• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HBO is niet meer op te nemen of te pauzeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als degene die dit topic is begonnen, word ik een beetje moe van alle troetelwatervissers met complottheorieën.
Er lijkt me niks complottheorie-achtigs aan als je aangeeft dat Ziggo deels eigenaar is van HBO-NL en ook mede-ontwikkelaar is van CI+.
1+1=2, zullen we maar zeggen.

Maar ieder staat vrij daar het zijne over te denken.
 
Er lijkt me niks complottheorie-achtigs aan als je aangeeft dat Ziggo deels eigenaar is van HBO-NL en ook mede-ontwikkelaar is van CI+.
1+1=2, zullen we maar zeggen.

Je geeft nu zelf het voorbeeld :schater:

Waarom zou je in dit geval CI+ noemen bijvoorbeeld....
Het ging hier om een gewone standaard beveiliging in een ontvanger die geen CI+ heeft
 
Oftewel, de softcam van een gewone "gecertificeerde" ontvanger bevat niet alle leuke features die ziggo in hun CI+ cam gestopt heeft? :wink:

Het ging hier om een gewone standaard beveiliging in een ontvanger die geen CI+ heeft
 
Je geeft nu zelf het voorbeeld :schater:
Begrijp je conclusie niet.:roll:
Voorbeeld waarvan? Eerder bewijs dat er geen complot is, maar gewoon 2 feiten.
Waarom zou je in dit geval CI+ noemen bijvoorbeeld....
Het ging hier om een gewone standaard beveiliging in een ontvanger die geen CI+ heeft
Was het maar waar! Dan had Ziggo immers gewoon Alphacrypt kunnen omarmen, maar dat deden ze niet! CI+ is nadrukkelijk door ZIGGO op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Daarvoor was alles Alphacrypt.
Of was je dat alweer vergeten?

En in de ontvangers zit Irdeto geintegreerd, geen CAM met CI+, maar die ongein is er wel bij in gestopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan mopper je toch lekker door :)

En wat dat schotelverbod betreft:

https://www.onastra.nl/76984/schotelverboden
Het staat natuurlijk iedereen vrij om te gaan procederen tegen de verhuurder tot en met het Europese Hof om zodoende die schotel af te dwingen, maar dat valt wat mij betreft dan niet meer onder "vrije keus". Bovendien moet je, als je geen balkon of achtertuin hebt, in de buitenmuur gaan boren, waar bij sommige corporaties ook weer sancties op staan. In die gevallen is Digitenne dus het einge alternatief, met 25 zenders en veel storing als er brommers langs rijden.

Opmerkingen als "dan mopper je toch lekker door" met een lachende smilie getuigen bovendien van een houding als "IK heb geen probleem, tralala, dus anderen moeten ook maar niet zeuren." Erg fijn dat u alternatieven genoeg hebt, maar niet iedereen zit in diezelfde comfortabele situatie als u.
 
Oftewel, de softcam van een gewone "gecertificeerde" ontvanger bevat niet alle leuke features die ziggo in hun CI+ cam gestopt heeft? :wink:

Nee dat schreef ik niet. Het blokkeren van opnemen kon altijd al met de 'settop' boxen. CI+ heeft niets te maken met het effect waar dit topic over ging namelijk het feit dat op een settop box bij HBO alleen met de eigen smartcard weer afgespeeld kon worden.

@Eduard08: dat bedoelde ik ook richting jou. Dit topic ging over opnemen en afspelen met dezelfde smartcard in een settop box en niet over CI+. Om nu het hele CI+ topic hier over te gaan doen lijkt me niet erg nuttig. Dan kun je beter dat topic weer nieuw leven inblazen).
 
@Eduard08: dat bedoelde ik ook richting jou. Dit topic ging over opnemen en afspelen met dezelfde smartcard in een settop box en niet over CI+. Om nu het hele CI+ topic hier over te gaan doen lijkt me niet erg nuttig. Dan kun je beter dat topic weer nieuw leven inblazen).
Ik neem aan dat het voor de abonnee niet uit maakt of je een CI+ module hebt of een settopbox. In beide gevallen zitten er dezelfde features in die het gebruik van de apparatuur beperken.

De discussie gaat in deze draad in die zin wel over CI+, omdat we het hebben over de opnamebeperkingen bij HBO. En CI+ maakt die beperkingen mogelijk, de settopboxen hebben dezelfde features ingebakken naast Irdeto, en
Alphacrypt bood Ziggo deze regie niet.

Ik heb trouwens nog wel een complottheorietje voor je: Ziggo heeft vanaf de introductie van CI+ al in het achterhoofd gehad zelf filmkanalen te gaan runnen met de vele regisserende mogelijkheden van CI+. Hoe vind je die?:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan