• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten DVD speler op decoder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar stel dat je ook een DVD Recorder hebt. Bijvoorbeeld de DVD-R155? Sluit je deze dan met Scart op je HD Decoder aan? Je weet wel die DC360? Of ook op je tv :?:

Hoe lus je dan je coax kabel door?:confused:

Richard.
 
Maar stel dat je ook een DVD Recorder hebt. Bijvoorbeeld de DVD-R155? Sluit je deze dan met Scart op je HD Decoder aan? Je weet wel die DC360? Of ook op je tv :?:

Hoe lus je dan je coax kabel door?:confused:

Richard.
Recorder tussen de TV en de decoder. Dus één SCART van je recorder naar je decoder en een andere SCART van je recorder naar je TV.

Wat betreft coax:
Wand ---> decoder ---> recorder ---> TV.
 
Yip dacht ik ook. Heb ik ook gedaan, maar het beeld is om te janken. Er zit zoveel signaal verlies doorheen dat je dit gewoon niet wil kijken of opnemen.

In de winkel vertellen ze mij dat de Samsung dvdrecorder (DVR 155) een analoge tuner heeft en dat ik een opname apparaat nodig heb met een digitale tuner.:?:

Of een andere versie als ik digitaal wil opnemen dat ik de DVDrecorder met een scart aan mijn HD decoder hang en dat ik dan maar opneem wat ik kijk en geen showview kan gebruiken of schedule functies om een programma in te plannen dat opgenomen moet worden :lol:

Verder blijkt dat er eigenlijk maar 1 apparaat geschikt is en dat is het apparaat van Samsung dat Ziggo alleen verkoopt dat je dus de digitale box neemt met opname functie. Het nadeel is dan dat je dan geen HD mogelijkheid meer hebt om te kijken, laat ik nu daar een abonnement op hebben!!:evil:

Eigenlijk dus geen opties voor mij om in acceptabele en kwalitatief goede beeld mijn programma's op te nemen. :confused:

Andere ideeen:idea:?

Richard.
 
Cisco? We praten niet over Internet, maar over televisie decoders. Heb je een link van het apparaat?

Richard.
 
Recorder tussen de TV en de decoder. Dus één SCART van je recorder naar je decoder en een andere SCART van je recorder naar je TV.

Wat betreft coax:
Wand ---> decoder ---> recorder ---> TV.

Ik zou het zo doen:
Scart:decoder - recorder - tv
Coac:wand-splitter van de splitter 1 naar decoder en 1 naar recorder
Als je HD op wil nemen (wordt trouwens omgezet naar SD, want volgens mij zijn er nog geen HD recorders) doe je dat via scart en je decoder.
Anoloog opnemen via de timer in de recorder.

Overweeg de sisco te kopen, want die neemt wel HD op via een timer en/of EPG, of wacht nog een half jaar want er gaan geruchten dat Humax met een HD recorder komt (high definition recorder).

Kees
 
@Copymaster:
Hmm..fijn dat je er even op wilde attenderen. Ik had al gekeken, maar er overheengelezen :cry:. Ik denk dat de Cisco een serieuze optie is. Mis misschien nog de Showview optie, maar misschien moet ik het advies van @KeesV opvolgen en nog even de Humax afwachten.

Super bedankt voor jullie reacties. Heeft me echt geholpen in mijn beeldvorming :D

Richard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan