• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het portatieformulier is vrijdag gekomen. Ik heb het ingevuld en meteen opgestuurd.
Nu afwachten of de portatie goed gaat en niet extra gefactureerd gaat worden.
Het is geen nieuwe portatie, maar het herstellen van de fout dat Ziggo niet meteen tot portatie is overgegaan.
 
Vrijdag 11 juli is het portatieformulier door mij verstuurd.
Nu twee weken verder nog geen enkel teken van leven van Ziggo.
Ook van KPN nog geen schrijven dat het nummer omgezet gaat worden.
Het is natuurlijk erg vreemd dat je maanden bezig bent om over te stappen.
De aanvraag voor het totaalpakket met nummerbehoud, is eind april gedaan.
Het is nu eind juli en het is nog niet rond.
Ik snap heus wel dat er wat vertraging kan zijn maar 3 maanden?
Overstappen naar Ziggo blijkt helaas een drama te zijn.
Als ik dat van tevoren had geweten...
 
Om zeker te zijn dat je nummer behouden wordt kun je ook het volgende doen.
Ga naar w w w . b e l c e n t r a l e . n l (Sorry als het als spam overkomt andere voip provider is ook goed.) en laat daar je nummer porteren. Je krijgt dan een persoonlijk account waarje via een sip device kan connecten. Je bent dan plusminus 5 euro in de maand kwijt. Scheelt toch weer 9,95 aan kpn kosten.
 
Vrijdag 11 juli is het portatieformulier door mij verstuurd.
Nu twee weken verder nog geen enkel teken van leven van Ziggo.
Ook van KPN nog geen schrijven dat het nummer omgezet gaat worden.
Het is natuurlijk erg vreemd dat je maanden bezig bent om over te stappen.
De aanvraag voor het totaalpakket met nummerbehoud, is eind april gedaan.
Het is nu eind juli en het is nog niet rond.
Ik snap heus wel dat er wat vertraging kan zijn maar 3 maanden?
Overstappen naar Ziggo blijkt helaas een drama te zijn.
Als ik dat van tevoren had geweten...
Ik neem aan dat je gebeld hebt naar de helpdesk: wat zei de medewerker over het porteren?
 
Met alle respect: ik blíjf niet bellen naar de helpdesk.
Eerst al weken gewacht op levering van het modem.
Na levering al moeten bellen omdat de multitap niet retourgeschakeld was door Ziggo.
Vervolgens weer gebeld omdat de portatie niet was overgekomen terwijl dit bij de aanvraag gewoon goed door mij is aangegeven.
Ik vind dat de boel nu maar eens geregeld moet worden.
 
Met alle respect: ik blíjf niet bellen naar de helpdesk.
Eerst al weken gewacht op levering van het modem.
Na levering al moeten bellen omdat de multitap niet retourgeschakeld was door Ziggo.
Vervolgens weer gebeld omdat de portatie niet was overgekomen terwijl dit bij de aanvraag gewoon goed door mij is aangegeven.
Ik vind dat de boel nu maar eens geregeld moet worden.

Ik heb u een PB gestuurd
 
@kingpin:
Hartelijk dank voor de moeite.
Ik heb echter toch maar de helpdesk gebeld en eerlijk is eerlijk: vrijwel meteen contact.
De vriendelijke medewerker heeft alles netjes uitgezocht. Het portatieformulier is binnen bij Ziggo en de status is dat het ieder moment kan gaan gebeuren. Hij kon zien dat het op de juiste afdeling is. Ook het telefoonnummer klopt dat hij oplas
Ik wacht dan ook in vertrouwen af dat het uiteindelijk goed gaat komen.
 
@kingpin:
Hartelijk dank voor de moeite.
Ik heb echter toch maar de helpdesk gebeld en eerlijk is eerlijk: vrijwel meteen contact.
De vriendelijke medewerker heeft alles netjes uitgezocht. Het portatieformulier is binnen bij Ziggo en de status is dat het ieder moment kan gaan gebeuren. Hij kon zien dat het op de juiste afdeling is. Ook het telefoonnummer klopt dat hij oplas
Ik wacht dan ook in vertrouwen af dat het uiteindelijk goed gaat komen.
Graag gedaan.
 
We zijn weer een klein weekje verder en nog steeds geen bevestiging van nummerportatie.
Geen brief van Ziggo en ook niet van KPN.
Wat een engelengeduld heb je nodig om bij Ziggo te komen.
Ik heb notabene gebeld met de helpdesk en dat zag er veelbelovend uit.
Wat een verschil met mijn zoon en dochter.
Bij beiden was de portatie van KPN naar UPC in een week geregeld.
Mijn zoon heeft Ziggo aanbevolen om de technische betrouwbaarheid maar ik ben er zo langzamerheid klaar mee.:evil:
Als het nog veel langer gaat duren, kunnen ze het pakket op komen halen en zeg ik alles op bij Ziggo.
Kwaliteit is mooi maar dit duurt gewoon te lang.

P.S. Ik zie bij "Mijn Ziggo" dat het totaalpakket per 29-07-2008 is geactiveerd.
Als dat betekent dat ik per die datum abonnementsgeld verschuldigd ben, valt het nog mee.
Ik heb al ruim een maand het pakket.
Dan geef ik ziggo nog een kans, we houden het maar op zomervakantievertraging!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kingpin is zo vriendelijk om te bemiddelen in mijn probleem. De zaak is door gestuurd aan de klachtenafdeling Alkmaar.
Vooralsnog totale radiostilte van Ziggo.
De originele aanvraag voor het basis totaalpakket, met verzoek tot nummerportatie, bij Multikabel is van zondag 27-04-2008; bevestigingsmail gehad.
We zijn nu bijna 4 maanden verder en de boel is nog niet in orde...
Als de nummerportatie uiteindelijk goed wordt doorgevoerd, zal ik dat melden in dit topic.
Het is al met al natuurlijk belachelijk dat je 4 maanden nodig hebt om over te stappen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan