• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SBS pleit voor toeslag om hd-uitzendingen rendabel te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan neem je toch geen HD als je dat allemaal bagger vind?

Probleem is dat de reclame inkomsten (zeker niet in eerste instantie) echt niet zullen stijgen als de uitzendingen in HD zijn. De kosten helaas wel. Kortom: juist een commerciële zender zal zonder extra prikkel nooit in HD beginnen. En als die prikkel 2 euro per jaar per zender is, zeg ik meteen doen.

Zeker zolang niemand verplicht is HD af te nemen en deze extra afdracht te betalen.

Ik denk dat de scheiding tussen SD of HD (als pakket) zal moeten verdwijnen en dat je zelf een pakket naar wens kan samenstellen.
Zoals je als schrijft ben ik niet verplicht om HD te nemen maar zijn er (voor mij) zeker waardevolle zenders die ik graag in HD wil zien.
Moet ik daarentegen extra gaan dokken voor een campingzender die iets tussen de reclameblokken door in HD wil gaan uitzenden, bedank ik daar feestelijk voor. Als ze hun broek niet op een normale manier weten op te houden doen ze iets faliekant verkeerd en moeten ze andere oplossingen verzinnen ipv bij de kijker geld te schrapen.

Ik betaal Eur. 24,90 per maand voor mijn tv abonnement en dan zit er vervolgens ook nog eens een deel voor tv in de Alles in 1 bundel. Ik ben geen melkkoe. :giveup:
 
Het vervelende is dat je meteen op een hellend vlak komt. Eerst de acceptatie bij de klanten en de jaren daarna de kosten steeds verder opschroeven.

Het is nog niet zo heel lang terug dat onze Gemeente de C.A.I. aan Multikabel verkocht met de garantie dat het pakket een gedurende een lange periode niet duurder zou worden dan 19 gulden per maand. :cry:

Extra betalen voor die commerciele bagger in HD? No way. :evil:



gulden? wat is dat voor een munteenheid? in welk land betalen ze daarmee? ik vind dat sbs best dat bedrag vragen mag, natuurlijk wel alleen voor de HD kijker.
 
We betalen op dit moment voor het HD pakket 47,40 euro per jaar (3.95 per maand) voor maar een paar zenders. Van dat bedrag kunnen ze dus makkelijk de SBS zenders betalen. Volgens mij hoeft er dan niet eens een prijsverhoging voor te komen. Extra betalen vind ik in elk geval niet nodig.
 
Wij gaan meer betalen en na een film krijg je weer te horen:"Deze uitzending werd mogelijk gemaakt door Albert Heijn Spruitjes". Ik dacht dat het een commerciele zender was. Die krijgen toch geld voor het uitzenden van reclamespotjes. Moeten ze daar de prijzen ook maar van verhogen, of die shit-reclames gewoon weglaten.

Als ze nu eens wat minder reclamebreaks tijdens een programma maken ben ik bereid om € 5,- per zender per jaar te betalen. Als ze de reclame na 18:00 uur terug brengen tot 5 minuutjes reclame tussen (niet tijdens) de programma's, ben ik bereid om € 10,- per zender per jaar te betalen.

Als je reclame voor pepsi cola wilt maken, laat je gewoon 10 seconden een flesje cola zien, geen verhaal van 1 minuut om onze tijd te verspillen. Zo kun je binnen 5 minuten 30 reclamespotjes tonen.

Wie gaat hierin met me mee?
 
Probleem is dat de reclame inkomsten (zeker niet in eerste instantie) echt niet zullen stijgen als de uitzendingen in HD zijn. De kosten helaas wel. Kortom: juist een commerciële zender zal zonder extra prikkel nooit in HD beginnen. En als die prikkel 2 euro per jaar per zender is, zeg ik meteen doen.
Hoe kan het nu dat de reclame inkomsten niet gaan stijgen. Als SBS wordt uitgezonden in SD en HD, dan moet er ook dubbel tarief berekend worden voor de reclamespotjes aan de bedrijven. Moet niet gekker worden. Als reclame in HD wordt weergegeven moeten de bedrijven ook maar meer betalen.

Willen de bedrijven niet extra betalen voor hun spotjes op hd kanalen, dan worden ze alleen nog op SD kanalen uitgezonden. Dat zou fair zijn. Ik moet ook extra betalen voor HD kanalen.
 
op de zenders die nu in HD uitzenden (discovery etc) zijn de meeste reclames ook niet in HD, dus dat is onzin...... De reclamezendtijd is al duur. Ik denk dat bedrijven heus wel reclame willen maken op een HD kanaal, maar inderdaad geen hoger tarief willen gaan betalen, ze kunnen het best af met de SD kwaliteit van de reclameblokken, ik hoef de absorptie kussentjes van het maandverband niet te zien.
 
Ik ben best bereid te betalen als er maar geen reclame tijdens programma's en speelfilms wordt uitgezonden, tussendoor heb ik er geen problemen mee.
 
Ik ben best bereid te betalen als er maar geen reclame tijdens programma's en speelfilms wordt uitgezonden, tussendoor heb ik er geen problemen mee.

Dat lijkt me erg moeilijk worden. Bij een HD variant van een zender zullen ze meest waarschijnlijk voor een simulcast gaan, dus op de HD en SD versie dezelfde content. Wat moeten ze op de HD versie uitzenden als er op de SD versie reclame is?
 
Betalen voor HD werkt in andere landen ook goed, dus waarom zou het hier niet kunnen? Ik heb best €9,95 over voor een breed en gevarieerd aanbod (minstens 15 zenders).

Mee eens, maar dan wel een breed scala aan zenders/aanbod en uiteraard voorzien van het Dolby Digital 5.1 geluid. Dan betaal ik er ook wel € 9,95 per maand voor.
 
Ik moet er toch niet aan denken Patty Brard in HD op SBS 6. :shock:
Dan zie je pas echt hoe ontzettend lelijk dat mens is. :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan