• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet iemand of het in de toekomst met de cisco wel mogelijk is om twee kanalen tegelijk op te nemen en ook nog eentje te kijken???
 
weet iemand of het in de toekomst met de cisco wel mogelijk is om twee kanalen tegelijk op te nemen en ook nog eentje te kijken???
Nee want er zitten 2 tuners in. Eentje kan opnemen en de andere kijk je mee (en neem op de achtergrond op voor time-shift (ook terug in de tijd))
 
hou ik de ontvanger na de test? ik denk het wel, beeldkwaliteit is goed zelfs prima te noemen hier. bediening is/was wel wennen t.o.v. de samsung hd ontvanger die ik had maar is niet storend en zelfs wel makkelijk te noemen.
de korte schokjes die genoemd worden, heel af en toe heb ik dat ook net of het beeld een paar ms stil staat. gister leek het wel of er stroop in de uitzending zat alles ging in slow-motion, ik drukte op epg en koos een adere zender en het was weg, ook toen ik terugschakelde naar de zender waar ik naar keek had ik er geen last van meer.
prog.gemist werkt hier goed, begreep al uit de berichten hier dat de content uitgebreid gaat worden. maar de kwaliteit is goed te noemen van de prog. alleen werkt de tv-theek nog niet hier, krijg een popup scherm dat ik een 0900 nr moet bellen voor activatie van het abb.
de epg zelf vindt ik wel errug sloom, duurt zeker 1 min. voordat alle prog's erin staan (de 7 zenders die getoond worden) als je verder bladert
duurt het weer ongeveer een min voordat de info in de epg staat.
de knop 24+ (rood terwijl de epg wordt getoond) werkt hier niet? krijg iig niet de programma's van morgen te zien. en dat is zeker met het willen opnemen van prog's een gemis.
nu hoor ik mensen denken ja maar je vindt het een goede ontvanger? jazeker en tuurlijk zijn er verbeterpunten maar daarvoor is dit TESTtraject er ook! de naam zegt het al TEST, dus het uitproberen van.......ik heb de indruk dat sommige mensen werkelijk alles aangrijpen om Ziggo zwart te maken, tegen die mensen zeg ik dan maar er zijn meer providers.
 
.... en ik heb de Cisco weer in de doos zitten en ben nog steeds lekker heen en weer aan het mailen met Ziggo ivm het blokkerige beeld dat altijd na 20 minuten komt nadat ik de stekker in de Cisco heb gedaan. :rolleyes:

:evil:knap als je de ontvanger in de doos hebt zitten?:evil:

Bij mij is de groene knop 24+. Rood is 24- . Werkt uiteraard alleen als je in de epg-toekomst bent.

euhhh je hebt gelijk, ik keek scheef :oops::oops::oops: werkt dus wel!
 
Nee want er zitten 2 tuners in. Eentje kan opnemen en de andere kijk je mee (en neem op de achtergrond op voor time-shift (ook terug in de tijd))

Technisch zou de Cisco gewoon 2 kanalen tegelijk moeten kunnen opnemen, alleen dan waarschijnlijk idd zonder een derde kanaal live te kijken. Dit idd omdat live kijken op de Cisco vanwege timeshift ook eigenlijk opnemen is.

Helaas kan de Cisco nu slechts één programma opnemen, maar er is ooit teruggekoppeld door iemand van de VOD helpdesk dat hier wellicht hoop van het firmware front is.

Overigens heeft de Cisco zelfs drie tuners maar is de derde gereserveerd voor een intern kabelmodem begreep ik. Hopelijk kunnen ze met die derde tuner in de toekomstige firmwares ook nog iets slims.
 

Betrof niet de Cisco test, maar een ander onderzoek van het Ziggo panel. Aan dat onderzoek heb ik nml wel meegedaan.

Kreeg gisteren deze mail:
Beste Ziggo-panellid,

Bedankt voor je recente deelname aan het Ziggo-panel. We hebben je een tijdje geleden een aantal vragen gesteld over de naamgeving van verschillende onderdelen voor interactieve televisie van Ziggo. Door middel van deze terugkoppeling willen we de resultaten en de definitieve naamgeving met je delen.

Jullie hebben een aantal tips gegeven voor de naamgeving van producten en diensten. Samengevat komende volgende tips regelmatig terug vanuit het Ziggo-panel:


  • Nederlandse namen gebruiken;
  • Begrijpelijke namen gebruiken;
  • Duidelijk zijn of je voor een dienst extra moet betalen of niet;
  • Samenhang in de namen van de producten;
  • Niet te lange en te hippe namen.
Jullie tips hebben het voor ons een stuk gemakkelijker was om tot de uiteindelijke naamgeving te komen. Onderstaand vinden jullie de omschrijving van de onderdelen van interactive televisie en de gekozen namen.


Het product hebben we in de vragenlijst omschreven als:

Dit product is een verzameling van een aantal diensten die het nieuwe televisiekijken mogelijk maken. De diensten die je hiervoor hebt gezien horen hier ook bij. Om hiervan gebruik te kunnen maken is een nieuwe digitale televisie ontvanger nodig.

Met het nieuwe televisie kijken kun je zelf bepalen wat en wanneer je kijkt. Jij bent in controle en met één druk op de knop van de afstandbediening kun je jouw favoriete televisie programma gemakkelijk starten. Op termijn kun je ook actief meedoen met programma's; stemmen met de rode knop of extra info opvragen met de blauwe etc.

Het product biedt digitale televisie in de hoogst mogelijke kwaliteit; HDTV.

product.jpg
naamgeving1.jpg
Figuur 1. Voorkeursnaam voor het product

De naam die Ziggo voor dit product gaat gebruiken is: Interactieve televisie


Vervolgens hebben we jullie vier diensten voorgelegd.

Uitleg dienst A:
Het terugzien van programma’s van de Nederlandse publieke- en commerciële omroepen tot maximaal 10 dagen na uitzending.

De naam die Ziggo voor dienst A gaat gebruiken is: Net gemist


Uitleg dienst B:
Het gratis aanvragen van bepaalde uitzendingen die door een aantal digitale televisiezenders wordt aangeboden.

De naam die Ziggo voor dienst B gaat gebruiken is: Ooit gemist


Uitleg dienst C:
Ruime keuze uit films en series die op elk gewenst moment te bekijken zijn met één druk op de afstandsbediening. Het zijn oudere films en series die eerder op tv zijn uitgezonden.

dienst_c_2.jpg
naamgeving2.jpg
Figuur 2. Voorkeursnaam voor dienst C

De naam die Ziggo voor dienst C gaat gebruiken is: TV-theek

Uitleg dienst D:
Het via de afstandsbediening bestellen van de nieuwste films. De film is 24 uur lang te zien. Vaak in HD kwaliteit en men betaalt per film.

De naam die Ziggo voor dienst D gaat gebruiken is: On Demand


Bedankt voor het meedoen aan het onderzoek!

Met vriendelijke groet,
Ziggo-panel
 
Nou zet dat "net gemist" dan maar aan :frons: Heb die melding van dat nummer bellen nu wel gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan