• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sony 40W4000 met alphacrypt op zwart, geblokkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvveelen

Forum Gebruiker
Berichten
228
nu heb ik een Sony 40w4000 en sinds gisteren is alles op zwart behalve NED1 HD. Is dit een storing of heeft dit met het blokkeren van de Alphacrypt door Ziggo te maken ?
 
nu heb ik een Sony 40w4000 en sinds gisteren is alles op zwart behalve NED1 HD. Is dit een storing of heeft dit met het blokkeren van de Alphacrypt door Ziggo te maken ?

Ondersteunt deze TV CI+? Ik heb met mijn Philips (37pfl9604) nog geen problemen.
Misschien is er iets mis met je smartcard? Is deze wel geactiveerd en wat voor code krijg je? Zit je module wel goed in de TV?
Ik heb wel gemerkt dat als de TV cq STB langere tijd uit staat, ik 'm eerst op Ned. 1 moet zetten en vervolgens werken alle zenders weer.
Heb je een STB? Dan kun je proberen of eea daarop wel werkt.
Het lijkt me iig stug dat Ziggo (hoewel je het maar nooit weet) nu al de boel op zwart gooit.
Ik doe maar een paar suggesties en wens je succes. Laat even weten of alles weer werkt (of juist niet).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is het geen CI+, maar een gewone CI.....
Heb de smartcard een 1,5 uur geleden geregistreerd, niet geactiveerd omdat dit volgens mij alleen bij interactieve TV hoeft.
De smartcard heb ik nu zo'n 3 weken, dus het kan ook zijn dat de previewperiode afgelopen is en dat ik moet wachten tot de registratie verwerkt is bij Ziggo ?
 
Volgens mij is het geen CI+, maar een gewone CI.....
Heb de smartcard een 1,5 uur geleden geregistreerd, niet geactiveerd omdat dit volgens mij alleen bij interactieve TV hoeft.
De smartcard heb ik nu zo'n 3 weken, dus het kan ook zijn dat de previewperiode afgelopen is en dat ik moet wachten tot de registratie verwerkt is bij Ziggo ?

Ok, Dan denk ik dat gewoon je previewperiode is verlopen. Heb ik zelf ook gehad. Eerst de 'normale' Klantenservice gebeld, maar die gaf aan dat de activatie wel enige weken kon duren. Vervolgens even verder gesnuffeld en via het nummer: 0900-0730 (lokaal tarief) gevraagd om mijn card te laten activeren. Binnen een uur was eea geregeld.
Probeer snel, wellicht heb je vanavond nog TV. Wel het smartcardnummer bij de hand houden!

Ps. altijd vriendelijk blijven anders kom je op de lijst van "lastige gebruikers"!
 
Volgens mij is het geen CI+, maar een gewone CI.....
Heb de smartcard een 1,5 uur geleden geregistreerd, niet geactiveerd omdat dit volgens mij alleen bij interactieve TV hoeft.
De smartcard heb ik nu zo'n 3 weken, dus het kan ook zijn dat de previewperiode afgelopen is en dat ik moet wachten tot de registratie verwerkt is bij Ziggo ?

Iets verder op, in Oosthuizen, werkt de AlphaCrypt Classic CAM gewoon. Zodra Ziggo met de actie komt tegen de AlphaCrypt Classic CAM dan zal de verontwaardiging hoogstwaarschijnlijk behoorlijke vormen aannemen op de diverse forums. De preview periode van de smartcard duurt tegenwoordig geloof ik drie weken en als je de smartcard nog niet geregistreerd had dan gaat alles op Nederland 1 en nog een paar kanalen na op zwart. Het registreren van een smartcard wordt of werd verwerkt als een normale order waardoor het enige tijd in beslag kan nemen totdat die registratie daadwerkelijk verwerkt wordt. Houdt er wel rekening mee dat je de smartcard in de TV moet zitten en de TV ingeschakeld op een digitaal kanaal moet staan om de activering van het abonnement te kunnen verwerken.
 
Ok, Dan denk ik dat gewoon je previewperiode is verlopen. Heb ik zelf ook gehad. Eerst de 'normale' Klantenservice gebeld, maar die gaf aan dat de activatie wel enige weken kon duren. Vervolgens even verder gesnuffeld en via het nummer: 0900-0730 (lokaal tarief) gevraagd om mijn card te laten activeren. Binnen een uur was eea geregeld.
Probeer snel, wellicht heb je vanavond nog TV. Wel het smartcardnummer bij de hand houden!

Ps. altijd vriendelijk blijven anders kom je op de lijst van "lastige gebruikers"!

En als ik dit al online heb gedaan ? Dus rond 18:20 uur al ? Evengoed bellen met ze of afwachten....?
 
Ja,
Zoals ArChie zegt, zet 'm gewoon op Ned1, of de Ziggokanalen. Zo ging bij mij alles erg snel.
 
En als ik dit al online heb gedaan ? Dus rond 18:20 uur al ? Evengoed bellen met ze of afwachten....?

Bellen, zou ik zeggen. Online werkte bij mij niet (binnen een redelijke periode) en met bellen was het zo gepiept!
 
Net gebeld met dat nummer.....en ik krijg de standaard riedel : Het duurt 48 uur max, maar misschien werkt het al binnen 2 uur. Nogmaals gevraagd of ze het nu meteen wilde invoeren en mij werd verteld dat ze dat ook ging doen, maar dat het daar niet aan lag. Ze kon geen invloed uitoefenen op wanneer het allemaal zou gaan werken.

Ok, vriendelijk gebleven en het beste er maar van hopen. Ik zit nu analoog te kijken, dat heeft toch geen invloed op het activeren ? Ik bedoel, ik hoef de TV toch niet op NED1 (digitaal) te zetten of wel soms ?
 
Ok, vriendelijk gebleven en het beste er maar van hopen. Ik zit nu analoog te kijken, dat heeft toch geen invloed op het activeren ? Ik bedoel, ik hoef de TV toch niet op NED1 (digitaal) te zetten of wel soms ?
Die activatie signalen worden niet verzonden via analoge TV kanalen. Dat gaat via de digitale TV Transport Streams, dus zal je TV op een digitaal kanaal moeten staan voor de ontvangst van die signalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan