• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tip: Media streamen naar Philips Tv's met netwerkaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

grunticus

Hallo allemaal,

Ik wil hier graag software onder de aandacht brengen waarmee je media (films) in zowat alle formaten rechtstreeks naar je Philips TV kunt streamen (on the fly transcoding, zelfs .mkv bestanden). Het is eigenlijk gemaakt voor de Playstation PS3, maar werkt ook prima met Philips TV's. Hier kun je er alles over vinden:

https://ps3mediaserver.org/forum/ (engelstalig)

De nieuwste versie is al voor Philips voorgeconfigureerd. Het verdient aanbeveling een bekabelde setup naar je TV te hebben (dus niet via WiFi, maar via een UTP Cat 5 kabel) omdat die een grotere bandbreedte toelaat, waardoor stotteren vermeden wordt.

Tijdrovend recoden van films is met dit geweldige programma niet meer nodig. Ik heb zelf een 37PFL9604H, en het werkt geweldig (en ook op / via mijn PS3). Je moet wel een flinke processor ter beschikking hebben (multi-core).

Ik heb verder niets van doen met de makers of wat dan ook, maar aangezien de gebruiksbeleveing van mijn TV hiermee met sprongen omhoog is gegaan wil het jullie niet onthouden.

Groetjes,

Leon
 
Gebruik zelf TVersity wat eigenlijk ook vrij goed werkt, alhowel er altijd wel weer formaten niet (goed) ondersteund worden en je weer met codecs in de weer moet.

Het is inderdaad een must om bekabeld aan te sluiten, omdat de verbinding het anders echt niet aankan.
 
Wat ik me afvraag hoe gaat hij om met bv. Dolby Digital 5.1 van een film? Wordt dat omgezet naar Dolby Digital 2.0 (Stereo dus)...of blijft het gewoon 5.1 (of nog mooier..>DTS indien dit aanwezig is)..?
 
De meeste transcoders bieden de optie om DD geluid te dowmixen, dan wel niet aan te raken. DTS downmix wordt veelal niet ondersteund wegens licentierechten. DTS passthrough moet meestal probleemloos kunnen.

Ik gebruik ook TVersity, maar dan niet voor de TV maar voor een losse mediaplayer. Ik vind de TV zeer slecht als mediaplayer. En meestal gebruik ik niet eens TVersity, maar speel ik de bestanden direct af vanaf het netwerk, op de mediaplayer (een EM7075); dat ding speelt zowat alles af.
 
PS3mediaserver

PS3Mediaserver geinstalleerd (nieuwe beta) en getest zoals hierboven aanbevolen.

Enkele DVD9 ISO's afgespeeld en minimaal 20 herstarts van de 40PFL9704 in 15 minuten. Bij normaal gebruik tot nu toe (Sinds novmeber 09) slechts 1 reboot gehad. Gebruik de 0.70 software.
 
Instellingen

Welke instellingen gebruiken jullie?

Ik heb ook sinds kort PS3mediaserver draaien en kan MKV en 'standaard' avi's afspelen.

Ik zie dat er ook DVD ISO afgespeeld kunnen worden, bij mij staat er dan iets als niet afspeelbaar.

Iemand tips :?:

Ik heb wel in de gaten dat mijn pc (pentium4 3 GHz) veel te langzaam is voor MKV's met 1080p inhoud. Als happert en mijn PC staat continu op 100% processor gebruik :sad:.
 
Een Pentium 4 is te langzaam om HD content in real-time te recoderen.
Wat bedoel je met een "standaard-avi"? AVI is een containerformaat, ofwel het beschrijft alleen een standaard hoe de video, audio en codecs moeten samenwerken. Vervolgens kun je er alles in stoppen, van VC1 tot MPEG2 tot MOV.
 
Een Pentium 4 is te langzaam om HD content in real-time te recoderen.
Wat bedoel je met een "standaard-avi"? AVI is een containerformaat, ofwel het beschrijft alleen een standaard hoe de video, audio en codecs moeten samenwerken. Vervolgens kun je er alles in stoppen, van VC1 tot MPEG2 tot MOV.

In ieder geval een 'goede' reden om mijn PC te vervangen.

Met de standaard AVI's bedoel ik allerlei video's van mijn foto- en video camera. Dit is allemaal low quality, met welke codec deze gemaakt zijn weet ik zo niet.

Ik ben met name geinteresseerd in het afspelen van ISO's.
 
Ik heb zelf de knoop doorgehakt en een Mediaspeler aangeschaft (AC Ryan POHD)....vond het echt teveel moeite. Met mijn quadcore pc lukte dat transcoden op zich wel, maar je moet het sowieso bedraad doen, anders kan het niet.

Daarnaast zit je inderdaad met allerlei codecs en is het lastig om alles aan de praat te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan