Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Hardstikke goed van je maar dit snap ik niet:


Hoe heb je dat gemeten? Vind het wel extreem, bij mij schommelt het rond de 50% in de kamer. 5% komt bij mij niet voor en 95% alleen onder de douche.


Wat is dat, "Web Bulb Temperature"?

Vind die gemeten waarden wel erg laag trouwens, zowel Alma als ik hebben iets van 17W gemeten met de standaard 320 MB schijf. Alleen in STBY krijg ik vergelijkbare waarden. Zie ook hier.

Wet Bulb Temperature is een speciale manier van temperatuur meten, waarbij de thermometer in een doek gewikkeld is die vochtig is. Afhankelijk van de omgevingsvochtigheid (en dus de sneheid van verdampen van het vocht in de doek) geeft een WBT een lagere of hogere temperatuur, omdat een deel van de energie in het verdampingsproces gaat zitten. De gegevens maximum toegestane waardes zijn dus afhankelijk van de luchtvochtigheid. Bij een hoge luchtvochtigheid (lage verdamping) zal dus eerder de maximale toegestane temperatuur bereikt zijn.

Het gaat hier om de specs van de harddisk, niet van de hele Humax.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dit is de losse HDD.

ik bedoel de Humax totaal

Dat snap ik, maar als de nieuwe disk nagenoeg hetzelfde verbruikt als de oude, dan zal het totale apparaat toch niet meer gaan verbruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel voor het wederom corrigeren van mede forum leden. :?

Ik heb een déjà vu :wink:.

Ik denk dat het verschil van 0.8 watt meer voor de 1TB in idle, 0.1 watt meer in idle/sleep echt geen enkel verschil maakt.

Dit merk je echt niet op je energierekening. En de voeding van de Humax kan dit gewoon aan hoor.
 
Tot op heden nog geen problemen ondervonden met de grotere harddisk.
Heb intussen behoorlijk wat opgenomen en gekeken. Vooral HD opnames.
Tot op heden ben ik zeer tevreden met de grotere schijf.

Het enige nadeel blijft (maar dat staat ook in de bug-wishlist) dat je niet kunt wissen als de humax opneemt. Zeker als je veel korte programma's opneemt en snel kijkt moet je onthouden wat je al gekeken hebt. (ondanks de "nieuw" aanduiding).
Door deze grotere schijf heb je als snel de mening dat je dat later nog wel wist. Zo loopt hij wel snel vol.
 
Als je op de Humax een sdzender opneemt, neemt dit dan net zoveel ruimte op de HD in beslag als bij bijvoorbeeld de Samsung DCB-P850RS PVR of reserveert het net zoveel ruimte las een HDtv-uitzending van de zelfde tijdsduur? Met andere woorden, als ik alleen sd zenders opneem, heb ik dan ook 2 keer zoveel opslag op die 320 Gb disk als ik nu op 160Gb heb?
Dit vraag ik omdat ik hoofdzakelijk (nog) sd opneem en net iets meer ruimte zou willen dan ik nu heb. Dan is een grotere hd in de humax nog niet meteen een must voor mij. Bovendien heb ik nu goede reden om wat te kijken ipv alleen maar op te slaan.
 
Je kunt als workaround ook via ftp wissen.
Dat kan wel als de humax aan het opnemen is.

Klopt. Dat doe ik ook als ik de laptop heb. Alleen zit mijn vrouw 's avond meestal op de laptop en ik kijk mijn programma's. Om dan steeds naar de pc te lopen en daarvoor op te starten.

Maar het is idd een optie die handig en veel sneller is. Als je ziet hoelang het duurt voordat de humax een programma gewist heeft en hoe snel het gaat via ftp.
 
Terug
Bovenaan