• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port forwarding lukt niet - Geen WAN toegang tot Server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je zeker wilt zijn dat je computerinstellingen wel goed zijn, zou je de computer even zonder router aan kunnen sluiten op je modem. Wel je modem even rebooten als je de computer aansluit ipv de router en daarna pas de computer opstarten. Dan worden er in elk geval geen poorten geblokkeerd (behalve poort 25 en de netbios poorten) en zou alles moeten werken bij de testen als je programma verder goed draait. Als je het dan werkend hebt, kun je de router er weer tussen zetten (ook weer modem resetten als je die weer terugzeg) en dan kun je met de router spelen. Maar dan weet je in elk geval dat je computer dan wel goed staat.
 
Als je zeker wilt zijn dat je computerinstellingen wel goed zijn, zou je de computer even zonder router aan kunnen sluiten op je modem. Wel je modem even rebooten als je de computer aansluit ipv de router en daarna pas de computer opstarten. Dan worden er in elk geval geen poorten geblokkeerd (behalve poort 25 en de netbios poorten) en zou alles moeten werken bij de testen als je programma verder goed draait. Als je het dan werkend hebt, kun je de router er weer tussen zetten (ook weer modem resetten als je die weer terugzeg) en dan kun je met de router spelen. Maar dan weet je in elk geval dat je computer dan wel goed staat.

Het probleem is dat ik de (lokale) IP-instellingen van de modem niet weet. DHCP wordt door de router afgehandeld, en op internet zijn geen manuals te vinden (afaik)
Ik weet dus niet hoe ik "in" het modem kan komen.

Edit: de aardige mensen van Ziggo hebben me al eerder uren aan de telefoon laten hangen, achteraf omdat ze mij een ongeldig SSID/pw hadden gegeven, dus ik heb er weinig vertrouwen in dat de modem wel goed staat ingesteld. :)
 
Het probleem is dat ik de (lokale) IP-instellingen van de modem niet weet. DHCP wordt door de router afgehandeld, en op internet zijn geen manuals te vinden (afaik)
Ik weet dus niet hoe ik "in" het modem kan komen.
Het modem heeft geen lokale ip-instellingen. Een kabelmodem is geen router, maar een bridge. Oftewel zodra je je computer zonder je router aansluit op je modem, dan hangt je computer direct aan het grote-boze-internet. Dus wil je de computer testen of de poorten open staan, dan moet je zorgen dat de netwerk poort van de computer op automatisch ip-adres verkrijgen staat (dhcp), je computer krijgt dan een ip-adres toegewezen van de dhcp server van Ziggo. Daarna hang je aan internet.

Als dan al je poorten goed staan, dan zet je de router er weer tussen en probeer je de portforwarding aan de gang te krijgen.

Weet je overigens wel zeker dat je de poorten naar het juiste ip-adres doorstuurt ? Ik weet niet of het lokale ip-adres wat je computer normaal heeft vast is? Of wisselt dat soms waardoor je het naar de verkeerde computer routeert?
 
Motorola modem

Zoals Cees al heeft aangegeven worden bij Ziggo alleen gevaarlijke poorten geknepen. Verder zijn er geen problemen in het modem hiervan. Dit kan ook helemaal niks dan alleen waarvoor hij gemaakt is.

We moeten niet vergeten dat een modem geen router is.
Het modem van Ziggo moduleerd en demoduleerd alleen signaal. De rest mag je zelf uitzoeken.

Er zit echter wel een klein DHCP servertje in voor het geval dat er geen verbinding is met de CMTS van ziggo. Op dat moment krijg je een ip van het modem. 192.168.100.11 (eerste vrije)

Aan het modem is niks anders te doen dan deze op signaal uit te lezen door monteurs. Ziggo laat mensen vrij in het doen en laten wat ze willen met hun verbinding. Wel staat er een monitor aan welke kijkt of je geen misbruik maakt van het netwerk.
 
ok

Ok, dan zit er ergens nog een verborgen optie in de router die ik niet heb gevonden. Ik heb upnp aan staan en poorten open gezet, zonder resultaat; alles zit potdicht.
 
Ok, dan zit er ergens nog een verborgen optie in de router die ik niet heb gevonden. Ik heb upnp aan staan en poorten open gezet, zonder resultaat; alles zit potdicht.
Maar heb je al getest of het zonder je router ertussen wel werkt? Misschien laat je PC het niet toe ?
 
re

Dat gaat lastig, aangezien mijn PC een verdieping hoger staat. Ik ga even een laptop regelen zodat ik gemakkelijker kan testen.

De modem kan als DHCP dienen voor mijn PC? Of moet ik dan handmatig een IP+subnet toekennen. En zo ja: welke?
 
Gewoon je PC of de laptop op 'automatisch IP adres laten toewijzen' instellen. Je krijgt dan een IP van de DHCP server (die niet in het modem zit).

Omdat de DHCP server per bekend mac adres in het modem maar één IP uitdeelt, dien je wel even het modem te resetten zodat deze het mac adres van je router 'vergeet', en alleen het mac adres van de aangesloten machine doorgeeft naar de DHCP server.
 
Maar waar moet het dan het automatische IP vandaan halen? Of kan je PC als HDCP dienen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan