Wat is nu de juiste tijdsinstelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tja

Hoi,

Ik kom er even niet meer uit. Wat is de juiste tijdsinstelling in je forum-opties?

De laatste weken valt me op dat wanneer ik op een andere PC het forum bekijk (lees: werk of thuis), ik na het inloggen een melding krijg dat de zomertijdinstellingen worden aangepast.

Nu blijkt dat zowel op mijn werk al thuis de timestamp van posts een uur achter lopen op de echte tijd. Ook de tijdsmelding onderaan elke pagina loopt een uur achter. De tijdsinstelling in mijn forumopties is GMT+1 en 'zomertijd automatisch'.

Ik kan dit wel verhelpen door mijn tijdopties op GMT+2 te zetten, maar dan heb ik in oktober weer een probleem als we weer de wintertijd ingaan...

Wie helpt me aan de juiste instelling??
 
Hier loopt de tijd ook een uurtje achter.

Ik heb bij tijdzone ''Amsterdam'' en ''neem automatisch zomertijdcorectie-instellingen over'' aangevinkt.
 
Ik kan dit wel verhelpen door mijn tijdopties op GMT+2 te zetten, maar dan heb ik in oktober weer een probleem als we weer de wintertijd ingaan...

Volgens de tijdsaanduiding onderin is het al GMT+2; volgens mij loopt de klok van de server een uurtje achter.
 
Volgens de tijdsaanduiding onderin is het al GMT+2; volgens mij loopt de klok van de server een uurtje achter.
Bedankt voor de meldingen, was me nog niet eerder opgevallen. Zou kunnen dat dit van de laatste tijd is, maar via de hosting provider laten fixen. Stond blijkbaar op de server een tijdzone fout of iets dergelijks waardoor de presentatie van de tijd 1 uur fout stond. De forumsoftware stond verder goed ingesteld. Nu is het weer in orde.
 
Bedankt voor de meldingen, was me nog niet eerder opgevallen. Zou kunnen dat dit van de laatste tijd is, maar via de hosting provider laten fixen. Stond blijkbaar op de server een tijdzone fout of iets dergelijks waardoor de presentatie van de tijd 1 uur fout stond. De forumsoftware stond verder goed ingesteld. Nu is het weer in orde.
Ik zag het vanochtend met die spam betreffende 'goedkope telefoontjes' rond 07.40u. Volgens het forum was de tijd van de geposte berichten 06.40u. Veel te vroeg wakker dacht ik nog... nogmaals kijken op de wekker maar helaas, de tijd stond fout hehe.
 
Lag het dus toch niet aan mij... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan