• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris 702 met Router geeft oude snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TakkU

Ongeveer 2 weken terug heb ik mijn nieuwe EuroDOCSIS 3.0 modem mogen ontvangen, en zoals bekend is dit de Arris 702. Nou was het activeren geen probleem, ging gewoon goed, en had ook gelijk verbinding.. Het activeren heb ik gedaan vanaf mijn laptop, die op dat moment rechtstreeks aangesloten was op het modem.
Echter wanneer ik de router aan mijn modem zette ging het verkeerd. Mijn router kreeg geen IP door van het modem, terwijl dit voorheen met het Motorola modem geen enkel probleem was.

Vervolgens heb ik na een reset van het modem terwijl de router eraan hing het internet werkend gekregen, maar tot mijn verbazing met de oude snelheid.
Vervolgens Ziggo gebeld, en zij konden ook niet veel voor me doen.

Wat helemaal vreemd was is dat wanneer ik mijn modem resette met mijn router erachter ik via de info pagina van het modem maar 1 download stream kreeg, maar wanneer ik een reset uitvoerde terwijl ik mijn laptop er rechtstreeks aan stond kreeg ik wel de volle 4 streams, en ook een snelheid van 48Mbit. Als ik hem dan via de laptop geconfigureerd had en mijn router er zonder reset op aansloot kreeg de router wederom geen verbinding.

Omdat ziggo me niet kon helpen ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan, en ik kwam erachter dat dit te maken had met het MAC adres dat ik gebruikt heb om het nieuwe modem te activeren. Dit heb ik namelijk gedaan via mijn laptop, zonder dat de router er achter hing.

Nou heb ik het MAC adres van mijn laptop gekopieerd naar mijn modem, en vervolgens weer de boel gereset.
het modem gaf nu wel de volle 4 download streams, en mijn router kreeg nu ook gelijk een IP adres door. Een snelle snelheid check liet zien dat het probleem echter nog steeds niet opgelost is. Ik download nu vanaf de router nog steeds met 20mbit. Wanneer ik nu mijn laptop aan het modem hang zonder een reset uit te voeren krijg ik wel 50mbit, maar wanneer ik dus de router erachter zet gaat ie doodleuk weer terug naar 20mbit, terwijl de downloadstreams niet veranderen.

Wat is hier nou de oorzaak van? Ik kom er inmiddels zelf niet meer uit..
De router is een Netgear ProSafe FVG318, en de gebruikte laptop een MacBook Pro(mid 2009)

hier overigens mijn log vanuit het modem:

RF Parameters
Downstream

Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 250.00 MHz -2.22 dBmV 37.94 dB QAM 256 0
Downstream 2 226.00 MHz -1.61 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 3 234.00 MHz -1.68 dBmV 37.09 dB QAM 256 0
Downstream 4 242.00 MHz -2.14 dBmV 37.36 dB QAM 256 0
Upstream

Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 20.01 MHz 45.00 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM
Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----
Status
System Uptime: 3 d: 18 h: 27 m
Computers Detected: staticCPE(0), dynamicCPE(2)
CM Status: Telephony-Reg Complete
Time and Date: Fri 2009-09-04 16:21:38

Interface Parameters
Interface Name Provisioned State Speed (Mbps) MAC address
LAN Enabled Up 100 (Full) 00:15:cf:36:3e:fe
CABLE Enabled Up ----- 00:15:cf:36:3e:ff
USB Enabled Down ----- 00:15:cf:36:3f:01
MTA Enabled Up ----- 00:15:cf:36:3f:00

© Copyright 2008, ARRIS Group, Inc., All rights reserved.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je router kan het breedband geweld niet aan en gaat kennelijk niet boven de 20. Mijn overjarige linksys WRT54 had hetzelfde. Inmiddels hier vervangen door een moderwetse variant en geniet nu dagelijks van de volle 48+. Moderniseren of accepteren is dus het devies.
 
Je router kan het breedband geweld niet aan en gaat kennelijk niet boven de 20. Mijn overjarige linksys WRT54 had hetzelfde. Inmiddels hier vervangen door een moderwetse variant en geniet nu dagelijks van de volle 48+. Moderniseren of accepteren is dus het devies.

Moet zeggen dat ik dit behoorlijk vreemd vind, aangezien deze router nu net 1 maand oud is...
 
Inmiddels ben ik erachter dat het inderdaad de router is.. Nu een andere router eraan zitten, en nu doet mijn snelheid het wel goed..
Nu heb ik alleen het volgende probleem:
Downloaden via usenet gaat goed, met ongeveer 4,5 mb/s, maar internetten gaat heel vaak heeeel erg traag... Af en toe pakt ie een pagina snel, maar over het algemeen gaat t echt heel erg langzaam... Dit gebeurd ook wanneer ik gebruik maak vna de directe verbinding met het modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan