• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geluid bij HD kanalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

charlie

Als ik met mijn IRHD-5000 van bv nederland1 met normale geluidssterkte naar o.a. DiscoveryHD ga staat het geluid knetterhard. Ook nog als ik de geluidsregelaar van de decoder op de laagste stand zet (1 streepje). De aansluiting loopt via HDMI. Hebben meer mensen dit probleem en is er een oplossing.
 
Zelfde probleem hierzo ook

Heb nog geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden helaas:cry:
Wel vreemd dat het alleen bij discovery HD is.
 
Heb nog geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden helaas:cry: Wel vreemd dat het alleen bij discovery HD is.

Ik heb geen Humax, maar zou het zo kunnen zijn dat het komt omdat het audio kanaal Dolby Digital 3/2.1 is? Je zou het probleem dan ook moeten hebben bij het *Engelse* geluidskanaal van Eurosport HD, die is ook in 3/2.1 is. Nederlands is gewoon stereo, net zoals de andere HD-kanalen (History-HD, NGC-HD, Brava-HD).

De reden is dan waarschijnlijk dat die Humax het volume van zo'n Dolby Digital kanaal niet kan regelen (waarschijnlijk heeft 't ding zelf geen Dolby Digital decoder aan boord, hij stuurt het linea-recta door via HDMI). Enige oplossing: volume van de Humax gewoon harder zetten (zodat het niveau van de stereo-kanalen gelijk is) en volume gaan regelen met je TV of audio-setje, vrees ik...
 
Dolby Digital

Ik heb dezelfde ervaring, inderdaad is het volume niet meer met de humax afstandsbediening te regelen zodra er op een HD kanaal wordt geschakeld waar Dolby Digital wordt uitgezonden.
Hinderlijk want plots heb je weer de afstandsbediening van de TV nodig!
 
Ik heb dezelfde ervaring, inderdaad is het volume niet meer met de humax afstandsbediening te regelen zodra er op een HD kanaal wordt geschakeld waar Dolby Digital wordt uitgezonden.
Hinderlijk want plots heb je weer de afstandsbediening van de TV nodig!



ook als je doby digital uitzet in het menu van de decoder? ik heb dit probleem namelijk niet met mijn samsung 360 hd ontvanger.
 
Ik heb dezelfde ervaring, inderdaad is het volume niet meer met de humax afstandsbediening te regelen zodra er op een HD kanaal wordt geschakeld waar Dolby Digital wordt uitgezonden.
Hinderlijk want plots heb je weer de afstandsbediening van de TV nodig!

De enigste werkbare oplossing die ik inmiddels heb kunnen bedenken is het volume van de Umax op maximaal zetten!! de werkelijke geluidssterkte dan regelen met de TV of audioset. op deze manier hebben alle kanalen min of meer dezelfde geluidssterkte.
 
Dolby Digital

Mijn Humax staat ingesteld als Audio Priority: PCM. Maar ik zie dat de HD zenders soms alleen maar Dolby Digital uitzenden zo is het bijvoorbeeld bij Discovery HD. Dus daar valt niets te kiezen en de Humax kan kennelijk niets met Dolby Digital. Dan regelt de Humax het ook erg digitaal het is aan of uit. Jammer hoor!
 
Als ik met mijn IRHD-5000 van bv nederland1 met normale geluidssterkte naar o.a. DiscoveryHD ga staat het geluid knetterhard. Ook nog als ik de geluidsregelaar van de decoder op de laagste stand zet (1 streepje). De aansluiting loopt via HDMI. Hebben meer mensen dit probleem en is er een oplossing.
Ik heb geen oplossing maar bij mij hetzelfde bij DiscoveryHD,al de andere HD zenders geen probleem
 
HD geluid

Toch vind ik het vreemd. Er wordt door Ziggo altijd gezegd dat het volume door de Humax altijd geregeld kan worden en je dus met 1 afstandbediening alles kan regelen. Zijn we weer misleid? Of is dit een fout in de Humax?
 
Toch vind ik het vreemd. Er wordt door Ziggo altijd gezegd dat het volume door de Humax altijd geregeld kan worden en je dus met 1 afstandbediening alles kan regelen. Zijn we weer misleid? Of is dit een fout in de Humax?

Geen idee, ik heb dit probleem niet gezien en ik kan Discovery HD prima kijken op mijn (JVC) TV met HDMI. Ook het geluid is netjes te regelen.
Ik heb de Humax ook op PCM staan. Zie je ook geen geluidsbalkje in beeld verschijnen als je de volumeknop gebruikt ?

Zou dit anders een instelling van de TV kunnen zijn die 'ziet' dat er ook Dolby Digital geluid aanwezig is en dan op de een of andere manier iets doet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan