• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar aan de andere kant moet je je er ook niet ter druk om maken want wat gaan ze na de tour nu daadwerkelijk aan HD content aanbieden.


Dat de publieke omroepen nog niet veel te bieden hebben in HD, dat wisten we van tevoren. Het HD content moet nog op gang komen. maar ik wil de HD versie van de publieke ter vervanging van de SD versie in mijn favorieten plaatsen. of ze nu HD content uitzenden of niet, op deze manier is er niet te kijken naar deze zenders..........

Ziggo steekt de kop in het zand en wil het tot op heden gewoon niet erkennen dat er een grote groep samsung gebuikers problemen ondervind met de doorgifte van deze HD kanalen.......sterker nog ze zeggen zelfs dat er geen meldingen van bekend zijn!!!
 
sterker nog ze zeggen zelfs dat er geen meldingen van bekend zijn!!!
Misschien omdat iedereen hier loopt te posten i.p.v. (aangetekende) brieven stuurt, campagnes op touw zet, de media zoekt.

Grote bedrijven komen niet in actie, omdat er een enkeling over iets klaagt.

Ik heb deze thread niet goed gevolgd, omdat ik nergens last van heb.
Maar ik vermoed dat het een hardware probleem is in combo met de stream van de NPO.
Dus je bent overgeleverd aan de goeie wil van twee (maybe 3) partijen: Samsung/NPO/(Ziggo).

Samengevat: success.... :idea:
 
Misschien omdat iedereen hier loopt te posten i.p.v. (aangetekende) brieven stuurt, campagnes op touw zet, de media zoekt.

Grote bedrijven komen niet in actie, omdat er een enkeling over iets klaagt.

Ik heb deze thread niet goed gevolgd, omdat ik nergens last van heb.
Maar ik vermoed dat het een hardware probleem is in combo met de stream van de NPO.
Dus je bent overgeleverd aan de goeie wil van twee (maybe 3) partijen: Samsung/NPO/(Ziggo).

Samengevat: success.... :idea:

Ik vind niet dat ik ben overgeleverd aan drie partijen. Ik heb maar met een partij toe maken en dat is Ziggo. Daar heb ik namelijk een contract mee. Ik gebruik een door Ziggo goedgekeurde decoder die ik op de juiste manier heb aangesloten. Ziggo is de aanbieder van het signaal en die behoort goed te zijn. Als dat niet het geval is zoals nu met NL 1, 2 en 3 HD krijgt Ziggo de klacht en behoort het dan naar behoren op te lossen. Die gaan dan maar onderhandelen met de NPO of Samsung. Of met wie dan ook.
 
Heb net van een vriend een Humax 5000 geleend om wat te testen. Zelf heb ik een Samsung 360.

Volgende viel me op:

Samsung: lipsync was slecht in DD en Stereo op Nederland 1, 2 3 HD, Film 1 HD en Eurosport. Nederland 3 HD was goed qua beeld.

Humax: lipsync was goed, zowel stereo als DD op alle HD zenders. Beeld kwaliteit was een stuk minder (artifacs op veel zenders) en Nederland 3 HD was echt niet om aan te zien.

Voorlopig blijf ik dus bij mijn samsung. Ik zie geen reden om een andere decoder aan te schaffen. En daarbij: de Samsung heeft geluid issues, Humax heeft beeld issues dus ja... welke blijft nog over :)
 
Heb net van een vriend een Humax 5000 geleend om wat te testen. Zelf heb ik een Samsung 360.

Volgende viel me op:

Samsung: lipsync was slecht in DD en Stereo op Nederland 1, 2 3 HD, Film 1 HD en Eurosport. Nederland 3 HD was goed qua beeld.

Humax: lipsync was goed, zowel stereo als DD op alle HD zenders. Beeld kwaliteit was een stuk minder (artifacs op veel zenders) en Nederland 3 HD was echt niet om aan te zien.

Voorlopig blijf ik dus bij mijn samsung. Ik zie geen reden om een andere decoder aan te schaffen. En daarbij: de Samsung heeft geluid issues, Humax heeft beeld issues dus ja... welke blijft nog over :)
Dan zal oorzaak bij je zelf liggen, want mijn Humax 5000 geeft een STRAK en SCHERP beeld op nederland 1, 2 en 3 HD en de andere HD kanalen uit het HD pakket.
Een prima HD decoder !!
Nu weer ON-topic
 
Heb net van een vriend een Humax 5000 geleend om wat te testen. Zelf heb ik een Samsung 360.

Volgende viel me op:

Samsung: lipsync was slecht in DD en Stereo op Nederland 1, 2 3 HD, Film 1 HD en Eurosport. Nederland 3 HD was goed qua beeld. Onder heb ik ook een samsung 360 geluid is goed beeld is goed!!!! optisch aangesloten via versterker.

Humax: lipsync was goed, zowel stereo als DD op alle HD zenders. Beeld kwaliteit was een stuk minder (artifacs op veel zenders) en Nederland 3 HD was echt niet om aan te zien. boven heb ik een humax 5000 geluid is goed beeld is zeer goed!!!

Voorlopig blijf ik dus bij mijn samsung. Ik zie geen reden om een andere decoder aan te schaffen. En daarbij: de Samsung heeft geluid issues, Humax heeft beeld issues dus ja... welke blijft nog over :)

Dus alles werkt hier in venlo naar behoren
 
Dan zal oorzaak bij je zelf liggen, want mijn Humax 5000 geeft een STRAK en SCHERP beeld op nederland 1, 2 en 3 HD en de andere HD kanalen uit het HD pakket.
Een prima HD decoder !!
Nu weer ON-topic

Ik ben ontopic hoor, het gaat over de vertraging in geluid. En omdat men zegt dat de Humax het niet heeft, was dit mijn test.

Maar goed, heb vandaag, na de reacties hierboven maar een nieuwe kabel er tussen gedaan, maar ook dit heeft niet het gewenste resultaat bij de Samsung decoder. De Humax heb ik verder niet meer getest, dan moet ik nog doen.

Dus conclusie voor de Samsung, nieuwe kabel helpt niet, standaard waardes terug plaatsen ook niet, decoder uit en aan ook niet.

EDIT: inmiddels met Ziggo gesproken. Men kende het probleem, maar dat was van een jaar geleden. Nu zijn er geen problemen bekend. Ze verwezen mij naar Samsung om daar de klacht neer te leggen en het zou aan mijn receiver liggen. Klacht staat geregistreerd, dus misschien dat ik teruggebeld ga worden hierover.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus conclusie voor de Samsung, nieuwe kabel helpt niet, standaard waardes terug plaatsen ook niet, decoder uit en aan ook niet.

EDIT: inmiddels met Ziggo gesproken. Men kende het probleem, maar dat was van een jaar geleden. Nu zijn er geen problemen bekend. Ze verwezen mij naar Samsung om daar de klacht neer te leggen en het zou aan mijn receiver liggen. Klacht staat geregistreerd, dus misschien dat ik teruggebeld ga worden hierover.

Dat het probleem niet bekend is lijkt me vreemd gezien de hoeveelheid items in deze rubriek. het achterlopen van het beeld (!) tov het geluid zou er op kunnen duiden dat de Samsung de hoeveelheid beeld data wellicht niet snel genoeg aankan? Gelukkig dat bij de Samsung de niet HD beelden ook nog te zien zijn zodat je nog fatsoenlijk ned 1,2,3 kunt kijken zonder HD...
 
Dat het probleem niet bekend is lijkt me vreemd gezien de hoeveelheid items in deze rubriek. het achterlopen van het beeld (!) tov het geluid zou er op kunnen duiden dat de Samsung de hoeveelheid beeld data wellicht niet snel genoeg aankan? Gelukkig dat bij de Samsung de niet HD beelden ook nog te zien zijn zodat je nog fatsoenlijk ned 1,2,3 kunt kijken zonder HD...

Wel nu... wat ik zojuist gedaan heb wat werkt (!) is... mijn receiver zo gezet dat al het geluid als stereo binnenkomt, dus dat digitale geluid (glas kabel) niet gebruikt wordt. Dan is alles in orde. Dus stereo tulpstekkers van tv naar receiver, dan laat je de decoder er van tussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan