• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo wellicht toch overstag bij commerciële HD zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het hoeft toch ook geen patstelling te worden als Ziggo bijvoorbeeld de HD simulcast kanalen die betaald willen hebben voor doorgifte in een apart HD simulcast kanalen pakket stopt en de klant dus zelf de afweging mag maken of die er wel of niet extra geld voor over heeft. Dat zou tenminste mijn voorkeur hebben boven een constructie waarbij die HD simulcast kanalen zogenaamd "gratis" toch in het basis kanalen pakket komen, maar waar we dan uiteindelijk toch met alle klanten moeten betalen voor die kanalen door stelselmatige verhogingen van het basis kabel tarief onder de noemer "inflatie".
 
Een patstelling heeft inderdaad niemand iets aan maar om dan maar alles in een apart pakket te gaan stoppen schept problemen in de toekomst.
SD zal op den duur wegvallen en waar blijf je dan met een speciaal HD pakket.

Ik zou als ik Ziggo en de overige kabelaars was toch zeer zeker vast houden aan een eenmalige bijdrage voor de commerciëlen net zoals is gebeurt bij de publieke omroep.

De aanschaf van HD apparatuur is een eenmalig gebeuren en daarna gaat de normale afschrijving weer werken.

Zolang de programma's van de commerciëlen geen speciale bijdrage of dusdanige afwijking van het normale SD pakket van de commerciëlen, behalve de kwalitet, vormen vindt ik dus een structurele vergoeding niet te verantwoorden tegenover de abonnees.
 
Maar ook die eenmalige bijdrage dient betaald te worden en die komt toch uit de algemene pot.
Zo betalen dus mensen die een SD decoder hebben toch mee aan een bijdrage voor HD bezitters,je blijft op deze manier hoe dan ook klanten duperen.
 
Maar ook die eenmalige bijdrage dient betaald te worden en die komt toch uit de algemene pot.
Ik ben daar ook geen voorstander van. Bij de publieke kanalen had ik daar al moeite mee als je ziet wat er nu in de praktijk aan een HD bron materiaal voor handen is en ook nog eens bedenkt wat voor een gevolgen die verplichte HD voor de kwaliteit van de SD kanalen heeft gehad. Een commercieel zender dient zichzelf te bedruipen uit reclame inkomsten en/of het verkopen van aparte abonnementen op hun kanaal. Als dat niet haalbaar is in HD, dan maar niet want anders kunnen we tot in de lengte van dagen met z'n allen die commerciele kanalen blijven financieren.
 
Eerlijk gezegt ben ik het geheel met BenJ eens.
Laat Ziggo andere HD kanalen toevoegen en ondertussen kijken waar de onderhandelingen met sbs/rtl naar toe gaan.

Zolang de sbs/rtl niet toehappen wordt ondertussen wel de ruimte voor HD kanalen kleiner, dus op een gegeven moment komen zij zelf voor de keuze wel of niet te staan.
 
Het is juist men punt dat ik niet van zins ben om extra te betalen voor de HD versies van zenders die ook in SD kwaliteit te bekijken zijn.

Een eenmalige bijdrage in de kosten zie ik daarentegen wel zitten.
De commerciëlen hoeven naar mijn mening niet te blijven verdienen aan een eenmalige investering en dat gebeurt wel bij plaatsing in een apart HD pakket.

Iemand die nu SD kijkt zal in de nabije toekomst ook wel HD kijken, kijk naar het aantal breedbeeld/lcd/plasta televisies, en dan is die bijdrage dus al gedaan.
 
Maar,geheel offtopic,dan zou je ook kunnen zeggen,hef een paar euro op een HD toestel en uit het aldus verkregen fonds geef je een bijdrage.. of in het verkoopbedrag van de cam,of HD decoder... voorlopig blijken de commercielen er niet zo wakker van te liggen dat ze hun investering alleen op hele lange termijn terug krijgen door UPC mensen die ook nog eens dat betaalde HD pakket nemen.. hoeveel mensen zouden dat zijn en krijgen de omroepen nu wel zoveel ?
Ziggo lijkt zelf ook weinig haast te hebben met het alternatief toevoegen van andere HD kanalen.
Nu krijgt in elk geval niemand een keuze,degenen die HD van de commercielen gratis willen niet, en degenen die er een bijdrage voor over hebben niet.
Uitgangsbasis van de commerciele tv was,zoals Archie terecht opmerkt,dat ze hun uitzendingen zelf zouden bekostigen door middel van reclame opbrengsten,waar ned 1,2 en 3 hun inkomsten ook deels door staatsteun krijgen.
Maar nu het economisch slechter gaat en door ook het wegvallen van de DSB welke een flinke jongen was in de reclame pot moet het opeens toch van de kijker komen.
Maar goed net als Ziggo,zullen ook wij hier niet uit komen,nu herhalen ze zelfs de reclames.
 
Maar,geheel offtopic,dan zou je ook kunnen zeggen,hef een paar euro op een HD toestel en uit het aldus verkregen fonds geef je een bijdrage.. of in het verkoopbedrag van de cam,of HD decoder...
Ik denk dat dat niet handig is want wie verzekert ons dat die bijdrage niet weer verdwijnt na verloop van tijd. Denkt aan het kwartje van Kok.
De eenmalige bijdrage van Ziggo is dus veel logischer.
 
Ik denk dat dat niet handig is want wie verzekert ons dat die bijdrage niet weer verdwijnt na verloop van tijd. Denkt aan het kwartje van Kok.
De eenmalige bijdrage van Ziggo is dus veel logischer.
Voorlopig maar afwachten tot een of ander blad weer vragen aan Ziggo stelt daar Ziggo in elk geval niet van plan blijkt te zijn om de klanten up 2 date te houden.
We betalen ook allemaal een verwijderingsbijdrage..maar bij de wijkcontainers staan ook gewoon de oude televisies en stofzuigers en er in ligt nog veel meer terwijl ik 3 minuten lopen van het inzamelpunt woon.
Het is wat krom,aan de ene kant betalen consumenten gewoon premies en toeslagen waar we helemaal geen gebruik van maken,en is een paar euro voor de tv teveel.. geen verwijt hoor,zo niet bedoeld.
Toch zou het prettig zijn als Ziggo,met zoveel media,eens wat moeite deed om ons te informeren,dat zou ze ook andersom kunnen doen,nu komen de klachten voornamelijk hier en bij Ziggo terecht terwijl als Ziggo wat opener zou zijn men wel eens massaal bij de zenders zelf zou gaan klagen... adverteerders houden daar niet zo van hetgeen een argument zou kunnen zijn dan toch maar met Ziggo akkoord te gaan,jammer voor UPC..had die maar niet zo snel moeten happen...
:giveup:
 
Daarom ben ik dus ook tegen al die verschillende heffingen, je weet op den duur niet waar je voor betaalt en of het allemaal wel nageleefd wordt. :rolleyes:
Je ziet door de bomen het bos niet meer. :no:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan