• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Logitech afstandsbedieningen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik:
vertraging bij aanzetten: 30000ms
Intertoetsvertraging: 0ms
Invoervertraging: 500ms
Interapparaatvertraging: 0ms

Maar ik bedoelde eigenlijk de stroominstellingen. De Humax heeft een PowerToggle, maar dat kan wel eens voor problemen zorgen als hij toevallig al aan staat en je hem dan opnieuw aanzet met PowerToggle, dan gaat hij dus uit...

Je kunt de Humax ook aanzetten met "0", dit is een niet bestaand kanaal, maar dat zorgt er wel voor dat hij wakker wordt. Het blijkt dat je die "0" dan even iets langer moet sturen (1500ms lijkt te werken), maar 2x "0" is mogelijk nog iets betrouwbaarder.

Eea is in te stellen bij de stroominstellingen van de appraatopties, kies "een knop voor aanzetten, ander voor uitzetten" en dan "AB niet, maar weet welke opdracht", daar "0" kiezen met een duur van 1500ms. Deze optie zit nu standaard in de nieuwe 5050c config in de Logitech database, maar je kunt op dezelfde plek ook het alternatief aangeven dat je power-on eigenlijk 2 commando's is, te weten 2x "0". Voor power-off blijf je dan gewoon PowerToggle gebruiken.

Hoop dat ik het duidelijk genoeg heb kunnen uitlegggen.
 
Ik gebruik:
vertraging bij aanzetten: 30000ms
Intertoetsvertraging: 0ms
Invoervertraging: 500ms
Interapparaatvertraging: 0ms

Maar ik bedoelde eigenlijk de stroominstellingen. De Humax heeft een PowerToggle, maar dat kan wel eens voor problemen zorgen als hij toevallig al aan staat en je hem dan opnieuw aanzet met PowerToggle, dan gaat hij dus uit...

Je kunt de Humax ook aanzetten met "0", dit is een niet bestaand kanaal, maar dat zorgt er wel voor dat hij wakker wordt. Het blijkt dat je die "0" dan even iets langer moet sturen (1500ms lijkt te werken), maar 2x "0" is mogelijk nog iets betrouwbaarder.

Eea is in te stellen bij de stroominstellingen van de appraatopties, kies "een knop voor aanzetten, ander voor uitzetten" en dan "AB niet, maar weet welke opdracht", daar "0" kiezen met een duur van 1500ms. Deze optie zit nu standaard in de nieuwe 5050c config in de Logitech database, maar je kunt op dezelfde plek ook het alternatief aangeven dat je power-on eigenlijk 2 commando's is, te weten 2x "0". Voor power-off blijf je dan gewoon PowerToggle gebruiken.

Hoop dat ik het duidelijk genoeg heb kunnen uitlegggen.

het los aanzetten van de decoder levert bij mij geen problemen oo.
het probleem komt te voorschijn als ik een activiteit wil starten
dan blijft de decoder meestal in de standby stand.
hoe heb je dit opgelost?
 
het los aanzetten van de decoder levert bij mij geen problemen oo.
het probleem komt te voorschijn als ik een activiteit wil starten
dan blijft de decoder meestal in de standby stand.
hoe heb je dit opgelost?

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd, maar als je de stroominstellingen voor het apparaat 5050c instelt als boven, dan zal de Logitech software automatisch alle bijbehorende activiteiten updaten, en hopla.
 
Goed werk. Een klein foutje ontdekt, de optie schedule ontbreekt (ofwel toegang tot de timer). Verder is het handig om de optie Media (toegang tot opgenomen programma's bij de extra knoppen op de AB te zetten.

Edit: schedule heet nu Programma.
 
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd, maar als je de stroominstellingen voor het apparaat 5050c instelt als boven, dan zal de Logitech software automatisch alle bijbehorende activiteiten updaten, en hopla.

ik weet niet hoeveel schermpjes jij in het display hebt, maar ik heb er maar drie waar ik doorheen hoef te bladeren.
de versie die ik vorige week binnen haalde had veel meer schermpjes, dit vind ik vervelend, en heb alle dubbele functies weggelaten.

wat me opvalt is dat de decoder in een activiteit wel opstart,maar het duurt een aantal sec voordat de decoder wordt ingeschakeld
 
ik weet niet hoeveel schermpjes jij in het display hebt, maar ik heb er maar drie waar ik doorheen hoef te bladeren.
de versie die ik vorige week binnen haalde had veel meer schermpjes, dit vind ik vervelend, en heb alle dubbele functies weggelaten.
Je kunt inderdaad deze schempjes helemaal aan je eigen wensen aanpassen als je dat wilt, hoeft niet natuurlijk. De oude 5050c config in de Logitech database mapte nauwelijks commando's aan de standaard knoppen waardoor die allemaal op de extra knoppen pagina's uitkwamen, dat is nu dus grotendeels opgelost.

wat me opvalt is dat de decoder in een activiteit wel opstart,maar het duurt een aantal sec voordat de decoder wordt ingeschakeld.
Het goede nieuws is dat hij opstart. Kijk even naar de volgorde waarin je de handel aanzet, ik heb zelf de Humax bovenaan staan, helpt wellicht iets.
 
Maar ik bedoelde eigenlijk de stroominstellingen. De Humax heeft een PowerToggle, maar dat kan wel eens voor problemen zorgen als hij toevallig al aan staat en je hem dan opnieuw aanzet met PowerToggle, dan gaat hij dus uit...
Volgens de lijst heeft hij ook een PowerOff. Deze wordt wel 'gezien' door de Humax maar hij doet niets. Althans, hij gaat er niet mee uit.

Je kunt de Humax ook aanzetten met "0", dit is een niet bestaand kanaal, maar dat zorgt er wel voor dat hij wakker wordt. Het blijkt dat je die "0" dan even iets langer moet sturen (1500ms lijkt te werken), maar 2x "0" is mogelijk nog iets betrouwbaarder.
Waar kan ik de lengte van die "0" instellen?

En omdat je toch de expert bent :grin:, hierbij nog een vraag:
Wat doet het vraagteken '?' in de lijst met commando's van de Humax (5050)?
 
Je kunt inderdaad deze schempjes helemaal aan je eigen wensen aanpassen als je dat wilt, hoeft niet natuurlijk. De oude 5050c config in de Logitech database mapte nauwelijks commando's aan de standaard knoppen waardoor die allemaal op de extra knoppen pagina's uitkwamen, dat is nu dus grotendeels opgelost.
Heeft al iemand een methode gevonden om lege extra pagina's met knoppen (of dus eigenlijk zonder knoppen) weg te halen?
 
Volgens de lijst heeft hij ook een PowerOff. Deze wordt wel 'gezien' door de Humax maar hij doet niets. Althans, hij gaat er niet mee uit.
Klopt, geen idee, niet gebruiken dus.

Waar kan ik de lengte van die "0" instellen?.
Die zit als het goed is al in de 5050c config die je nieuw hebt binnengehaald.

En omdat je toch de expert bent :grin:, hierbij nog een vraag:
Wat doet het vraagteken '?' in de lijst met commando's van de Humax (5050)?
Nou nou teveel eer. Die "?" heb ik ook niet kunnen achterhalen, ook maar niet gebruiken dus.
 
Heeft al iemand een methode gevonden om lege extra pagina's met knoppen (of dus eigenlijk zonder knoppen) weg te halen?

Ja hoor

je gaat naar aparaten, en gaat naar je humax
dan ga je naar `knoppen aanpassen`
en bij het tweede tabblad èxtra knoppen`kan je de extra knoppen verplaatsen of weghalen

en de lege plekken gewoon met de vuilnisbak weghalen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan