• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hoe lang nog analoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK, geef dan eens aan waar volgens jou nog ruimte in het raster zit.
Ik zie na jaren onderzoek vrijwel geen vrije ruimte meer
Vreemd, hoe ziet het frequentie plan er dan uit voor Utrecht als er daar geen ruimte meer is? Alle klanten hebben bij Ziggo toch dezelfde services tot hun beschikking, dus een gelijk aantal analoge RTV kanalen, digitale RTV Transport Streams, Video on Demand Transport Streams en Internet Downstreams? Hoe kan het dan toch dat dit bij Ziggo/Casema op de één of andere manier leidt tot minder onbenutte ruimte dan bij Ziggo/Multikabel. En dan vergelijk ik nog niet eens met een Caiway die tot deze week naast 25 analoge TV kanalen ook al meer RTV Transport Streams in gebruik had naast nog een aantal frequenties voor DVB-T Transport Streams of een UPC met het verleden met extra Transport Streams vanwege de NVOD toepassingen die tegenwoordig vervangen zijn door VOD Transport Streams.
 
Breedband-versus splitband?
Instralingskanalen?
Kanalen voor videorecoders?
Kanalen voor inkoppelingen van eigen diensten van o.a. zorgcentra?
30 analoge kanalen?
High Speed Internet?

Ik noem maar wat.
 
Breedband-versus splitband?
Instralingskanalen?
Kanalen voor videorecoders?
Kanalen voor inkoppelingen van eigen diensten van o.a. zorgcentra?
30 analoge kanalen?
High Speed Internet?

Ik noem maar wat.
De video recorder frequentie, Internet Downstreams en de analoge TV kanalen neem ik uiteraard op in het frequentie plan. Met instraling houd ik geen rekening aangezien Ziggo dat zelf ook niet doet bij de toewijzing van frequenties. Anders zou Ziggo onlangs immers niet de frequenties van alle RTV Transport Streams boven de 514 MHz met 0.75 MHz hebben verschoven bij Ziggo/Multikabel waardoor er juist op Transport Streams sprake is van interferentie dan voorheen. En laten we niet vergeten dat Ziggo het zelfs voor elkaar heeft gekregen om door dat recente verschuiven van frequenties in het Ziggo/Multikabel frequentie plan in totaal maar liefst 8 MHz aan ongebruikte ruimte heeft weten te creëeren die niet meer te gebruiken is omdat het geen aanééngesloten 8 MHz bandbreedte ruimte is. Dat is wat ik verkwisting van bandbreedte noem. Verder is het voor de indeling van de analoge TV kanalen ook mogelijk om een raster te gebruiken waarbij de kanalen niet op 8 MHz bandbreedte uit elkaar liggen. Dat levert ook weer een paar 8 MHz Transport Streams op voor digitale diensten.
 
...maar zal een RTL of SBS echt niet missen al kijk ik er soms wel naar.
dat is persoonlijke voorkeur, ik kijk nooit naar ned. 1 2 3 of rai uno, ket net ofzo.
Of van die buitenlandse zenders die de gemiddelde nederlander niet kan verstaan.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Over een paar jaar hoor je niemand meer over die hele discussie analoog versus digitaal, omdat er dan geen analoge TV meer is. De EU heeft aangegeven dat analoge TV ergens tussen 2012 en 2015 in alle lidstaten verleden tijd moet zijn.
Ik heb een paar keer dat besluit gelezen.
Maar volgens mij betreft het hier analoge tv distributie door de ether wat dus niet wil zeggen dat de kabel maatschappijen dan verplicht zouden zijn het analoge netwerk uit te schakelen.
Nederland heeft hier al aan voldaan want er gebeurt hier geen analoge verspreiding via de ether meer.
Maar nergens in die wet staat dus een verplichting om analoge distributie via een kabel op te heffen.

Verder zie je wel dat zoveel procent nu in staat is digitale tv te kijken,maar dat zegt weinig over het werkelijk in gebruik zijnde aantal analoog aangesloten televisies.
Uit Telecom paper:
Het aantal aansluitingen op digitale televisie is gestegen tot 62 procent in het derde kwartaal van 2009, blijkt uit de kwartaalmonitor Digitale Televisie van Immovator. In het derde kwartaal kwamen er bijna 200.000 aansluitingen van de aanbieders van digitale televisie via de kabel, satelliet, ether en internet bij....

Neem een doorsnee gezin, pa+ma en 2 kinderen.
Pa en ma graag ook een tv in de slaapkamer,en de kindertjes ook.
Analoog geen probleem.
Digitaal, sorry.. 4 toestellen.. u kan maar 3 kaarten per huishouden registeren en voor de 4e dient u een nieuw digitaal abonnement af te nemen.
Het is allemaal nog niet zo eenvoudig...

https://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vh8rh57hytw3

"Zij stelt voor om een gezamenlijke deadline vast te stellen voor het afschakelen van analoge televisie. De bevoegdheden ten aanzien van het beheer van het spectrum en daarmee het afschakelen van analoge televisie via de ether liggen bij de individuele lidstaten. "

Zo zijn er talloze europa documenten te vinden die echter allemaal gaan over het afschaffen van ETHER uitzendingen in europa in 2012.

https://register.consilium.eu.int/pdf/nl/05/st12/st12817.nl05.pdf

Ook in het officiele europese document heeft men het over
"extra vrijkomende spectrumcapaciteit door de beëindiging van analoge
terrestrische tv-uitzendingen en het feit dat het belangrijk zal zijn het hergebruik van die frequenties voor nieuwe en innovatieve diensten niet nodeloos te bemoeilijken."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder zie je wel dat zoveel procent nu in staat is digitale tv te kijken,maar dat zegt weinig over het werkelijk in gebruik zijnde aantal analoog aangesloten televisies.
Uit Telecom paper:
Het aantal aansluitingen op digitale televisie is gestegen tot 62 procent in het derde kwartaal van 2009, blijkt uit de kwartaalmonitor Digitale Televisie van Immovator. In het derde kwartaal kwamen er bijna 200.000 aansluitingen van de aanbieders van digitale televisie via de kabel, satelliet, ether en internet bij....
Het cijfer van Immovator gaat over alle TV-kijkers. Digitenne, satelliet en IPTV meegerekend die allemaal 100% digitaal zijn. Bij kabel is het nog wel wat lager, bij UPC heeft 36% van de abonnees de beschikking over digitale TV, en bij Ziggo 43%.

Dus 9 jaar na de introductie van digitale televisie via de kabel (2000, Mr. Zap) is nog niet eens de helft overgestapt.
 
Neem een doorsnee gezin, pa+ma en 2 kinderen.
Pa en ma graag ook een tv in de slaapkamer,en de kindertjes ook.
Analoog geen probleem.
Digitaal, sorry.. 4 toestellen.. u kan maar 3 kaarten per huishouden registeren en voor de 4e dient u een nieuw digitaal abonnement af te nemen.
Het is allemaal nog niet zo eenvoudig...
Heb je helemaal gelijk in ik hoop dan ook dat Ziggo het mogelijk gaat maken om minimaal 5 kaarten per gezin op 1 abonnement te kunnen registreren.
Ik en mijn dochter hebben met zijn tweeën al 3 kaarten in gebruik dus kun je na gaan hoe het bij grote gezinnen zit.
 
Het cijfer van Immovator gaat over alle TV-kijkers. Digitenne, satelliet en IPTV meegerekend die allemaal 100% digitaal zijn. Bij kabel is het nog wel wat lager, bij UPC heeft 36% van de abonnees de beschikking over digitale TV, en bij Ziggo 43%.

Dus 9 jaar na de introductie van digitale televisie via de kabel (2000, Mr. Zap) is nog niet eens de helft overgestapt.
Klopt,en men gaat er bij de verkoop van een digitaal pakket ten onrechte vanuit dat elk toestel dan ook digitaal gebruikt wordt.
Zelfs al zou 100 % van alle huishoudens een digitaal abonnement hebben,dan nog zegt dat niets over het aantal nog steeds analoog aangesloten toestellen.
De monitor is heel grappig en het is goed om te zien dat het toeneemt,maar pas als men analoog en digitaal pakket zou (kunnen) scheiden kan men iets zeggen over alle aangesloten tv's.
 
Ik heb een paar keer dat besluit gelezen.
Maar volgens mij betreft het hier analoge tv distributie door de ether wat dus niet wil zeggen dat de kabel maatschappijen dan verplicht zouden zijn het analoge netwerk uit te schakelen.
Nederland heeft hier al aan voldaan want er gebeurt hier geen analoge verspreiding via de ether meer.
Maar nergens in die wet staat dus een verplichting om analoge distributie via een kabel op te heffen.

Verder zie je wel dat zoveel procent nu in staat is digitale tv te kijken,maar dat zegt weinig over het werkelijk in gebruik zijnde aantal analoog aangesloten televisies.
Uit Telecom paper:
Het aantal aansluitingen op digitale televisie is gestegen tot 62 procent in het derde kwartaal van 2009, blijkt uit de kwartaalmonitor Digitale Televisie van Immovator. In het derde kwartaal kwamen er bijna 200.000 aansluitingen van de aanbieders van digitale televisie via de kabel, satelliet, ether en internet bij....

Neem een doorsnee gezin, pa+ma en 2 kinderen.
Pa en ma graag ook een tv in de slaapkamer,en de kindertjes ook.
Analoog geen probleem.
Digitaal, sorry.. 4 toestellen.. u kan maar 3 kaarten per huishouden registeren en voor de 4e dient u een nieuw digitaal abonnement af te nemen.
Het is allemaal nog niet zo eenvoudig...

https://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vh8rh57hytw3

"Zij stelt voor om een gezamenlijke deadline vast te stellen voor het afschakelen van analoge televisie. De bevoegdheden ten aanzien van het beheer van het spectrum en daarmee het afschakelen van analoge televisie via de ether liggen bij de individuele lidstaten. "

Zo zijn er talloze europa documenten te vinden die echter allemaal gaan over het afschaffen van ETHER uitzendingen in europa in 2012.

https://register.consilium.eu.int/pdf/nl/05/st12/st12817.nl05.pdf

Ook in het officiele europese document heeft men het over
"extra vrijkomende spectrumcapaciteit door de beëindiging van analoge
terrestrische tv-uitzendingen en het feit dat het belangrijk zal zijn het hergebruik van die frequenties voor nieuwe en innovatieve diensten niet nodeloos te bemoeilijken."

Het klopt helemaal dat de analoge switch off betrekking heeft op analoge uitzendingen via de ether. Daarom heb ik ook een slag om de arm gehouden of dit ook betrekking heeft op het beeindigen van analoge televisie via de kabel. Maar je kunt wel op je klompen aanvoelen dat het doodvonnis voor analoge TV via de kabel ook al getekend is. Er zal geen verouderde bandbreedte verslindende technologie in stand worden gehouden, zeker niet als die in de toekomst de concurrentiepositie van traditionele kabelaars t.o.v. bijvoorbeeld glasvezelaanbieders nog verder onder druk zal zetten. Verder is de overgang ingezet naar HDTV, en dat betekent dat op termijn de oude uitzendstandaards, en daarmee dus ook analoog, geheel zullen verdwijnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan