• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen groene coax kabel?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er wordt hierboven aangegeven dat een monteur een PDA heeft met tekeningen. Dan zou de technische dienst me wellicht toch kunnen helpen door in ieder geval te vertellen waar hij binnen zou moeten komen?

Heb je al via een PB (persoonlijk bericht) contact opgenomen met "Anoniem" die dat hierboven aanbiedt ? Die is Ziggo medewerker en kan je misschien verder helpen.
 
GSK, ik heb je een PB gestuurd.
Ik kan onder 90% van m'n huis kruipen, en dus vrijwel in alle hoekjes en gaatjes komen. Maar zoals ik aangeef, nergens kan ik de groene vinden.

Ik heb inderdaad ook bij de buren gevraagd. Jammer genoeg hebben die ook geen idee, komt bij hun via voorgevel naar binnen in de woonkamer.

Er komt ook niks in de meterkast uit. Die is voor de rest compleet nieuw aangelegd. In de meterkast komt, water,gas & elektra wel binnen. Allemaal nieuwe aansluitingen.

Er wordt hierboven aangegeven dat een monteur een PDA heeft met tekeningen. Dan zou de technische dienst me wellicht toch kunnen helpen door in ieder geval te vertellen waar hij binnen zou moeten komen?
 
Hoe oud is je huis??

Is het huis van je buren hetzelfde of staat ie in spiegelbeeld?

Waarschijnlijk zit de kabel dan op dezelfde plek als bij je buren (of in spiegelbeeld).

Ik heb wel meer meegemaakt dat het opbouwdoosje in de woonkamer was verdwenen en de kabel zo kort was dat ie niet meer te zien was.
Daarna de stukadoor door de kamer, en weg was de aansluiting.

Daar zat ik dus ook al aan te denken, je zou op die plek
buiten een geultje kunnen graven langs je gevel misschien
kom je dan je kabel tegen.
Het gebeurde voorheen wel vaker, dat bij huizen die nog geen kabelaansluiting hadden,
het gat voor de kabel gewoon vanuit de woonkamer zo schuin naar buiten, de grond in werd geboord.
 
Dat is waarschijnlijk nu dus ook het verhaal volgens ziggo.
Als hij inderdaad nog opgerold voor m'n huis ligt kan hij zo naar binnen getrokken worden, alleen kost dit me dan 149 euro.
Dat schijnt sowieso een standaard bedrag te zijn daarvoor.
Er komt (eindelijk) vanmiddag een monteur die de situatie gaat bekijken.
Ik zal het resultaat hierzo posten!
 
ziggo kan als het goed is controleren of er een kabel hoort te liggen in het huis, niet waar deze ligt. Meestal is dat echter in de meterkast of aan de wegkant. Maarja als er een laminaat vloertje overheen ligt is het wel lastig om te ontdekken waar dat ding te vinden is. Wellicht dat je contact op kan nemen met ziggo om een monteur langs te laten sturen om te kijken of er uberhaubt een kabel richting je huis gaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan