• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Commerciële zenders gaan op hele uur even op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rhk22463

Ik heb nu sinds ongeveer 2 weken problemen met uitval op de commerciele zenders. Die op 15 october was een langdurige uitval op meerdere zenders en dat lijkt een andere oorzaak te hebben.
De commerciele zenders (RTL's /SBS) vallen precies op het hele uur uit, ongeveer 1-2 seconde gaat het signaal eraf en gaan ze op zwart.

Enkele voorbeelden:
7 Oct NET5 21:00uur ruim 1 sec valt het signaal weg
8 Oct SBS6 21:00 1 sec signaaluitval
8 Oct RTL8 22:00 1 sec signaaluitval en blokjes in beeld rond die tijd
11 Oct Veronica 20:00 1 sec signaaluitval
11 Oct Veronica 24:00 1 sec signaaluitval
12 Oct NET5 18:00
12 Oct NET5 21:00
12 Oct NET5 22:00
14 Oct NET5 23:00 (alle bovenstaande signaal even weg)
15 Oct ALLE zenders tussen 21:30 en 22:30 veel blokken en strepen, onmogelijk om gewoon te blijven kijken ! Veel commerciele zenders zoals NGC HD enz zijn zelfs helemaal op zwart ! (dit had een andere oorzaak)
17 Oct SBS6 22:00 1 sec uitval

Dat de publieke omroep zenders NED1-3 geen problemen geven is leuk, maar dat zijn nou net de zenders waar ik nooit naar kijk :sad:

Ohhhh ja: ligt aan huisinstallatie of dat soort dooddoeners gaan hier niet op, de monteur van Ziggo heeft dat bij mij PERSOONLIJK gecontroleerd dus :no:.
Alles is hier netjes aangelegd met de fameuze Hirschmann bekabelings-componenten. Ook de TV of decoder is hier niet het probleem. Mijn Sony TV met CI+ CAM van Ziggo geeft dit probleem maar ook mijn Humax iHDR5050C en oude Samsung decoder met andere TV's geven dezelfde shit. Erg raar ook dat mijn digitenne en analoog wel zonder storing werkt . Ik durf dus met bijna 100% zekerheid te zeggen dat het probleem toch echt in het Ziggo digitale TV netwerk/signaal zit en pakweg 2 weken geleden is ontstaan !

:?: Wie herkent dit probleem?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier in ijmuiden is het niet veel beter hoor!!
Vaak last van stilstaand beeld hickups enz.
Ik denk dat ze het probleem wel kennen bij ziggo maar
dat de oplossing erg moeilijk is voor ze. Hun kabelnet zal
nou echt te vol komen te zitten en als ze steeds blijven switchen
van freqenties van bepaalde zenders omdat ze ruimte moeten creeren
voor de HD zenders dan zal het allemaal niet veel beter worden.
Nu blijken de rtl zenders weer bij ons in het zelfde freqentie gebied
te zitten als digitenne van KPN dus dan weet je het wel dat gaat niet
goed. Dus ik denk zolang de glasvezel op zich laat wachten dat het
probleem alleen maar erger word en dat het digitale tv kijken alleen
maar een stap achteruit word inplaats van vooruit dus ik denk dat
ik boven op het dak die WOK maar weer ga neer zetten en dan maar
weer een abbo nemen bij meneer Canal Digitaal
 
Hun kabelnet zal nou echt te vol komen te zitten en als ze steeds blijven switchen van freqenties van bepaalde zenders omdat ze ruimte moeten creeren voor de HD zenders dan zal het allemaal niet veel beter worden.

Dus ik denk zolang de glasvezel op zich laat wachten dat het probleem alleen maar erger word en dat het digitale tv kijken alleen maar een stap achteruit word inplaats van vooruit dus ik denk dat ik boven op het dak die WOK maar weer ga neer zetten en dan maar weer een abbo nemen bij meneer canaldigitaal

Ik snap jouw reactie van de schotel weer van stal halen. Maar da's nou net niet wat ik wil. Eindelijk heb ik alle losse kastjes de deur uit kunnen doen met een TV met CI+ en ingebouwde DVB-C tuner. Zit dus niet te wachten op een losse DVB-S doos en schotel (waar ik geen vrij zicht op de sateliet voor kan vinden). Hopenlijk besluit meneer Ziggo om er een stel (voor mij) nutteloze buitenlandse zenders tussenuit te halen en zo weer bandbreedte te krijgen. Kwestie van kwaliteit prefereren boven kwantiteit. Dus minder zenders en meer HD kwaliteit als ik het voor het zeggen zou hebben :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het op zwart gaan van enkele zenders op vaste tijdstippen, komt bij mij ook wel voor. de theorie die ik er voor heb is, dat omroepen en reclame bureau's hun materiaal in verschillende resoluties aanbieden.
hiezal of ziggo's scaler, of je eigen decoder of je eigen tv een refresh moeten geven op de scaler.
bij mij is de boosdoener mijn HDfury-2.
ik heb er geen problemen mee, want dit gebeurt eigelijk alleen maar bij reclame onderbrekingen, en wisselen van programma's.

maar of dit echt de oorzaak is??? laat eens weten slimme manne uit zwolle ...! :)

berrie.
 
zenders gaan op hele uur even op zwart

Ik kan jullie melden dat het in de regio 2042 Zandvoort ook optreed
Het komt volgens mij op bijna alle kanalen voor
altijd op het hele uur gedurende 1 a 2 seconde's zwart :cry:
op beide ontvangers
zeker al langer als 1 maand
misschien wordt er iets gereset

net ook weer ned2 24:00

Het is zeer irritant
Wat gaan we er aan doen Ziggo ?

Gr
Zandhaas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan