• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met selectief internet

  • Onderwerp starter Mr. Personal Computer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mr. Personal Computer

Het probleem is als volgt. Wij hebben een sitecom draadloze verbinding. Daar staan 3 computers op aangesloten. Alledrie hebben ze contact met de router (goede verbinding). Nu is het zo dat 2 computers wel internet hebben, en de andere niet. Terwijl de verbinding wel aanwezig is. Kan iemand mij helpen met het selectieve internet probleem.
 
Weet je zeker dat ze alle drie ook verbinding hebben met dezelfde router en dat niet 1 computer misschien aan het netwerk van de buren hangt ?

Kun je eens laten zien wat voor instellingen de niet-werkende computer heeft gekregen van de router (dingen zoals ip-adres, dhcp en dns servers enzovoorts)?
Dat kan via de status van de draadloze verbinding, of via een 'dos box' en dan het commando "ipconfig /all".

Geef dan ook even de instellingen/status van één van de werkende computers als vergelijking.
 
Het probleem is als volgt. Wij hebben een sitecom draadloze verbinding. Daar staan 3 computers op aangesloten. Alledrie hebben ze contact met de router (goede verbinding). Nu is het zo dat 2 computers wel internet hebben, en de andere niet. Terwijl de verbinding wel aanwezig is. Kan iemand mij helpen met het selectieve internet probleem.

Het motorola modem deelt max 2 IP adressen uit. Het kan ook nog zo zijn dat ofwel je router ingestelt staat als switch/hup of dat je kabel vanuit je modem naar de router aangesloten zit op een LAN poort van de router ipv de WAN poort...
 
Het motorola modem deelt max 2 IP adressen uit. Het kan ook nog zo zijn dat ofwel je router ingestelt staat als switch/hup of dat je kabel vanuit je modem naar de router aangesloten zit op een LAN poort van de router ipv de WAN poort...

Ah, dat is (was??) bij Casema nog zo, 2 ip-adressen....
Overigens deelt het modem die niet uit, maar deelt de DHCP server in het Ziggo-netwerk deze uit.

Bij Multikabel kan je maximaal 1 ip-adres krijgen. Ik weet niet wat de nieuwe ziggo-policy zal zijn, maar ik zou me voor kunnen stellen dat dit overal straks gewoon 1 ip-adres per klant zal zijn.
 
Vind dit een raar verhaal.

Normaal krijg je 'n ip adres. Dit wordt door de router/modem gebruikt voor de internet verbinding naar buiten, en van buiten naar binnen toe ( www ).

De router zelf kan als DHCP ip adressen uitdelen aan alle daar op aangesloten computers, en daar is niet echt een beperking in.

dus maar 1 of 2 ip adressen voor het thuisnetwerk lijkt mij vreemd.

Het kan wel zo zijn, dat je maar een klein ip bereik hebt ingegeven in de router, waardoor hij er niet meer kan uitdelen.

Dit zou je kunnen wijzigen in de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan