• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips VS Humax

  • Onderwerp starter _-_Robin_-_
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

_-_Robin_-_

Leuke apraat vergleken bij mijn in stabiele samsung decoder!

Maar nu komt mijn vraag.

Ik heb een philips 26pf8946/12

Maar ik heb ook een HDMI (DVI-in to HDMI) converter met hdmi kabel.

Als ik over schakel naar HDMI dan meld de tv dat het video formaat niet onderstuind wordt.

Heb al geprobeert het format te veranderen 1080i enz.

maar blijf het houde heeft iemand toevalig nog een andere idee?

Robin
 
Even een overzichtje van video resoluties (die zend je decoder (eventueel) uit):
480i = 640x480 704x480 interlace
480p = 640x480 704x480 progressive
576p = 720x576 progressive (australia)

720p = 1280x720 progressive
1080i = 1920x1080

Een volledig overzicht van elke resolutie die je TV ondersteund staat in de handleiding, de hoogst ondersteunde is 1280x1024. Maar let wel 1280x1024 is dus geen 720p en zeker geen 1080i. De maximale "video" resolutie voor jou TV is dus technisch gezien (handleiding TV) enkel 480i/p maar of je TV interlace en/of progressive (goed) ondersteund weet ik niet zeker voor je en eerlijk is eerlijk ga ik ook niet nazoeken :P

Dus in elk geval, je box mag voor jou TV ondersteunde resolutie sowieso max op 480x uitzenden, en als dat niet werkt kan het evt. de bekabeling / DVI converster, aanlsuitingen, ... zijn natuurlijk. Maar ook evt. je TV die het simpelweg niet kan.
 
Even een overzichtje van video resoluties (die zend je decoder (eventueel) uit):
480i = 640x480 704x480 interlace
480p = 640x480 704x480 progressive
576p = 720x576 progressive (australia)

720p = 1280x720 progressive
1080i = 1920x1080

Een volledig overzicht van elke resolutie die je TV ondersteunt staat in de handleiding, de hoogst ondersteunde is 1280x1024. Maar let wel 1280x1024 is dus geen 720p en zeker geen 1080i. De maximale "video" resolutie voor jou TV is dus technisch gezien enkel 480i/p maar of je TV interlace en/of progressive (goed) ondersteund weet ik (weer) niet voor je en eerlijk is eerlijk ga ik ook niet nazoeken :P

Dus in elk geval, je box mag voor jou TV ondersteunde resolutie sowieso max op 480x uitzenden, en als dat niet werkt kan het evt. de bekabeling / DVI converster, aanlsuitingen, ... zijn natuurlijk. Maar ook evt. je TV die het simpelweg niet kan.

Van dit hele verhaal klopt niet veel en het geeft ook geen antwoord op de (overigens nauwelijks te begrijpen) vraag van TS. In Europa werken we voor SD niet met 480 maar met 576 beeldlijnen effectief.
 
Leuk apparaat vergleken bij mijn instabiele Samsung decoder!

Maar nu komt mijn vraag.

Ik heb een Philips 26pf8946/12

Maar ik heb ook een HDMI (DVI-in to HDMI) converter met HDMI kabel.

Als ik over schakel naar HDMI dan meldt de tv dat het video formaat niet ondersteund wordt.

Heb al geprobeerd het formaat te veranderen, 1080i enz.

maar blijf het houden heeft iemand toevallig nog een ander idee?

Robin

Ja, spaar je de moeite, dit gaat niet werken met een HDMI kabel. Je TV heeft alleen een DVI-D ingang die geen HDCP ondersteunt, en bovendien kun je via de DVI-D ingang van de TV geen geluid overbrengen. Je zult het dus bij een SCART aansluiting moeten houden of anders een andere TV moeten kopen.
 
Van dit hele verhaal klopt niet veel en het geeft ook geen antwoord op de (overigens nauwelijks te begrijpen) vraag van TS. In Europa werken we voor SD niet met 480 maar met 576 beeldlijnen effectief.

Het overzicht klopt gewoon wel volgens wereldwijde video resolutie standaarden, ik vermeld dan ook nergens wat we hier wel/niet gebruiken. Daar ging mijn antwoord overigens niet eens over. Wat dan eventueel niet klopt is het stuk dat de decoder op 480x zou moeten staan en verder klopt alles kwa vergelijking want zijn TV DVI ingang ondersteund geen VIDEO resoluties enkel PC resoluties (zit verschil in). In mijn beleving werkt een digtiale TV decoder met video resoluties en niet met PC resoluties.

Nauwelijks te begrijpen? Op zich best duidelijk d8 ik zo...
Het verhaal komt er sowieso op neer dat het niet gaat werken, dus dat zijn we met elkaar eens ;)
 
Het overzicht klopt gewoon wel volgens wereldwijde video resolutie standaarden, ik vermeld dan ook nergens wat we hier wel/niet gebruiken.
Van je overzichtje klopt niet veel want 480i/p kan bijvoorbeeld ook 720x480 zijn. En je vermeldt dan wel niet wat we hier gebruiken, maar waarom dan weer wel dat ze in Australië (of all places) 576p gebruiken? PAL is overigens digitaal 576i, maar veel decoders en DVD spelers/recorders leveren (ook) 576p via HDMI.
 
Van je overzichtje klopt niet veel want 480i/p kan bijvoorbeeld ook 720x480 zijn. En je vermeldt dan wel niet wat we hier gebruiken, maar waarom dan weer wel dat ze in Australië (of all places) 576p gebruiken? PAL is overigens digitaal 576i, maar veel decoders en DVD spelers/recorders leveren (ook) 576p via HDMI.

Waarom ik australië daar vermelde is omdat dat zo in de (wereldwijde) standaard geschreven is (weet ook niet waarom dat zo is), er zit uiteraard wel nog een groot verschil tussen iets wat kan en iets wat een standaard is. In elk geval is mijn visie dat mijn en jou verhaal juist is, bovendien zijn we het samen eens dat het niet werkt. Alleen wou ik niet zo direct zijn mbt de TV geloof ik :P
 
Bedankt dan houdt het even op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan