• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het serial no. begint met: QG 1A0933.

Week 33 van 2009, dus.

Ik ga het morgenavond nog eens proberen met een andere CAM (ook CI+ van Ziggo).

Ik citeer mezelf maar even :cool: want het regent berichten op het forum.

Als follow-up: de andere CAM heeft ook niet geholpen.


Beschouw mijn probleem maar als niet CI+ gerelateerd. Waarschijnlijk zit het probleem in de TV (42PFL9664 uit Frankrijk).
Na het maken van de menukeuze "zenders nieuw installeren" hangt de TV zich namelijk op en valt met een harde tik uit. Op dat moment zit de CI+ module niet in de TV.

Waarschijnlijk is de DVB-C tuner bij mij een DOA. :sad:
 
Na het maken van de menukeuze "zenders nieuw installeren" hangt de TV zich namelijk op en valt met een harde tik uit. Op dat moment zit de CI+ module niet in de TV.
Is op zich niet bijzonder, zeker niet met de latere firmwares. Dat heb ik ook al 5-10 keer meegemaakt.
Doe het liefste een nieuwe zenderinstallatie vanaf een analoog kanaal en wacht een tijdje na het opstarten van de TV voordat je naar het configuratiemenu gaat.
 
Is op zich niet bijzonder, zeker niet met de latere firmwares. Dat heb ik ook al 5-10 keer meegemaakt.
Doe het liefste een nieuwe zenderinstallatie vanaf een analoog kanaal en wacht een tijdje na het opstarten van de TV voordat je naar het configuratiemenu gaat.

Precies, heb ik ook al vaak genoeg meegemaakt, je schrikt je wel rot van die tik trouwens :shock:.
 
Nu werkt hij wel in een 37pfl8404 uit Frankrijk.

Wat heb ik gedaan?
-smartcard omgedraaid. Handleiding Ziggo is hier foutief in. (maar dat had ik al eerder zonder resultaat geprobeerd).
-smartcard in module in tv geplaats, tv aangezet.
-kreeg meteen een melding van "zenderupdate, tv in standby zetten".
-dit geruime tijd, 30 minuten gedaan.
-aangezet, module werkt op alle zenders.:applause:
-helaas geen compleet zenderaanbod met film1 en sportkanalen: de aanbieding van 2 weken gratis compleet zenderaanbod wordt door Ziggo niet meer gegeven.:oyeah:

p.s. nieuwe firmware: Versie: 000.026.038.022 had ik al eerder geïnstalleerd.
 
Nu werkt hij wel in een 37pfl8404 uit Frankrijk.

Wat heb ik gedaan?
-smartcard omgedraaid. Handleiding Ziggo is hier foutief in. (maar dat had ik al eerder zonder resultaat geprobeerd).
-smartcard in module in tv geplaats, tv aangezet.
-kreeg meteen een melding van "zenderupdate, tv in standby zetten".
-dit geruime tijd, 30 minuten gedaan.
-aangezet, module werkt op alle zenders.:applause:
-helaas geen compleet zenderaanbod met film1 en sportkanalen: de aanbieding van 2 weken gratis compleet zenderaanbod wordt door Ziggo niet meer gegeven.:oyeah:

p.s. nieuwe firmware: Versie: 000.026.038.022 had ik al eerder geïnstalleerd.

mooi dat het werkt, ik heb het zelfde toestel en heb vanavond de camkaart binnen gekregen. dus morgen is de dag .
 
ik heb een 37pfl9604 in juni gekocht,heb nu een ci+ gekocht.
de laatste firmware staat erop
ik heb de cam in de tv gedaan met de smartcard
tv aangezet maar krijg geen Authenticatie scherm.

Ligt dit nu aan de tv of aan de cam???
 
ik heb een 37pfl9604 in juni gekocht,heb nu een ci+ gekocht.
de laatste firmware staat erop
ik heb de cam in de tv gedaan met de smartcard
tv aangezet maar krijg geen Authenticatie scherm.

Ligt dit nu aan de tv of aan de cam???

er staat een grote fout in de instruktie van ziggo in het boekje , de smartkaart moet er anders in . heb je de camkaart er wel goed in ver ingedrukt ? dit gaat op het laatst een beetje zwaar.
ik heb het hier van morgen ook geinstalleerd en kwam daar ook achter maar het werkt hier goed. heb hier alle zenders digitaal en perfect beeld op de philips 8404 .
 
Nu werkt hij wel in een 37pfl8404 uit Frankrijk.

Wat heb ik gedaan?
-smartcard omgedraaid. Handleiding Ziggo is hier foutief in. (maar dat had ik al eerder zonder resultaat geprobeerd).
-smartcard in module in tv geplaats, tv aangezet.
-kreeg meteen een melding van "zenderupdate, tv in standby zetten".
-dit geruime tijd, 30 minuten gedaan.
-aangezet, module werkt op alle zenders.:applause:
-helaas geen compleet zenderaanbod met film1 en sportkanalen: de aanbieding van 2 weken gratis compleet zenderaanbod wordt door Ziggo niet meer gegeven.:oyeah:

p.s. nieuwe firmware: Versie: 000.026.038.022 had ik al eerder geïnstalleerd.

vreemd ,ik heb hier wel alle zenders .
 
Als je al een bestaand abonnement hebt op digitale tv (en dus al een smartcard geregistreerd) dan zal je waarschijnlijk niet weer 2 weken alle zenders op proef krijgen, aangezien je dat al een keer hebt gehad. Niet zo vreemd.
Ik heb mijn cam besteld, even afwachten tot hij binnen is en dan ga ik het proberen.
 
Over de preview-periode van de Ziggo smartcard:

Ik had al een Ziggo smartcard met daarop het Digitaal Totaal-abonnement in m'n SD-Humax.

De nieuwe Ziggo smartcard in m'n CI+ CAM geeft wel alle zenders door (Dus ook Filmnet, HD-pakket, etc. etc)

Edit: De preview-periode is toch ca. 2 maanden i.p.v. 2 weken?
Eigenlijk is het goedkoper om elke 2 maanden een nieuwe smartcard te kopen dan om alle abonnementen te nemen.
Het registreren van de smartcard gaat bij Ziggo gelukkig heel snel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan