• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ketnet (E48, geen signaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je schreef een paar berichten terug dat je de AOP verlengd had naar de meterkast. Heeft de groene kabel ook geen TRAS-1000 of andere aansluitdoos meer ? Het is erg belangrijk om te zorgen dat de afscherming goed is aangesloten van je groene kabel op de aansluitdoos.
Kees:
De groene kabel is verleng vanaf de kamer naar een aansluitingdoos in de meterkast . Vanaf hier gaat naar de Tratec multi service box ( MSB 10/60). Vanaf de 3 TV uitgangen gaan naar 3 aansluitingdozen.
Zo staat al ongeveer 10 jaar, nog nooit problemen gehad
 
Dan kun je altijd nog proberen de Tratec Tras 1000 ergens op de kop te tikken. Lijkt me niet dat ze duur zijn (scheelt je weer bellen een een halve vrije dag voor de monteursafspraak)

Even gezocht, 15,= bij de webshoppartner van Ziggo (Technetix = Tratec):

https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1042423.jsfLijkt me dat hij bij de plaatselijke TV boer weinig duurder zal zijn.

Ik wil best proberen . Bedankt voor de tip
 
De groene kabel is verleng vanaf de kamer naar een aansluitingdoos in de meterkast . Vanaf hier gaat naar de Tratec multi service box ( MSB 10/60). Vanaf de 3 TV uitgangen gaan naar 3 aansluitingdozen.
Zo staat al ongeveer 10 jaar, nog nooit problemen gehad

Maar hoe is hij verlengd? Als dat niet helemaal goed gedaan is waardoor de afscherming niet goed genoeg meer is kan het stoorsignaal op die manier binnen komen. Weet je zeker dat het verlengde stukje eenzelfde soort kabel is als de 'groene' ??

Dat het al 10 jaar zonder problemen gewerkt heeft kan natuurlijk wel, want die digitenne zender hebben ze pas sinds een paar weken aangezet. Deze werkt op hetzelfde kanaal als wat de kabel gebruikt. Omdat je zo dicht bij de zender zit, moet de installatie heel erg goed 'dicht' zijn om te zorgen dat het signaal van buiten niet op het kabelsignaal stoort. Zelfs als die 'verleng-actie' niet goed gegaan is, kan het dus al 10 jaar lang fout gezeten hebben, maar als er geen stoor-bron in de buurt zit merk je dat niet. Nu die aangezet is wel.

Het kan overigens best zijn dat je verleng-actie keurig zit, met juiste kabels en connectors en dat de storing daar helemaal niet optreedt. Maar dan zou je een monteur moeten laten controleren. Had je de storing al bij Ziggo aangemeld trouwens?

Lees ook mijn bericht een stukje hierboven nog eens door waar ook enkele tips in staan die je zelf kunt doen (controleren in je aansluitbox in de meterkast of de afscherming goed zit aangesloten)
 
Het is ieg geen groene kabel maar hij ziet er goed uit.
Misschien heb jij gelijk en deze verleng actie is altijd fout geweest.. Ik kan aankomende weekend een nieuwe coax kabel halen om een nieuwe verlenging te maken. Is de Hirschmann Koka 799 goed genoeg (ong 10m)?
Ik ga ook de aansluitbox in de meterkast controleren.
De storing is nog niet bij Ziggo aangemeld
Kees, nogmaals bedankt :wink:

EDIT: aansluitbox (TRAS-10 van Tratec) is goed aangesloten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil graag weten waar dat folie geplaatst moet worden en waar die antenne van Digitenne is geplaatst.
Ook ik, mijn buren en vrienden hebben al 4 weken geen signaal op ketnet, misdaadnet en tv drenthe! Allemaal wonend in Hoorn.

Hoi,

Mijn aansluitpunt zit in de huiskamer. Vlak onder het aansluitpunt loopt een buis van me cv. Hier heb ik de aluminiumfolie een beetje losjes tussen gehangen en het werkt tot nu toe. Maar het signaal is niet goed. Bij info van de decoder geeft hij hoge Ber waarden aan. Op dit moment is het roeien met de riemen die ik heb. Waar ik eigenlijk nog banger voor ben dat is mijn eigen gezondheid. (elektromagnetische straling.) Als ik de folie weg haal is het beeld weg maar als ik zelf een beetje voor het aansluitpunt ga staan dan heb ik weer beeld. Ik heb hier wel zorgen over. Het is een teken dat de straling van de digitenne hoog is.

Jakko
 
Jakko,

heeft de monteur het signaal ook gemeten op de ingang van je digitale ontvanger ??
Heeft hij verder ook gekeken naar mogelijke externe instralingsbronnen en het stoorsignaal ook feitelijk geconstateerd / gemeten, teneinde te bepalen of het probleem op te lossen is met de betere materialen ??

Hallo,

De monteur heeft gemeten op het aansluitpunt en niet op de ingang van de digitaleontvanger. Zelf heb ik hier een paar ontvanger liggen en deze er allemaal aangehangen tijdens het bezoek van de monteur. Allemaal het zelfde resultaat. Me bekabeling is verder echt tip top. Ook heb ik verder geen bekabeling liggen. Tussen mijn aansluitpunt en me ontvanger een kabel van een meter dit was twee meter. Ook rechtstreeks aan gesloten zonder de splitter. Hierbij iets meer resultaat maar niet genoeg om te kijken. Ik houd het er nog steeds op dat er iets moet gebeuren bij mijn aansluitpunt. Wil het zelf wel doen maar ik mag daar eigenlijk niet aankomen. Dus ga nog maar eens bellen want tot nu toe heb ik nog niks gehoord en het bijna al weer twee weken terug toen er iemand langs is geweest.

Jakko
 
Jakko,

Ik denk toch dat je moet gaan denken aan goede kabels door je woning! KPN zal hier niets tegen doen en wij kunnen helaas niks :(

Hoi,

Aan de bekabeling ligt het niet. Ten eerste als het jaren probleemloos heeft gewerkt en van de eene op de andere dag is het fout. Ten tweede ik had ooit al eens alle kabels vevangen voor extra geisoleerde en goed gekeurde kabels. De bekabeling is op orde.

Jakko
 
Monteur is op 8 oktober bij 5 klanten langs geweest. bij het gros van deze klanten bleek de verdeler het probleem te veroorzaken met als gevolg interferentie in de huisinstallatie.
Die KPN mast veroorzaakt de interferentie, maar -goede- bekabeling en een vervanging van de CFS02 voor een CFS02/60 loste daar het probleem op.
Wat echter niet inhoudt dat klanten die relatief dicht bij de mast wonen en met goede afgeschermde bekabeling toch nog last kunnen hebben. En zoals eerder aangegeven is men bezig voor een adequate oplossing voor die gevallen die ondanks bovengenoemde oplossing nog storing ondervinden.

Hoi,

Waar kan ik die CFS02/60 kopen?

Jakko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan