• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen opname

Status
Niet open voor verdere reacties.
E101-29

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met veel kanalen. Op enkele kan ik maar opnemen.
Op de site van Ziggo kun je bij: Klantenservice / Onderhoud en Storingen in het veld "actuele meldingen" je postcode invullen. Toen kreeg ik de volgende mededeling te zien:

"sinds vrijdag 5 december 12.36 uur
Op dit moment is er een Digitale Televisie storing in uw regio. Cisco en Siemens digitale ontvangers hebben problemen met het opnemen van programma's.
Wij werken aan een oplossing, onze excuses voor het ongemak."

Dit houdt volgens mij dus ook in dat het probleem E101-29 niet bij Siemens maar bij Ziggo vandaan komt!
 
Met mijn postcode krijg ik ook de melding dat er een storing is met de siemens opname.
Nu Ziggo de storing onderkent ga ik ervan uit dat ze het ook oplossen.
Ik kan opgenomen tv programma's nu wel terug zien maar moet geen gebruik maken van doorspoelen of andere verzwarende opties. Dan gaat namelijk het beeld naar zwart.
Ik vermoed omdat de Siemens het niet aankan om het gecodeerde op snelheid terug te zetten. Helaas ben ik nog steeds verplicht de reclames te bekijken. :sad:
Time shift werkt niet gaat alles erg stotteren. Kan niet aan mijn netwerk liggen zeggen deskunidge want dat is een 100Mb en de PC waar alles op wordt opgeslagen wordt nergens anders voor gebruikt.
Iemand ideeen om de timeshift ook aan de praat te krijgen:?:
 
Ik geef het toe
De siemens is een miskoop van deze eeuw !!:applause:
 
nou, ik denk in combo met Ziggo..

want ik had nooit problemen eigenlijk, alleen soms dat hij terugzapt naar het vorige kanaal dat ik zat te kijken..
 
Dat de Siemens een miskoop is vind ik niet. Hij heeft altijd goed gewerkt alleen sinds kort zijn er opname problemen. Die liggen niet aan de Siemens maar aan Ziggo.
Dus een Miskoop is het niet.
Als het al een miskoop zou zijn dan zou er een goed alternatief moeten zijn en daar hoor ik niks over.
Nee de Siemens voldoet voor mij uitstekend zeker toen ik nog bij @Home zat. Nu bij Ziggo is het ineens rommelig. Ik ga er echter van uit dat het opgelost wordt. Zeker nu Ziggo het probleem onderkent.
 
Idd samen werken kunnen ze niet .
We hebben de siemens nu 2 jaar.
We hebben hem gekocht om zijn netwerk mogelijkheden.
Dit bleek al toen ik hem aansloot niet te werken.
Alles wat siemens vertelde op de site bleek een leugen te zijn .
Siemens zei toen onder de druk van irdeto 2 moesten ze de BOX Downgraden.Wij hebben dit voor lief genomen .
Nu denk ik had ik die box maar teruggebracht.

En wees eerlijk de reclame is de baas .
Dus de siemens zal nooit goed werken.
Dit komt door dat ze goed samenwerken .:schater:
 
Hup naar de winkel en koop een koreaan dan gaat dat bedrijf er ook aan.:no:

Zeker kunnen ze wat oplossen bij ziggo en dat is geld LOLZ
 
Bestaat er een mogelijkheid om tijdens de 'storing' gemaakte opnames uiteindelijk toch te bewerken op de PC?

Ik nam op 6 december iets op en dat kan ik wel gewoon via de Siemens op tv afspelen, maar zoals hierboven beschreven niet (meer) op de PC. Is deze opname wel weer te bewerken als de 'storing' is verholpen?

Trouwens erg fijn dat dit forum er is, het heeft mij al veel geleerd over de Siemens en hoe om te gaan met diens tekortkomingen/eigenaardigheden...
 
"sinds vrijdag 5 december 12.36 uur
Op dit moment is er een Digitale Televisie storing in uw regio. Cisco en Siemens digitale ontvangers hebben problemen met het opnemen van programma's. Wij werken aan een oplossing, onze excuses voor het ongemak."
Hallo allemaal,

Ik heb de M750 sinds een paar dagen (6/12). Ook ik heb bovenstaande storing op mijn postcode. Het time-shifting gedeelte werkt want de map op mijn PC wordt rijkelijk gevuld met time-shifting bestanden, echter het op te nemen programma ho maar. De M750 rapporteert weleenswaar dat de opname gelukt is maar bij het afspelen gaat het beeld op zwart. Logisch, want er is helemaal niks opgenomen, de opname folder is leeg.

Opnemen via een USB harddisk ging gisteren (7/12) nog goed.

Ra ra ra...

Ed
 
Velen zullen deze PVR nu juist aangeschaft hebben voor deze specifieke mogenlijkheid om de PVR the gebruiken in combinatie met de PC.
Psies. Ik heb de M750 juist (afgelopen zaterdag) om die reden gekocht en mijn DVD recorder bij groot vuil gezet, nou ja.... aan mij zoon gegeven.

Waarom men momenteel bij Ziggo perse volhoudt om het extra beveiligde signaal zo te blijven uitzenden kan ik niet goed begrijpen. :no: Irdeto contracten? Interne Ziggo Policy?
Ze lossen het maar op, anders gaat ie terug naar de winkel. Of naar Ziggo in dit geval?

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan