• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Server probleem, websites zijn niet bereikbaar. Kun jij het verifieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoek het zelf verder uit, of probeer dit. DNS-technisch gezien maakt het in sommige gevallen een groot verschil, en dat wil ik controleren; ik zie namelijk vreemde records in de reverse-lookup.

Mees de Roo

Mees,

Zo werkt het helaas niet, wij weten dat het geen DNS probleem is. Het gaat hier fout op mogelijk de webserver of het netwerk. Om dat te testen is het van belang dat wij weten of personen welke uw websites niet kunnen bereiken wel: www.ict-alphen.nl of https://noc.ict-alphen.nl kunnen bereiken.

De routes zijn het zelfde, staan in het zelfde netwerk, echter mogelijk werken deze wel. Dan is het 100% een probleem op server en niet op netwerk niveau.
 
Dat gaat allemaal naar de server, daar hebben we niets aan. Bovenstaande links staan in het zelfde netwerk. Zo kunnen we problemen wegstrepen en zoeken naar een oplossing.

Mees,

Zo werkt het helaas niet, wij weten dat het geen DNS probleem is. Het gaat hier fout op mogelijk de webserver of het netwerk. Om dat te testen is het van belang dat wij weten of personen welke uw websites niet kunnen bereiken wel: www.ict-alphen.nl of https://noc.ict-alphen.nl kunnen bereiken.

De routes zijn het zelfde, staan in het zelfde netwerk, echter mogelijk werken deze wel. Dan is het 100% een probleem op server en niet op netwerk niveau.

Als je een probleem opgelost wilt hebben en antwoorden wilt verkrijgen op een forum, dan is het wellicht handiger om je wat soepeler en meewerkend op te stellen. Als jullie het zo goed weten, waarom stel je hier dan een vraag?

Er zijn nu meerdere mensen die hier hun vrije tijd in steken, en op de manier waarop jij het nu probeert, zoek het verder lekker zelf uit.

Daarnaast kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat u op een of andere manier betrokken bent bij www.ict-alphen.nl en dat zou een slechte zaak zijn als u dan de hulp van een forum nodig heeft.
 
Als je een probleem opgelost wilt hebben en antwoorden wilt verkrijgen op een forum, dan is het wellicht handiger om je wat soepeler en meewerkend op te stellen. Als jullie het zo goed weten, waarom stel je hier dan een vraag?

Ik geef enkel aan om twee andere websites binnen het zelfde netwerk te proberen. Een aantal personen geeft aan dat het aan een "router" zou liggen. Als dat het geval is dan zouden andere websites binnen het zelfde netwerk ook offline zijn.

Het is een kwestie van problemen wegstrepen.

Vraag: Kijk of meerdere websites op _andere_ ip adressen binnen het zelfde netwerk werken.

Nee, dan is het mogelijk een netwerk probleem en dien je contact op te nemen met Ziggo welke het probleem bekijkt.

Ja, dan is het mogelijk een webserver probleem en kan je een E-mail sturen naar de webhoster.

Nu staat ict-alphen.nl in het zelfde netwerk als waar de 3 bovenstaande websites ook in staan; nu geeft al één persoon aan dat die wel werkt, als meerdere personen dit hebben (3 bovenste niet en ict-alphen.nl wel) dan is het dus "ja" en is het een webserver probleem; kwestie van webhoster mailen om de firewall na te kijken op BOGONIP (IP's welke niet werden gebruikt, maar nu door de RIPE NCC zijn vrijgegeven, veel firewalls blokken BOGONIPS).

Het is enkel om jullie te helpen naar het vinden van een oplossing...

Ik ben inderdaad netwerkbeheerder bij een netwerk.
 
toevoeging

Ik probeerde de site 'Ons dorp' te bereiken via firefox, kreeg ik deze melding:
De website op www.onsdorpsweb.nl is gerapporteerd als een aanvalsite en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.

Aanvalsites proberen programma’s te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen. Vreemd, de site site is wel te bereiken via Internet Explorer.
Tevens deze melding in Firefox, zie hier.
Zeer vreemd, omdat ik paar dagen geleden de site nog gewoon kon bezoeken in Firefox.:roll:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt erop dat diverse instanties deze pagina beginnen te boycotten:
https://safebrowsing.clients.google....onsdorpsweb.nl/&client=googlechrome&hl=en-US
Deze is van Google.

Gezien de geconstateerde verwijzing naar een russische website is dit waarschijnlijk géén false positive!

Wel is het zo dat zij inwoners van deze dorpen aanbieden eigen webpagina's te maken (zonder echte achtergrondcontrole) en dat vraagt om moeilijkheden.

Het betekent ook dat alle mensen in deze draad, en vooral die met connectieproblemen, hun computers uitgebreid moeten scannen op virussen, trojans, adware, rootkits enz. enz.; het is namelijk mogelijk dat z.g.n. first-day malware door alle detectie heen is geslipt!


Mees de Roo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb altijd vertrouwd op mijn virus scanner.
Ik heb echter op mijn vorige pc's ervaren dat de spy-ware ergernis pas echt goed begint na het installeren van allerlei anti-spyware.
Mijn huidige pc wil ik dan ook zo clean als mogelijk houden. Ik houd me dan ook van verre van onbetrouwbare sites en hou me niet bezig met het downlaoden van whate ever dan ook.

Ik snap ook dat er altijd wel wat spyware te vinden is op mijn pc.
De opmerking hiervoor dat mensen met verbindingsproblemen dit moeten checken baart mij zorgen omdat ik die ook heb. (los van bereikbaarheid van sites)

Wat is dan nu eigelijk een betrouwbaar anti-spyware programma. (en compatible met AVG)

O ja, www.ict-alphen.nl en https://noc.ict-alphen.nl kan ik wel bereiken. Wordt wel direct doorgelinkt naar login page. De andere drie in het starttopic nog steeds niet.

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan