• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips 32PFL9603H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel voor je bericht, maar de tv wordt wel verkocht met de aanduiding dat hij beschikt over een DVB-C tuner. als je googeled op 32pfl9603h, dan komen er diverse sites die de tv verkopen.
In de specs staat dan dat hij zowel een dvb-T als een dvb-C tuner heeft.

Misschien kan je kennis dat eens kunnen checken.


Ik quote hem:

De D of H achter het type nummer zijn landcodes.

Waarscheinlijk heeft de gene waar jij de tv wil kopen hem niet bij de nederlandse inporteur ingekocht. Dan zou hij namelijk xxPFL9603D (/10) heten. ondanks we een grote europese markt hebben kan dit een probleem zijn mocht je ooit storingen binnen de garantie termijn krijgen.

Technisch gezien zijn TV's met de verschillende landcodes het zelfde.
Echter landen die niet met het PAL systeem werken hebben TV's die met een andere pre-set zijn ingesteld waardoor ze bv. met het NTSC signaal werken. Ook kan het zo zijn dat een TV zonder nederlandse landcode geen Nederlandse handleiding heeft.

de PFL9603D serie heeft volgens hem zeker te weten geen DVB-C Tuner, Dit deel van de TV is namelijk het zelfde als de xxPFL9732D & xxPFL9632D, en deze hebben die mogelijkheid ook niet (alleen DVB-T). Digitenne dus.

verder is het een prima tv, een aanrader op z'n specs, zou hem alleen niet aanschaffen om het DVB-T slot........
 
De type nummers van Philips tv's zitten als volgt in elkaar:
In dit geval, 32PFL9603H/10

  • Eerst de beeld diagonaal in inches: 32"
  • Dan type beeldscherm: Philips Flat LCD (PFP, Philips Flat Plasma en PW Philips Widescreen komen ook voor)
  • Dan het model: 9603, eerste getal (hier dus 9) geeft normaal de serie weer, grof gezegd hoe hoger hoe luxer / uitgebreider / "beter", tweede getal geeft vervolgens info over de extra's die indirect met het beeld te maken hebben zoals Ambilight en eventuele cardreader etc.. De laatste twee geven weer info over "hoe nieuw" het model is. Hoe hoger het laatste getal hoe nieuwer. De gegevens over het modelnummers wisselen echter erg sterk. Soms niet echt logica in te ontdekken.
  • Dan eventueel info over de extra tuners: H. Voor sommige landen worden er meer dan 1 tuners ingebouwd. Oorspronkelijk hanteerde Philips uitsluitend D, voor Digital (tuner) dit was normaal alleen een DVB-T tuner (in frankrijk wordt het TNT genoemd, zoals op de sticker te lezen die er vaak op zit). Recent is Philips ook de H gaan gebruiken, vermoedelijk staat deze voor High Definition. Hier zit nu een "klein" probleem / onduidelijkheidje. Bij sommige modellen wil deze H alleen zeggen dat hij ook geschikt is voor MPEG4 via DVB-T en bij sommige modellen is het ook voor DVB-C. Bij dit model lijkt dit dus twijfelachtig. Op diverse andere fora lees ik dat bezitters van de 42" het wel werkend hebben met DVB-C.
  • Als laatste hebben we de regio aanduiding: /10. De "lage getallen stan doorgaans voor delen in Europa, hoge meen ik voor azie (incl rusland) en de middenmood is iets van amerika. Maar exact weet ik dit niet. Nederland valt oa in /03 / 10 en /12 Maar dat kan per product verschillen.
Uiteraard staat het je vrij om een type nummer anders dan specifiek voor nederland te kopen. Doorgaans biedt Philips zelf de directe reparatie afhandeling aan de klant. Voor sommige modellen zou het kunnen zijn dat het via de winkel moet. Dan kan het wat meer werk zijn om bij problemen het in orde te krijgen, maar echt problemen zul je niet echt mogen hebben.
Waar je wel rekening mee moet houden is de werking van een product. Philips maakt iets (of beter laat iets maken :wink:) voor een bepaalde regio of land. Ga je dit product in een ander land / regio gebruiken kan het zijn dat het niet optimaal of zelfs in het geheel niet werkt. Daarom was het product dan ook niet voor die regio bestemt, zoals deze tv....
Eventuele "werkings garanties" zouden dan ook bij de winkel aangekaart moeten worden, en niet bij Philips. Het duidelijkst is het natuurlijk met de Amerikaanse modellen, die zijn voor 110V / 60 Hz met een NTSC analoog ontvangst systeem gebouwd. Ik denk dat weinig mensen verwachten dat dit model direct zonder problemen hier gebruikt kan worden met analoge kabel.
Zo is dat ook met DVB-C en DVB-T. De tuner die er in zit voldoet dan misschien wel aan de DVB-C/T standaard maar dat wil niet zeggen dat alle zaken erom heen ook voor elk land in orde zijn. Bij mijn weten zegt Ziggo bijv. ook niet dat zij DVB-C met Irdeto gebruiken, maar een systeem daarop gebaseerd.
 
Ajsja,

Indien je de H versie hebt van dit toestel, dan kan ik je garanderen dat er inderdaad een DVB-c tuner in het toestel zit. Alleen is deze functionaliteit niet ondersteund wanneer de klant de landkeuze 'Nederland' maakt bij de automatische installatie.

Welke versie van software zit er momenteel in het TV toestel? Is het een 47.x of een 58.x? (dit kun je controleren in het menu software updated (huidige software versie).

Indien je nog een 47.x versie hebt (ondersteund DVB-C enkel voor landkeuze Finland) dan kun je het best upgraden naar een 58.x

https://https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=DK&slg=NLD&cat=FLAT_TV_CA&sct=LCD_LARGE_30_40_SU&grp=TV_GR&session=20080711151641_81.164.162.177&ctn=32PFL9603H/10&mid=Link_Software&hlt=Link_Software

In deze versie (58.x wordt DVB-C ondersteund voor de landen Finland, Zweden en Denemarken)

Dus maak na de upgrade in het menu bij installatie - automatische zenderinstallatie, de keuze voor het land "Zweden". (kies NIET voor Finland).

Daarna zou je normaal de keuze moeten krijgen tussen Antenne en Kabel. Kies hier "Kabel" en start de automatische installatie. (Dit kan een tijdje duren, (van enkele minuten tot een uur)).

Als het goed gaat zou je na enige tijd een pop-up vensterke moeten zien waarin gevraagd wordt een netwerkID in te geven. Dit is een nummer dat je normaal van je kabeloperator moet krijgen. Dit nummer is afhankelijk van de regio waar je woont. Geef het juiste nummer in (let op is, het nummer bijvoorbeeld 100, dan moet je 00100 ingeven, dus met de extra nulletjes ervoor). Dus even opzoeken dat nummertje.

Normaal gezien moet je hierna vrij snel al de rest van de kanalen geïnstalleerd krijgen. Het feit dat je de vraag al krijgt is een teken dat het toestel het eerste DVB-C kanaal gevonden heeft.

(De CAM module moet niet, (maar het mag) in het TV toestel zitten om kanalen te vinden).

De CAM module + smartcard dienen enkel voor het decoderen van de geïnstalleerde kanalen. Voor het vinden van de kanalen zelf is de CAM module niet nodig.

Doch, als je effectief iets wilt zien, na de installatie gewoon de CAM module erinsteken.

Nogmaals, deze TV is niet officieel gecertifieerd door Ziggo, het gebruik in Nederland niet gegarandeerd, doch met grote waarschijnlijkheid kan je het wel aan de praat krijgen hoor).

Veel plezier ermee
:lol:
 
De huidige versie op mijn TV is:

Q591E-0.25.21.0
Generation date:
27/03/2008

is deze nu nieuwer of ouder?
 
ben ook erg benieuwd of het gelukt is om ´m aan de praat te krijgen. Heb zelf ook sinds gisteren een 42 PFL9603h en overweeg de aanschaf van een CAM module.
 
Hallo Ajsja,

De versie van software die jij hebt is nog ouder. (Het is een 25.x reeks). Ik begin het verhaal een beetje te begrijpen. het TV-toestel dat jij hebt gekocht is waarschijnlijk ge-herimporteerd in Nederland. (vanuit Frankrijk). In Frankrijk werden deze H apparaten verkocht omdat ze MPEG4 HD ontvangst ondersteunen. (doch, ook in Frankrijk zonder DVB-C ontvangst ondersteuning).

Dus in het geval dat je dit toestel hebt gekocht omdat het ook DVB-C kan ontvangen, dan zou ik de winkel contacteren. (Het toestel kan het, maar hiervoor moet er softwarematig een aantal instellingen gewijzigd worden, de hardware (elektronica) die nodig is om DVB-C te ontvangen zit er wel degelijk in.)

Om de goede werking van het toestel niet in gedrang te brengen is het misschien het beste om de instellingen (in het service-menu niet zelf te doen...)
 
Heb zojuist de software op een usb stick gezet en volgens de handleiding de usb stick geplaatst in de tv.
Upgrade proces begint zoals aangegeven, alleen wordt er nu de melding "No software found on media" aangegeven in het upgrade menu.

Nog verdere aanbevelingen?
 
Beste allemaal.
taart.jpg


Hierbij een virtuele "limburgse" taart voor jullie hulp.

De software-update is gelukt vanuit het update menu van de TV. Vanuit dit menu moet je de update starten zoals wordt weergegeven op de update site van philips.

Daarna heb ik de decoder losgekoppeld en de tv weer rechtstreeks aangesloten aan de kabel. (dit is volgens mij helemaal niet nodig, maar ik wilde wel zekerheid.

Vervolgens heb ik laten zoeken via "Zweden" en ik kreeg inderdaad de keuzemogelijkeid KABEL of ANALOOG.
Daarna, voordat je het zoeken start, eerst de frequentie op handmatig zetten en de frequentie invoeren zoals door Ziggo wordt aangegeven.
Automatisch komt dan de vraag om het netwerknummer in te voeren.

Daarna zoeken starten en voila ..... er worden digitale zenders gevonden.

Nu moet ik alleen nog het klusje van het herschikken van de zenders doen, want de zenders worden op de nummers gezet zoals Ziggo die meegeeft.
Dus je hebt zeders staan op 400 , 600, enz.
Deze moet ik nog allemaal omhoogbrengen naar de lage nummers.
Op deze manier kan ik ook de abonnementzenders waar ik geen abo op heb zoals film 1 onder aan de lijst plaatsen. Je krijgt nl. steeds als je zo'n zender oproept een alphacrypt melding dat je geen rechten hebt.

Beste mensen,

Heeeeeeeeeeeel hartelijk bedankt voor het meedenken om tot een oplossing te komen en wellicht dat anderen hier iets aan hebben.

Groet,
Arno
 
Beste allemaal.

Heeeeeeeeeeeel hartelijk bedankt voor het meedenken om tot een oplossing te komen en wellicht dat anderen hier iets aan hebben.

Groet,
Arno

Gefeliciteerd! Mijn aanschaf van dit type is nu ook weer een stapje dichterbij gekomen. Een vraag nog: heb je ook HD kanalen via de ingebouwde DVB-C tuner werkend?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan