• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

"proefperiode verlopen" is dit specifiek voor Cisco? (gaat het opgelost worden?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het idee dat de opmerking van anoniem mbt de pvc/ci combinatie wat verkeerd wordt uitgelegd cq gedeeltelijk wordt gelezen.
Daarom heb ik ze maar eens allemaal bij elkaar gezet in de hoop dat dat wat verduidelijking geeft.
Als je dan gaat quoten is het wel zo netjes om ook mijn eerste opmerking er even bij te halen:

Het maakt voor de klanten natuurlijk niet uit of het nu gaat om de geldigheid van de subscription of de keys. Als de geldigheid van de keys de beperkende factor zijn dan zet je die toch op een week? Zoals ik al aangaf blijven bij satelliet ontvangst de keys/subscription een maand geldig waardoor dit soort problemen niet bestaan en klanten ruim de tijd hebben om opnames gemaakt met een PVR met CI slot en een enkele CAM/smartcard achteraf te decrypten. Gebruiksvriendelijkheid noemen we dat.
Tot deze opmerking mijnerzijds gaat de hele discussie over de geldigheid van subscription en keys. Ik geef dan denk ik expliciet aan dat bij satelliet ontvangst de subscriptions en keys niet zo beperkt zijn met het genoemde bijkomstig voordeel voor DVB-S PVR met CI gebruikers. Zoals gebruikelijk in discussies met Anoniem gebruikt Anoniem dit om de discussie onmiddelijk in een andere richting te sturen waarbij de focus opeens komt te liggen op DVB-C PVR met CI gebruik zodat Ziggo niets verweten zou mogen worden. En dat terwijl Ziggo de partij is die de te korte geldigheid van de subscriptions en de keys bepaald waarvan de klanten last ondervinden met het gedoe met die E-19 meldingen en daarover ging de discussie van dit topic toch?
 
Als je dan gaat quoten is het wel zo netjes om ook mijn eerste opmerking er even bij te halen:

Nee, want het ging over de opmerking/reaktie van anoniem en hoe daar op gereageerd werd.

En dat terwijl Ziggo de partij is die de te korte geldigheid van de subscriptions en de keys bepaald waarvan de klanten last ondervinden met het gedoe met die E-19 meldingen en daarover ging de discussie van dit topic toch?
Dat is wel weer waar, en daarom wilde ik de reakties op de reaktie :? van anoniem proberen te stoppen
 
Zoals ik al aangaf blijven bij satelliet ontvangst de keys/subscription een maand geldig waardoor dit soort problemen niet bestaan en klanten ruim de tijd hebben om opnames gemaakt met een PVR met CI slot en een enkele CAM/smartcard achteraf te decrypten. Gebruiksvriendelijkheid noemen we dat.

Dit is recent ook gewijzigd bij Canal Digitaal.
Eerst teruggebracht naar een dag, nu weer 3 dagen.

SatelliteMagazine.com - Mediaguard3: Driedaagse Wissel Coderingssleutel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zowel een Cisco als een Samsung, en dit probleem treedt op beide apparaten op sinds een week of 6. Ik heb ze bij Ziggo gekocht, dus Ziggo hoort ze volledig te ondersteunen bij problemen.
Het feit dat vroeger die problemen niet optraden, betekent volgens mij dat er iets aan de kant van Ziggo is gewijzigd, waardoor we nu wel problemen ondervinden.
Laat Ziggo a.u.b. dit onderzoeken en oplossen!
 
Dit is recent ook gewijzigd bij CanalDigitaal.
Eerst teruggebracht naar een dag, nu weer 3 dagen.
Okee, dan is de geldigheid van de sleutels tegenwoordig 3 dagen in plaats van een maand. Nog altijd langer dan die 6 uur bij Ziggo waardoor je binnen de 24 uur alweer tegen zo'n E-19 zit aan te kijken bij het opstarten van een aantal van de kabel ontvangers.
 
Wist niet dat je kwaad werd

Ik werd niet persoonlijk, ik heb het over Ziggo in het algemeen. Alhoewel ik de opmerking over het abonnement ook nergens op vind slaan. Het gaat hier om het feit dat Ziggo in ieder geval door mij al 'tig keer is gebeld met het probleem van de E-19 melding en dat al vanaf augustus vorig jaar. Zoals eerder gezegd wordt je altijd "geholpen" met de opmerking dat je de decoder maar aan en uit moet zetten met de stekker. Eén van de eerste keren werd mij zelfs aangeraden met de decoder naar de winkel terug te gaan. Als er op een helpdesk een probleem wordt geconstateerd hoort daar serieus mee te worden omgegaan. Registratie en probleemoplossing zou een normaal vervolg moeten zijn op een probleemmelding. Zeker als die melding meerdere malen binnenkomt.
Dus ik zou anoniem willen adviseren eens te gaan praten met de mensen op de helpdesk. Ik neem aan dat er dan een duidelijk beeld ontstaat van de omvang van het probleem, hoewel ik ben opgegroeid met het motto: "één ontevreden klant is er al één te veel".:wink:
 
Ik werd niet persoonlijk, ik heb het over Ziggo in het algemeen. Alhoewel ik de opmerking over het abonnement ook nergens op vind slaan. Het gaat hier om het feit dat Ziggo in ieder geval door mij al 'tig keer is gebeld met het probleem van de E-19 melding en dat al vanaf augustus vorig jaar. Zoals eerder gezegd wordt je altijd "geholpen" met de opmerking dat je de decoder maar aan en uit moet zetten met de stekker. Eén van de eerste keren werd mij zelfs aangeraden met de decoder naar de winkel terug te gaan. Als er op een helpdesk een probleem wordt geconstateerd hoort daar serieus mee te worden omgegaan. Registratie en probleemoplossing zou een normaal vervolg moeten zijn op een probleemmelding. Zeker als die melding meerdere malen binnenkomt.
Dus ik zou anoniem willen adviseren eens te gaan praten met de mensen op de helpdesk. Ik neem aan dat er dan een duidelijk beeld ontstaat van de omvang van het probleem, hoewel ik ben opgegroeid met het motto: "één ontevreden klant is er al één te veel".:wink:

Ik begrijp je frustratie en zou ik liever zien dat dit euvel niet zou optreden. Het gaan praten met de helpdesk is niet echt een haalbare oplossing aangezien ~we bijna 1000 helpdesk medewerkers hebben.
Wij proberen met aanpassing van procedures / scripts en systemen een steeds beter beeld te vormen over de klachten en problemen (Call Reason Tools). Dit vraagt echter de nodige tijd.

Ik weet dat de helpdesk veelvuldig adviseert de ontvanger opnieuw uit/aan te zetten.
Ik zou zelf niet verwachten dat dit een positief effect zou hebben op het verdwijen van een E19 probleem.
Als iemand die ervaring wel heeft dan zou ik dit graag horen (incl merk / type box)

Daarnaast wordt de smartcard opnieuw gesynchroniseerd met de centrale database gegevens als je een E19 klacht meldt. We zullen in de toekomst een dergelijke resync via mijn ziggo mogelijk maken, zodat je de helpdesk daar niet meer voor hoeft te bellen.
 
Ik begrijp je frustratie en zou ik liever zien dat dit euvel niet zou optreden. Het gaan praten met de helpdesk is niet echt een haalbare oplossing aangezien ~we bijna 1000 helpdesk medewerkers hebben.
Wij proberen met aanpassing van procedures / scripts en systemen een steeds beter beeld te vormen over de klachten en problemen (Call Reason Tools). Dit vraagt echter de nodige tijd.

Ik weet dat de helpdesk veelvuldig adviseert de ontvanger opnieuw uit/aan te zetten.
Ik zou zelf niet verwachten dat dit een positief effect zou hebben op het verdwijen van een E19 probleem.
Als iemand die ervaring wel heeft dan zou ik dit graag horen (incl merk / type box)

Daarnaast wordt de smartcard opnieuw gesynchroniseerd met de centrale database gegevens als je een E19 klacht meldt. We zullen in de toekomst een dergelijke resync via mijn ziggo mogelijk maken, zodat je de helpdesk daar niet meer voor hoeft te bellen.

En hoe gaan mijn humax en cisco de E-19 melding 's nachts tijdens een opname doorgeven aan mijnziggo ?
 
En hoe gaan mijn humax en cisco de E-19 melding 's nachts tijdens een opname doorgeven aan mijnziggo ?
Ik begrijp ook niet wat de mogelijkheid om zelf via de website een kaart opnieuw te activeren nu precies voor een zin heeft bij dit specificieke E-19 probleem dat (kortstondig) optreed als een ontvanger langer dan 6 uur uit heeft gestaan. Al zou het al zinvol zijn, dan is het hooguit gevolg bestrijding i.p.v. dat er iets aan de oorzaak wordt gedaan.

Het is net zo zinloos als het uit- en aanzetten van de ontvanger om dit probleem te verhelpen of het uitvoeren van een reset van de ontvanger. Sommigen denken dat heen en weer zappen iets doet, maar dat haalt ook niets uit aangezien het niet meer dan tijdverdrijf is bij het wachten op de key update.
 
Ik begrijp ook niet wat de mogelijkheid om zelf via de website een kaart opnieuw te activeren nu precies voor een zin heeft bij dit specificieke E-19 probleem dat (kortstondig) optreed als een ontvanger langer dan 6 uur uit heeft gestaan. Al zou het al zinvol zijn, dan is het hooguit gevolg bestrijding i.p.v. dat er iets aan de oorzaak wordt gedaan.

Het is net zo zinloos als het uit- en aanzetten van de ontvanger om dit probleem te verhelpen of het uitvoeren van een reset van de ontvanger. Sommigen denken dat heen en weer zappen iets doet, maar dat haalt ook niets uit aangezien het niet meer dan tijdverdrijf is bij het wachten op de key update.

Uiteraard is dit niet zinvol als de E-19 melding vanzelf weer verdwijnt na het aanzetten van de ontvanger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan