• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Buffer Terugspoelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Paul us

Bij mijn vorige kabelaar in Hilversum hadden wij een recorder waar als je gewoon tv aan het kijken was, alles werdt opgenomen in een buffer.

Als ik dus iets had gemist kon ik gelijk terugspoelen. met de << knop.

Als ik van kanaal veranderde werdt de buffer gewist en het huidige kanaal opgenomen en kon ik deze weer terugspoelen (tot het moment dat ik naar dat kanaal overging)


Nu zit ik in Bussum bij Ziggo, met een Samsung p850, en als ik het zo begrijp zit zo'n buffer er niet op. ik lees wel vanalles over timeshift, maar ze verwachten toch niet dat ik telkens als ik van kanaal verander die timeshift ga indrukken ?


Zie ik iets over het hoofd ?
RTFM helpt niet echt en de Search functie/google heb ik ook al versleten.

Alvast bedankt.

het was trouwens een Thomson recorder ;
UPC_DVRecorder.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu zit ik in Bussum bij Ziggo, met een Samsug p850, en als ik het zo begrijp zit zo'n buffer er niet op. ik lees wel vanalles over timeshift, maar ze verwachten toch niet dat ik telkens als ik van kanaal verander die timeshift ga indrukken ?

De P850 heeft geen automatisch buffer die het huidige kanaal in zijn buffer zet.
Er zit echt niets anders op dan de Time Shift knop te gebruiken.
 
De P850 heeft geen automatisch buffer die het huidige kanaal in zijn buffer zet.
Er zit echt niets anders op dan de Time Shift knop te gebruiken.

Bedankt voor je antwoord,
Is er een officiele term voor het automatisch continu bufferen?

Zodat ik een andere STB kan gaan zoeken, helaas is de Thomson recorder al retour naar UPC, geen idee of deze ook met ziggo werkt
 
De Humax 9200C en IHDR5050 bufferen wel alles wat je kijkt (tenzij er al twee opnames lopen), dus misschien is een van die iets voor je.

(Thompson had toch niet gewerkt bij Ziggo.)
 
Is er een officiele term voor het automatisch continu bufferen?

Die term heet Time shift of Time shifting (functie die pauzeren of terugspoelen van een live uitzending mogelijk maakt).

Betreffende de PVR's die dit hebben zie het antwoord van Zapp Brannigan.
De Cisco 8455 heeft ook timeshift. Ik heb deze zelf niet dus weet niet of deze ook automatisch de live uitzending in zijn buffer zet.
Edit: even de handleiding (pag. 20) bekeken van de Cisco maar deze doet het ook automatisch, als ik het goed begrijp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan