• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVD recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lindah

Hai,

Wij willen een DVD recorder met harddisk gaan aanschaffen, kan iemand mij wat tips geven waar ik op zou moeten letten?

Ik heb een samsung decoder voor digitale tv en een gewone tv.

Dus zijn er dingen die de DVD recorder zou MOETEN hebben om digitaal te kunnen opnemen etc ect?

Alvast bedankt!
 
Nee, de recorder hoeft niets bijzonders te hebben om digital te kunnen opnemen.

Aan de aansluitingen die je nu hebt, verander je het volgende:
- Trek de antennekabel uit de TV en steek deze in de recorder
- Leg een aparte antennekabel van de recorder naar de TV
- Leg een aparte scart-kabel van de decoder naar de recorder (ingang Ext1)
- Leg een aparte scart-kabel van de recorder naar de TV

De digitale zender waarna je op dit moment aan het kijken bent, wordt via de scart-kabel doorgegeven aan de recorder. Door op de recorder te kiezen voor de ingang Ext1 (dus niet Nederland 1, RTL4 of iets dergelijks) kun je deze zender opnemen.

Wat niet kan is naar een digitale zender (bijv. Nederland1) kijken en tegelijk een andere digitale zender (bijv. SBS6) opnemen. Dat heeft niets te maken met je recorder maar met je decoder die niet twee zenders tegelijk kan doorgeven.

Wat wel kan is naar een digitale zender (bijv. Nederland1) kijken en tegelijk een andere analoge zender (bijv. SBS6) opnemen (recorder op SBS6 zetten) of andersom: digitaal van SBS6 opnemen (decoder op SBS6 zetten en recorder op de ingang Ext1) en tegelijk analoog naar Nederland1 kijken (TV op Nederland1 zetten).
 
Nee, de recorder hoeft niets bijzonders te hebben om digital te kunnen opnemen.

Aan de aansluitingen die je nu hebt, verander je het volgende:
- Trek de antennekabel uit de TV en steek deze in de recorder
- Leg een aparte antennekabel van de recorder naar de TV
- Leg een aparte scart-kabel van de decoder naar de recorder (ingang Ext1)
- Leg een aparte scart-kabel van de recorder naar de TV

De digitale zender waarna je op dit moment aan het kijken bent, wordt via de scart-kabel doorgegeven aan de recorder. Door op de recorder te kiezen voor de ingang Ext1 (dus niet Nederland 1, RTL4 of iets dergelijks) kun je deze zender opnemen.

Wat niet kan is naar een digitale zender (bijv. Nederland1) kijken en tegelijk een andere digitale zender (bijv. SBS6) opnemen. Dat heeft niets te maken met je recorder maar met je decoder die niet twee zenders tegelijk kan doorgeven.

Wat wel kan is naar een digitale zender (bijv. Nederland1) kijken en tegelijk een andere analoge zender (bijv. SBS6) opnemen (recorder op SBS6 zetten) of andersom: digitaal van SBS6 opnemen (decoder op SBS6 zetten en recorder op de ingang Ext1) en tegelijk analoog naar Nederland1 kijken (TV op Nederland1 zetten).

Je moet de decoder ook nog inpluggen via de coax ! Ik heb het zo gedaan:
Coax WCd naar recorder, van recorder naar decoder en van decoder naar TV.
 
Hai,

Wij willen een DVD recorder met harddisk gaan aanschaffen, kan iemand mij wat tips geven waar ik op zou moeten letten?

Ik heb een samsung decoder voor digitale tv en een gewone tv.

Dus zijn er dingen die de DVD recorder zou MOETEN hebben om digitaal te kunnen opnemen etc ect?

Alvast bedankt!
Je kunt eventueel ook een Digitale TV ontvanger met ingebouwde harddisk recorder overwegen. Dan heb je vele nadelen zoals hierboven genoemd niet. Je kunt dan rechtstreeks digitaal opnemen. Je kunt dan alleen geen programma's op DVD overzetten als je dat zou willen.
 
Hai bedankt voor de tips!

Heb er vamiddag een gekocht een DVD recorder met 160 gb harde schijf en heb hem volgens de aanwijzingen van mennomulder aangesloten en dat is gelukt!

Ik moet alleen nog even uitvogelen via welk kanaal ik het digitale kan ontvangen en opnemen.

Groetjes Linda
 
Je moet de decoder ook nog inpluggen via de coax !

Klopt natuurlijk. Aangezien Lindah al een decoder gebruikt, ga ik er van uit dat de decoder al is aangesloten op de coax.

Ik moet alleen nog even uitvogelen via welk kanaal ik het digitale kan ontvangen en opnemen.

Tussen de decoder en de recorder moet je een scart-kabel aansluiten. Door op de recorder te kiezen voor het kanaal Ext1 (kan ook een andere naam hebben, bijv. L1 (dit betekent Line1 en dus niet de regionale omroep van Limburg)) kun je de digitale zender opnemen.
 
Hoi,

Ik ga dat eens proberen ik geloof dat ie nu juist op kanaal L2 staat ingesteld!

thanks!
 
Hoi,

Ik ga dat eens proberen ik geloof dat ie nu juist op kanaal L2 staat ingesteld!

thanks!

L2 kan ook. Als het goed is heb je op de recorder 2 scart-aansluitingen. De eerste heet L1 en de tweede L2. Afhankelijk van op welke aansluiting je de decoder hebt aangesloten, moet je kiezen voor L1 of L2.

Is trouwens vrij makkelijk de controleren. Zet je TV op het kanaal van de recorder (ik neem aan dat je dit kanaal kunt vinden). Zet de recorder op L1 en zap even met je decoder. Als het goed is, zie je nu verschillende kanalen langkomen. Is dat niet het geval, dan zet je de recorder op L2 en probeer je het nog eens.
Heb je het goede kanaal gevonden (L1 of L2) dan druk je op de recorder op "Record". Als het goed is wordt dan het digitale kanaal opgenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan