• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vanaf 29 april Sci-Fi Channel, 13th Street en Slam!TV bij Ziggo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuw kanaal: SciFi Channel

Vanaf 29 april kan iedereen die het keuzepakket Film & Entertainment afneemt kijken naar hét kanaal dat volledig is gewijd aan science fiction: SCIFI Channel. Kijk nu de hele dag naar series als Star Trek, Battlestar Galactica en The X-Files.

Nieuw kanaal: 13th Street

Voor de beste thrillerseries hoef je vanaf 29 april niet verder te zoeken dan 13th Street op kanaal 16 van digitale televisie. Dexter, Law and Order en House zijn nog maar enkele bekende titels op dit spannende kanaal.

Nieuw kanaal: SlamTV!

Vanaf 29 april start bij Ziggo het nieuwe kanaal SlamTV!, de televisieversie van Slam! FM. SlamTV! begon op het internet en is nu een volwaardig muziekkanaal geworden voor en door jongeren. Jij bepaalt wat er te zien is op SlamTV!

Bron: https://www.ziggo.nl/televisie/nieuws/
Over die bronlink:
Zou eens handig zijn van Ziggo om die niet elke keer te veranderen. Ik dacht dat het nieuws over nieuwe zenders op https://www.ziggo.nl/producten/televisie/nieuws zou komen te staan, dus die checkte ik zo nu en dan om te kijken of er al nieuws was. Maar de link is dus weer veranderd.
Wel goed natuurlijk dat het nu officieel bekend gemaakt is! :)
 
Op het moment dat het overzicht gegenereerd werd klopt LCN 124 voor SciFi wel. Het staat immers op die manier in de Network Information Table voor Network ID 500 bij Ziggo/Casema.

.

Correct heb het ook niet over jouw bevindingen. Er zijn internetsites die dit (test) kanaal nummer dan ook overgenomen hebben.

Er besloten deze uitbreiding Woensdag ochtend 29 April te doen.
Als er mensen zijn die support nodig hebben dan kan dit ook gewoon de helpdesk is gewoon bereikbaar. Het maakt daarom niet uit of het op een Woensdag of een Maandag gedaan wordt. Snap wel je bezorgdheid, maar ervaring bij eerder aanpassing is dat dit meevalt.

en wat komt er op het kanaal van fan tv

De vrijgekomen bandbreedte zal gewoon weer gebruikt worden. Dat een nieuwe zender niet op kanaalnummer 118 zit zegt niks over dat de bandbreedte eventueel wel of niet gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Correct heb het ook niet over jouw bevindingen. Er zijn internetsites die dit (test) kanaal nummer dan ook overgenomen hebben.

Er besloten deze uitbreiding Woensdag ochtend 29 April te doen.
Als er mensen zijn die support nodig hebben dan kan dit ook gewoon de helpdesk is gewoon bereikbaar. Het maakt daarom niet uit of het op een Woensdag of een Maandag gedaan wordt. Snap wel je bezorgdheid, maar ervaring bij eerder aanpassing is dat dit meevalt.



De vrijgekomen bandbreedte zal gewoon weer gebruikt worden. Dat een nieuwe zender niet op kanaalnummer 118 zit zegt niks over dat de bandbreedte eventueel wel of niet gebruikt wordt.

Klopt ! Maar 't wordt z'on gaten kaas, waarom niet gewoon de lege plekken op vullen, i.p.v. overal maar wat neer te zetten, maar daar zal je vast voor gestudeerd moeten hebben om dat te begrijpen :wink:
 
Nieuw kanaal: SciFi Channel

Vanaf 29 april kan iedereen die het keuzepakket Film & Entertainment afneemt kijken naar hét kanaal dat volledig is gewijd aan science fiction: SCIFI Channel. Kijk nu de hele dag naar series als Star Trek, Battlestar Galactica en The X-Files.

Nieuw kanaal: 13th Street

Voor de beste thrillerseries hoef je vanaf 29 april niet verder te zoeken dan 13th Street op kanaal 16 van digitale televisie. Dexter, Law and Order en House zijn nog maar enkele bekende titels op dit spannende kanaal.

Nieuw kanaal: SlamTV!

Vanaf 29 april start bij Ziggo het nieuwe kanaal SlamTV!, de televisieversie van Slam! FM. SlamTV! begon op het internet en is nu een volwaardig muziekkanaal geworden voor en door jongeren. Jij bepaalt wat er te zien is op SlamTV!

Bron: https://www.ziggo.nl/televisie/nieuws/
Heerlijk nieuws... :D
 
Maar dus

13th Street Basispakket
Sci Fi Film en Entertainment
SLAM!TV > Welk pakket?
 
Helaas

helaas, niets te vinden over een uitbreiding van het HD pakket.

Sorry hoor , naar slamtv is weer een aanvulling op al een zeer uitgebreid muziek pakket.
13th street en scifi channel zijn wel leuk, maar ik hoop niet dat dit veel herhalingen uitzend.

Maar ja veel kijkplezier
 
Fashion TV zal verhuizen van 122 naar 124.
Ik weet dat jij dit niet bedacht hebt, maar wat is hier de reden voor?

Er zal vast door marketing/product-management over nagedacht zijn? Het is alleen maar irritant voor mensen die gewend zijn om Fashion TV op 122 te zoeken. Omdat het bij veel decoders niet mogelijk is zendernummers zelf vrij te kiezen worden mensen wel gedwongen de Ziggo-nummering aan te houden. Zijn ze net aan een bepaalde volgorde gewent, gaat Ziggo het om onduidelijke redenen aanpassen.

Het lijstje

121 101TV
122 SciFi Channel
123 Comedy Central Family
124 Fashion TV

is volgens mij net zo logisch of onlogisch als

121 101TV
122 Fashion TV
123 Comedy Central Family
124 SciFi Channel

Ik kan me ook niet voorstellen dat SciFi er veel belang bij heeft op 122 te zitten ipv op 124. En het is ook niet om zendernummers gelijk te maken over het hele land zoals bijv. wel gedaan is voor consumenten TV op 321.

Technisch is er (door mij) ook geen reden te bedenken om Fashion TV een ander nummer te geven.

Lijkt wat mij betreft op een nutteloze actie die alleen maar kijkers in verwarring zal brengen. Dit soort dingen zou Ziggo moeten afleren.

(Als er wel een goede reden is voor het verplaatsen van Fashion TV hoor ik dat graag. En ik neem aan de andere klanten ook)
 
Ik weet dat jij dit niet bedacht hebt, maar wat is hier de reden voor?

Inderdaad heb het niet zelf bedacht, dan hadden we het ook wel anders gedaan:wink:

Reden is dat 122 het kanaal nummer is/gaat worden van SciFi bij (bijna) alle nederlandse kabelaars. Makkelijker voor de communicatie die het kanaal zelf doet. Net zoals als nu bij "Het Gesprek" die aangeeft dat men via digitale TV op kanaal 25 zit en niet meer apart alle kabelbedrijven hoeft te noemen. Snap dus ook wel dat dit voor de zenders zelf makkelijker is en voor nieuwe kijkers ook duidelijker maar dat het verplaatsen voor de bestaande kijkers lastig is.
 
Tot zo ver snap ik het maar gaat 118 naar de nieuwe zenders weg of houden we het blauwe beeld met zap verder.
Hier bedoel ik mee fan tv.


Correct heb het ook niet over jouw bevindingen. Er zijn internetsites die dit (test) kanaal nummer dan ook overgenomen hebben.

Er besloten deze uitbreiding Woensdag ochtend 29 April te doen.
Als er mensen zijn die support nodig hebben dan kan dit ook gewoon de helpdesk is gewoon bereikbaar. Het maakt daarom niet uit of het op een Woensdag of een Maandag gedaan wordt. Snap wel je bezorgdheid, maar ervaring bij eerder aanpassing is dat dit meevalt.



De vrijgekomen bandbreedte zal gewoon weer gebruikt worden. Dat een nieuwe zender niet op kanaalnummer 118 zit zegt niks over dat de bandbreedte eventueel wel of niet gebruikt wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan