• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internet, wel tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sluuz

Ik ben in mijn nieuwe huis (Zoetermeer, Casema gebied) begonnen met het installeren van het alles in 1 plus abonnement dat ik heb afgesloten.

Door mijn meterkast loopt een groene kabel vanuit de vloer naar het plafond en deze komt uit in de woonkamer. Omdat het voor mij erg onhandig is om het modem en de splitter in de meterkast te hebben, ben ik de installatie begonnen in de woonkamer. Ik weet dat het eigenlijk bij het AOP moet, maar aangezien het een enkele coax kabel is, die niet vertakt en waar niets tussenzit, lijkt me dit geen probleem.

Ik ben begonnen met het aansluiten van de tv. Precies de stappen gevolgd en ondertussen een aantal maal getest of de nieuwe wandcontactdoos goed was aangesloten. Dit werkt allemaal prima, ook digitale tv.

Toen ging ik internet aansluiten maar kwam ik niet voorbij een knipperend DS en heel soms US lampje. Ik heb toen de wandcontactdoos weer geopend en wat zitten rommelen met de kabel en toen had ik ineens wel verbinding. Kabel weer goed vastgezet en hoppa, internet. Ondertussen wilde ik het modem verplaatsen van de bank naar de grond en toen ik dat deed, viel het internet weer weg. Dus weer knipperende DS en US lampjes. Weer de wandcontactdoos opengemaakt en wat zitten rommelen, maar het komt niet terug.

Nu is mijn vraag: kan dat stukje extra coax kabel tussen mijn meterkast en woonkamer (max 3 meter) ervoor zorgen dat ik geen internet heb? TV heb ik wel, dus de kabel is niet stuk of iets dergelijks.

Donderdag komt er een monteur, maar ik wil het het liefst zelf zo snel mogelijk oplossen.

Heeft het nog zin om het koper van de coaxkabel te vertinnen, zodat er beter contact wordt gemaakt? Het lijkt er namelijk op dat de meegeleverde wandcontactdoos niet goed contact maakt met de kabel (de kabel ronddraaien in het gaatje van de WCD helpt soms.
 
Een goede verdeling in huis is het belangrijkste.
Wij gebruiken meestal een tratec versterker.
Hierop zit tevens ook altijd een 3 tal data aansluitingen en een 3 tal versterkte tv/radio aansluitingen.
Je kan deze makkelijk in de meterkast monteren.
Tevens is dit vaak de korste weg(modem vlakbij AOP), je kan tevens naar alle ruimtes toe.(router in de meterkast/bedraad of draadloos)
Als je dat niet wil, is het niet anders.
Monteer dan wel een knappe einddoos bij je tv ed.
Niet van dat gamma spul, maar gewoon een spaun of een hirschman doos.
Bij de betere zaken te krijgen, Ziggo zal ze ook wel hebben denk ik.
Monteer de einddoos ook goed af(folie en aardedraadjes goed monteren voorkomt een hoop problemen.
Monteer ook knappe pluggen in de meterkast(bij AOP en dergelijke).

Gr Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft het nog zin om het koper van de coaxkabel te vertinnen, zodat er beter contact wordt gemaakt? Het lijkt er namelijk op dat de meegeleverde wandcontactdoos niet goed contact maakt met de kabel (de kabel ronddraaien in het gaatje van de WCD helpt soms.

Ik vermoed dat je de koperen kern niet voldoende vrij hebt gemaakt (moet ongeveer 1 cm uitsteken). Zorg er ook voor dat de buitenbedrading de kern niet raakt.

pvd
 
TC heeft (denk ik) geen versterker...

pvd
Vaag. Bij mij kwam er een monteur een versterkerkastje op de muur monteren, waarvandaan de verbindingen naar TV/radio en modem liepen.
Versterkerkastje zit na het punt waar de coaxkabel-aansluiting zit.

Vermoed dus dat zonder die versterker en geen krachtig genoeg signaal voor internet aanwezig is.
 
Heb je na het aansluitpunt wel de versterker geplaatst?[/quote
Dat zal haast wel niet. :mrgreen:

Zet je hoofd draad goed vast en de aarding ook.
Das het halve werk.
Ik snap ook niet waarom je nou een groene coax tot de woonkamer laat lopen.
Ze zijn al zo slecht af te monteren. :mrgreen:

gr bas
 
Bij ons loopt in de zijkamer een goot die van de begaande grond naar de 12de verdieping loopt. In iedere woning zit zeg maar in de goot een aftakking naar de woonkamer, waar de coaxaansluiting zit.
 
Dan zal het signaal wel iets te krap zijn.
Vandaar de versterker. :wink:

Gr bas
 
Dan zal het signaal wel iets te krap zijn.
Vandaar de versterker. :wink:

Gr bas
Er is toendertijd niet gekeken naar het signaal. Monteur kwam en het eerste wat hij deed was de boormachine pakken en boren en monteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan