• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandsbediening werkt niet

  • Onderwerp starter felisenum
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

felisenum

Het aanzetten vanuit de standby stand werkt bij mij in 9 van de 10 gevallen niet. Humax gebeld en die sturen me naar de winkel. Heeft iemand heir ervaringen mee?
 
Het aanzetten vanuit de standby stand werkt bij mij in 9 van de 10 gevallen niet. Humax gebeld en die sturen me naar de winkel. Heeft iemand heir ervaringen mee?

In welke stand-by staat hij?
En als je hem inschakeld met de aan/uit knop van de Humax zelf?
Ik heb hier ook wel eens dat ik een paar keer op de afstandsbediening moet drukken voordat hij aanspringt. Terwijl ik toch goed richt.

Ik neem wel aan dat je afstandsbediening op de PVR modus staat?
Het knopje onder de Mute knop.
 
Heb je de 2 folies verwijderd?
1 op het klepje en 1 op de lens (ontvanger) van de Humax.
 
Het aanzetten vanuit de standby stand werkt bij mij in 9 van de 10 gevallen niet. Humax gebeld en die sturen me naar de winkel. Heeft iemand heir ervaringen mee?


Het is niet zo erg bij mij dat hij 9 van de 10 keer niet werkt.
Wel vind ik dat de ab erg richtinggevoelig is en daardoor vaak weigert
 
Dit is een bekend probleem en vraagt enige gewenning.
Als je maar zorgt dat de hoek van de afstandsbediening ten opzichte van de Humaxc 5050C maar niet te groot is dan zal hij wel goed werken.

Het komt hoofdzakelijk door de klep die voor de sensor zit (hij ligt hierdoor dieper) die deze ongevoeligheid voor de afstandsbediening zorgt.

Ik denk dus ook dat de winkel je niet veel verder zal kunnen helpen tenzij de afstandsbediening natuurlijk echt kapot is of lege batterijen heeft.
 
Afstandbediening werkt niet

Het aanzetten met de AB werkt vaak niet. Heb nu het volgende ontdekt:
Eerst TV aanzetten en het HDMI kanaal van de Humax opstarten, dan pas de Aan knop van de AB van de Humax 2x kort na elkaar indrukken, en bij de 2e keer doet hij het meestal!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan