Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Gewoon op tijd opruimen :mrgreen:

Moet wel zeggen dat met Ned in HD tegenwoordig de schijf wel een stuk sneller volloopt, HD files zijn ca. 2,5 zo groot dan SD files :? Neem je veel HD op dan ben je met 1TB eigenlijk weer terug bij af......

Work around kan zijn om Ned in SD op te blijven nemen (kanalen 71, 72 en 73) maar jah, daar heb je geen HD voor. 'Tis wel aan te raden als je later op een DVD'tje iets wil bewaren.
 
Tja, ik heb vorige maand twee keer een uitzending van de Tour de France opgenomen in HD en de schijf zat al voor een derde vol. Dan is 300 GB weer aan de krappe kant.
 
bedankt voor de ombouw tips :thumb up:ik heb ook de seagate ST31000322CS erin gezet en kan niet anders zeggen dat het prima werkt en de ombouw was goed zelf te doen.:pompom::pompom::pompom:
 
Heb vandaag ook even een 1 TB Seagate ST31000322CS in m'n Humax geplaatst. Het inbouwen is al diverse keren besproken en ging heel makkelijk.

M'n oude 320 GB Seagate was echter nog voor de helft gevuld, dus om die opnames naar de nieuwe HD te kopiëren heb ik het volgende gedaan:


  • Ik heb de nieuwe HD in het omhulsel vastgezet en dit vervolgens los in de nog geopende Humax geplaatst en het apparaat aangesloten.
  • Vervolgens de HD geformatteerd na de vraag na het booten, en daarna de foto/muziek partitie via het menu verkleind tot 1GB.
  • De nog geopende Humax weer uitgeschakeld en het omhulsel met HD er weer uitgehaald.
  • De oude 320GB en de nieuwe 1TB intern op m'n computer aangesloten en met Ubuntu de opnames gekopieerd naar de nieuwe HD. Dit gaat flink wat sneller dan via ftp of usb.
  • Vervolgens de nieuwe HD definitief geplaatst in de Humax. De kast weer dicht, zonder de sticker, want daar kun je toch wel aan zien dat ie geopend was.
:thumb up:
 
hallo

ik ben nieuw hier en heb aandachtig dit topic over de humax gelezen en als ik het goed begrijp is de

Seagate Pipeline HD ST31000322CS - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 -buffer: 8 MB
de beste schijf om het geheugen uit te breiden.

en als de grotere schijf is geplaatst moet ik dan geen software kopieeren of is dit intern bij de humax . ( hier kom ik niet zo uit ben niet zo technies op dat gebied.)

als ik het zo allemaal lees is het plug and play.

alvast bedankt .

trouwens goed topic met veel duidelijke antwoorden .:thumb up: zelf ik snap het meeste.:lol:
 
Het is inderdaad plug and play. Je hoeft geen software op de nieuwe HDD te zetten.
Op het moment dat je de Humax met de nieuwe HDD opstart krijg je de opmerking dat de schijf geformateerd wordt.
Daarna kun je de partitiegrootte instellen.

Succes en mocht je vragen hebben dan lezen we het wel.
 
okee bedankt .
ik ga de schijf volgende week maar eens bestellen dan .
laat nog wel weten of het allemaal gelukt is . maar dat zal wel .

bedankt
 
Hallo mensen,

Het zijn de gekke britten gelukt om ook de 1TB van Western Digital te plaatsen in de iHDR5050C, nou zat ik even te kijken op de site van WD en zag dat er ook nog een 2 TB beschikbaar is in deze serie.

Het gaat om deze:
https://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=615

Nou was mijn vraag; is het ook mogelijk om deze te plaatsen in de iHDR5050C ??

BVD en Groeten,
Eeuwe Boonstra
 
Het zijn de gekke britten gelukt om ook de 1TB van Western Digital te plaatsen in de iHDR5050C, nou zat ik even te kijken op de site van WD en zag dat er ook nog een 2 TB beschikbaar is in deze serie.

Geef die link van de Engelse site eens. Op de eerste pagina van dit topic staan ook enkele afbeeldingen van een WD schijf echter is dat de WD10EVCS. De schijf volgens jouw link is (als ik de 1TB aanklik) de WD10EVDS.

Even de specificaties die eerder in dit topic erbij gepakt en de specificaties van de Western Digital. Die liggen (van de 2TB) wel iets hoger zoals je ziet dan die van de Seagate. Hier zijn de meningen over verdeeld zoals in enkele Fora te zien is.

Ter info is de 1TB van Seagate bij enkele zaken weer op voorraad.

Seagate ST3320310CS (320 GB originele schijf):
Startup Current (12 V typical, amps) 2.0
Consumer Storage Profile (W) 4.7
Idle Average (W) 3.0
Standby/Sleep Mode (typical, W) 0.6

Seagate ST31000322CS (1 TB):
Startup Current (12 V typical, amps) 2.0
Consumer Storage Profile (W) 4.1
Idle Average (W) 3.8
Standby/Sleep Mode (typical, W) 0.7


Western Digital WD20EVDS (2 TB)
Read/Write 5.91 Watts
Idle 4.9 Watts
Standby/Sleep 0.66 Watts

Western Digital WD10EVDS (1 TB)
Read/Write 4.86 Watts
Idle 4.18 Watts
Standby/Sleep 0.38 Watts
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan