• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

soms vreemd IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hoonteweg

Met enige regelmaat deelt mijn router, (motorola modem SBV2151E/netgear WNR2000 wireless N300 router) vreemde IP adressen uit. Nooit aan de PC's die ik in huis heb maar wel aan de HP wireless printer, aan de Playstation 3 en ook aan mijn smartphone. Verbinding maken wil dan niet. Even de "handel" (modem en router) van de stroom af en dan komen er wel weer goede IP adressen.Op dit moment heb ik 1 pc aan en de printer aangezet. Kan geen verbinding krijgen met de printer. Ip adressen zijn nu
PC 192.168.1.3
Printer 169.254.122.168

Iemand enig idee hoe tot een oplossing te komen. Ik heb in het modem DHCP al eens uit gezet, maakt niets uit, probleem blijft.
 
Ip adressen zijn nu
PC 192.168.1.3
Printer 169.254.122.168

Iemand enig idee hoe tot een oplossing te komen. Ik heb in het modem DHCP al eens uit gezet, maakt niets uit, probleem blijft.
169 adressen zijn geen goed teken. Probeer in je router eens ip adressen vast te zetten op MAC adres (DHCP Reservation) en anders heeft bijna elke modern netwerkapparaat wel de mogelijkheid een vast ip adres in te voeren.
 
169.* adressen worden niet uitgedeeld door de router, maar worden zelf door de client gekozen als het verkrijgen van de lease niet lukt. Het probleem zit dus in de bekabeling of de bereikbaardheid van de router in het algemeen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
169.* addressen worden niet uitgedeeld door de router, maar worden zelf door de client gekozen als het verkrijgen van de lease niet lukt. Het probleem zit dus in de bekabeling of de bereikbaardheid van de router in het algemeen.
Bedankt voor het aanvullen...
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
HP JetDirect kaarten willen nog wel eens last hebben van het feit dat ze geen goed ip adres krijgen. Ik denk dat je je printer het beste gewoon een vast ip kunt geven. Dan ben je van alles af.
 
HP JetDirect kaarten willen nog wel eens last hebben van het feit dat ze geen goed ip adres krijgen. Ik denk dat je je printer het beste gewoon een vast ip kunt geven. Dan ben je van alles af.
De vraagsteller deelt niet mede of het inmiddels gelukt is, hij is wel aanwezig op het forum. Dus het zal wel gelukt zijn, jammer dat er geen oplossing gemeld wordt.
 
De vraagsteller deelt niet mede of het inmiddels gelukt is, hij is wel aanwezig op het forum. Dus het zal wel gelukt zijn, jammer dat er geen oplossing gemeld wordt.
Het is helaas nog niet gelukt. Ik had de supportdesk van Netgear (= router) dit probleem ook voorgelegd. Stom toevallig (of niet) heden antwoord ontvangen. Schiet ik ook niet veel mee op, maar ik blijf verder zoeken en proberen. hun reactie was:
Aangezien uw modem ook een router en DHCP server is moeten we verifiëren welke van de aparaten (de modem of de router) de IP adressen uitdeelt. U zei in uw eerste mail dat u ook wel eens de DHCP server in de modem heeft uitgezet, dit betekend dat uw modem dus als DHCP server functioneert en dat die de IP adressen toewijst aan de verschillende aparaten. Ik adviseer u daarom dan ook om contact op te nemen met de leverancier van uw modem (indien u de modem via Ziggo heeft ontvangen dient u met hen contact op te nemen) om u te ondersteunen dit probleem te verhelpen.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet contact met ons op te nemen.

Het lijkt mij dat het niet aan het (motorola) modem kan liggen. Daar staan DHCP op disabled. En het is niet alleen de HP printer die soms vreemde adressen krijgt waardoor die eigenlijk in een ander netwerk lijkt te zitten en dus nit gevonden kan worden, ook de Sony PS3 en mijn HTC smartphone.
Als ik een oplossing heb zet ik dat uiteraard op dit forum.
Dank tot zover,
Marthy
 
Ofwel: De helpdesk praat poep. Als je de modem hebt aangesloten op de WAN poort van de router en de router staat niet in bridged modus, dan is er geen mogelijkheid dat de DHCP van de router adressen uitdeelt aan de apparaten in het internet LAN. Als dat wel mogelijk is, dan moet R&D een bijscholingscursus doen. Je router staat normaal gesproken niet in bridged mode. Daar moet je hem zelf op gezet hebben en dan is je router ineens geen router meer, maar een acces point.

Ik zou gewoon de printer een vast ip geven. Dan ben je van alles af en je voorkomt dat de router de printer ineens een ander ip geeft. Dat wil wel eens tot print problemen leiden.
 
misschien moet je de leasetijd van de dhcpserver nakijken
Zet hem op 12 of 24 uur, en kijk of je problemen houdt
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
En het is niet alleen de HP printer die soms vreemde adressen krijgt waardoor die eigenlijk in een ander netwerk lijkt te zitten en dus nit gevonden kan worden, ook de Sony PS3 en mijn HTC smartphone.

Nog even voor de duidelijkheid:
Je printer of de andere apparaten "krijgen" dat 169.x.x.x adres niet hoor, dat wijzen ze zichzelf toe juist als ze géén ip-adres kunnen krijgen.

Er is dus iets mis met de bekabeling naar die apparaten die geen IP krijgen, of met de router of de beveiliging van de router waardoor die geen ip-adressen uitdeelt aan bepaalde apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan