Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb 100 Euro voor de schijf betaald.
Het zal ook allemaal wel meevallen hoor, maar ik heb voor de veiligheid toch maar gekozen voor de 8MB versie. Stel dat de 32 MB versie toch te warm wordt of de voeding te zwaar belast, dan moet je hem weer opsturen naar het bedrijf. Weer verzendkosten. Weer wachten, en daar had ik helemaal geen zin in, omdat het in 1 keer goed kan. En ook omdat de 8 mb versie nauwelijks afwijkt qua specificatie's van de originele schijf die er nu in zit.
Misschien zit ik achteraf verkeerd, maar ik geef toch het voordeel van de twijfel aan de 8 MB versie. Die moet gewoon goed zijn als je de specificatie's leest.:cool:
 
Heel verstandig Kees, bij twijfel niet inhalen :D De ene SATA schijf is zeker de andere niet heb ik al gemerkt en dat kan best wel tricky zijn. Met name de power down features kunnen nog wel eens voor problemen zorgen.

In mijn NAS zitten nu 2x 1TB WD Green Enterpise schijven en er was een firmware upgrade van de NAS nodig om ze probleemloos te laten werken.
 
Ik geef Kees ook geen ongelijk hoor. Alleen probeer ik (samen met Kees) te kijken naar een prima schijf voor in de 5050. Het is zonde om een schijf te kopen voor dat geld en achteraf blijkt dat hij niet "goed" daarvoor is.
Terug sturen van een schijf die al in een pvr gezeten heeft is vrijwel onmogelijk.

Alleen denk ik dat de Pro ook prima zal werken.

Maar je kunt inderdaad beter dezelfde type schijf erin plaatsen. Zo heb ik in mijn iPVR9200 en P850RS ook een DB35 schijf zitten.
 
Heel verstandig Kees, bij twijfel niet inhalen.

Kees doet rustig aan. Het is een dikke heer in het verkeer. :mrgreen:
Om even bij mijn naam te blijven, 'Eet nooit teveel frikandellen in één keer, daar krijg je vastlopers van.:mrgreen:
De schijf staat inmiddels klaar voor verzenden bij het bedrijf waar ik 'm besteld heb. Dus maandag of dinsdag zal hij wel binnen zijn.
Ik laat dan meteen weten na inbouw of het werkt, want dan kan men als men dat wil, met een gerust hart deze schijf bestellen.:cool: Met behoud van hetzelfde lage stroomverbuik als met de originele schijf.

Wat wil een mensch nog meer. :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet wachten op je bevindingen.

Helaas heb ik mijn 5050 vandaag niet binnen gehad. We waren niet thuis en het betrof een handtekeningzending. Ben benieuwd wanneer hij nu binnenkomt ivm 4 en 5 mei.

Daarna kan ik ook de schijf bestellen.
 
externe hdd

ik weet dat deze discussie over een interne hdd gaat,maar ik zou graag willen weten of er iemand ook een externe hdd heeft geprobeerd?

Ik bedoel zoiets als deze:
Verbatim 2.5" Portable Harddisk USB2.0 320 GB

deze heeft geen externe voeding nodig, en kan zo op de usb aansluiting op de achterkant worden ingepluged.

Hierdoor krijg je geen extra voedingen en snoeren te lopen, en behoudt je je garantie
 
Ik zou hiermee uitkijken. Mijn ervaring is dat veel USB poorten niet genoeg power leveren voor dit soort disks.
 
Ik denk dat een discussie over zowel een interne als externe harddisk in dit topic geen probleem zal zijn. Het gaat immers om een uitbreiding van opslag.
 
Ik gebruik een Freecom XXS van 500GB, ook zonder externe voeding.
Gaat nu goed, maar met een verkeerde kabel (te lang en/of slechte kwaliteit) haperde hij soms. (Het meegeleverde kabeltje is zo kort dat je er niets aan hebt.)
 
Daar komt nog bij dat het heen en weer kopiëren van files van een externe harddisk extreem traag is.

Als je dacht dat deleten van files traag is: kopiëren is nog veeeeeeeeeeel erger.
 
Terug
Bovenaan