• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

smtp mail.home.nl onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even geheel offtopic, waarom de keus voor ZoneAlarm? Er zijn betere/stabielere gratis firewall aanbieders. ZoneAlarm staat erom bekend het voor een (lange) periode het goed te doen, en opeens de meest vreemde storingen/problemen gaat veroorzaken. De 10060 foutmelding is een van de meest bekenste/beruchtste problemen die (opeens) door ZoneAlarm veroorzaakt kunnen worden.
 
Ik heb een sterk vermoeden dat als je ZoneAlarm de-installeerd het probleem opgelost is. En het slechte nieuws, de enige manier om dit te testen is ZoneAlarm volledig te de-installeren. ZoneAlarm staat hier bekend om, en het is daarbij ook bekend dat het uitschakelen dan helemaal geen effect meer heeft.

en probeer dan de Nederlandstalige PC Tools firewall eens https://www.pctools.com/nl/firewall/download/ en desnoods een andere E mailclient zoals Thunderbird:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar als het aan zone alarm ligt, dan zou ik toch ook geen mail kunnen verzenden met een alternatieve smtp server?
 
maar als het aan zone alarm ligt, dan zou ik toch ook geen mail kunnen verzenden met een alternatieve smtp server?
Hoeft niet per defenitie, ZoneAlarm kan ook een host ongemerkt blokkeren. Het kan ook iets anders zijn. Echter is helaas de enige manier om het te testen door ZoneAlarm geheel te de-installeren en daarna de pc te herstarten.
 
klinkt onlogisch dat het daar aanligt, want dan zou ik helemaal niets moeten kunnen verzenden. Ik kan wel verzenden via een alternatieve smtp server. Die zou dan toch ook geblokkeerd moeten worden.
Dat is dus niet het geval
 
klinkt onlogisch dat het daar aanligt, want dan zou ik helemaal niets moeten kunnen verzenden. Ik kan wel verzenden via een alternatieve smtp server. Die zou dan toch ook geblokkeerd moeten worden.
Dat is dus niet het geval
Dat hoeft dus niet, er kan ook een enkele host geblokkeerd worden.

Je hebt dan de keuze door het te testen middels ZoneAlarm te de-installeren of dit niet te doen.

Echter blijft dat ik denk dat het probleem zich bij jou thuis bevind, aangezien andere mensen wel met smtp.ziggo.nl kunnen connecten. Ik kan ermee verbinden en ook mail versturen, dus de servers zijn zeker niet down en accepteren wel verbindingen.
 
maar ik kan wel gewoon pingen naar smtp.Ziggo.nl...
inkomende mail komt ook gewoon goed binnen
 
maar ik kan wel gewoon pingen naar smtp.ziggo.nl...
inkomende mail komt ook gewoon goed binnen
Als je kunt pingen naar smtp.ziggo.nl of naar mail.home.nl werkt de verbinding van ziggo en ligt het dus aan de configuratie van je eigen computer lijkt me.
 
zone alarm gedeinstalleerd en pc opnieuw opgestart
geen verandering in de situatie, dus daar lag het niet aan...
 
Wat voor melding krijg je wanneer je het volgende doet?

start=>uitvoeren=>cmd (enter)
telnet smtp.ziggo.nl 25

Krijg je dan een Time Out of krijg je een aantal regels te zien die beginnen met 220- ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan