• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Aslan

Ziggonieuws



07-10-2009

Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort

Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.

Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: “Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk”. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.

Bron en meer info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggonieuws/artikel?id=db22162
 
Zo, dat is nog ff nieuws. Helaas heb ik niet het snelste abbo maar alles in 1 plus (wel woonachtig in amersfoort). Wel een vraag: Ik heb hier nog steeds hetzelfde oude motorola modem staan. Had die ondertussen al niet vervangen moeten worden door die nieuwe? Kennissen van mij met hetzelfde abbo in amersfoort hebben 3 weken geleden al het nieuwe modem gehad.
 
De concurrentiestrijd barst aardig los nu. Eigenlijk gaan deze snelheden nergens meer over, ik trek nu met 20mbit al een 720p film binnen in een half uur, dat is ruim 3x zo snel als dat je het kan kijken :)
 
De concurrentiestrijd barst aardig los nu. Eigenlijk gaan deze snelheden nergens meer over, ik trek nu met 20mbit al een 720p film binnen in een half uur, dat is ruim 3x zo snel als dat je het kan kijken :)
Daar ben ik het op zich wel met je eens maar op het moment dat er veel computers tegelijkertijd met van alles bezig zijn op het internet en de bijkomende xboxen ps3en en wiis dan is die snelheidverhoging best lekker.

Bij ons thuis is het de omgekeerde wereld mijn vriend doet alleen kleine vage spelletjes en ik zit graag online te gamen, te downloaden en ga zo maar door. Dat was voor mij toch echt wel een reden om over te stappen:)
 
De vraag is nu: wanneer volgt de rest van Nederland.
 
Ging Alles-in-1-Extra ook niet naar 80mbit voor heel nederland nog dit jaar? En sommige gemeentes naar 120mbit..

In ieder geval zo stond het in eerdere planningen... en op tv vermelden ze toch ook iets van dit najaar 80mbit.

--

Eigenlijk wel oneerlijk geregeld.. we betalen allemaal evenveel.. en dan worden er gemeentes voorgetrokken omdat ze daar last zouden hebben van concurentie.
 
Geldt de Ai1+ ook alleen in Amersfoort of wordt dit wel meteen landelijk?
 
niet zo eerlijk tbh tegenover andere klanten buiten amesfoort....
hoop dat rest van NL snel volgt.
 
Afgelopen maandag de volgende mail ontvangen:

---------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,

U heeft van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.

Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u de activatiecode aan, zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.

Vergeet u niet het oude modem naar ons terug te sturen? Gebruik hiervoor de doos met retoursticker, waarin u het nieuwe modem ontvangt.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.


Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales
-------------------------------------------------------------------------

Heb Ziggo All-in one plus en als de mail klopt gaat deze naar 50Mb/s. Volgens eerder verschenen berichten zal in 5 steden de snelheid om hoog gaan.
 
Beetje vreemd dat ze alleen Amersfoort doen, geef dan de rest van nederland nu ook de nieuwe snelheid die men heeft beloofd na de afgelopen verhoging.

Trouwens ook lekker op tijd gecommuniceerd naar de klanten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan