• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo handleiding interactieve televisie (zhit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheGrouch

Forum Gebruiker
Berichten
4.978
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Ziggo
Mede door het aanbieden van de cisco als testapparaat lees ik nu nogal wat vragen mbt het installeren van de 1-gats doos en versterker.

Ik heb daarom de handleiding interactieve televisie die bij de cisco wordt geleverd ingescand en on-line gezet:
https://www.bigcats.nl/ziggo
in de hoop dat een aantal vragen op deze manier beantwoord worden.

Ik heb zelf deze installatie niet gedaan, omdat ik geen gebruik maak van het interactieve televisie deel, dus ik kan geen vragen daarover beantwoorden.
 
thx voor de handleiding, ik heb meteen een vraag, mogelijk kan iemand deze beantwoorden.

mijn huidige situatie is als volgt:
1. Hoofdaansluiting 1-gats
2. Ziggo (casema) Signaalverdeler tbv Motorola Modem
3. Hirschmann GHV 20 M Signaalversterker.
4. Kabel (ca. 15meter) naar 2-gats aansluiting in de woonkamer
5. 2 overige tv's ook aangesloten waarvan 1 op digitale televisie

tot dusver altijd prima. nu heb ik de Cisco 8455 DVB besteld en om volledig gebruik te kunnen maken van de diensten moet ik dus ook de aansluiting vervangen. dwz de 2-gats aansluiting (4.) vervangen voor de meegeleverde 1-gats wcd.

ook zit er bij dit pakket een zogeheten breedbandversterker.

vraag: heb ik deze nodig of bestaat er een kans dat ik volsta met het vervangen van de wcd in de woonkamer.

heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of deze breedbandversterker meer is dan een "simpele" signaalversterker.

bvd


P.S. Joyeux Noël
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thx voor de handleiding, ik heb meteen een vraag, mogelijk kan iemand deze beantwoorden.

mijn huidige situatie is als volgt:
1. Hoofdaansluiting 1-gats
2. Ziggo (casema) Signaalverdeler tbv Motorola Modem
3. Hirschmann GHV 20 M Signaalversterker.
4. Kabel (ca. 15meter) naar 2-gats aansluiting in de woonkamer
5. 2 overige tv's ook aangesloten waarvan 1 op digitale televisie

ook zit er bij dit pakket een zogeheten breedbandversterker.

vraag: heb ik deze nodig of bestaat er een kans dat ik volsta met het vervangen van de wcd in de woonkamer.

Na het lezen van de handleiding denk ik dat 2 en 3 vervangen worden door de breedbandversterker uit het pakket en de 2-gats doos bij 4 wordt vervangen door de 1-gats doos uit het pakket. (je weet dan zeker dat het retourgeschikt is tbv VOD en uitzending gemist)
Het wordt dan zoals op blz 24 (https://www.bigcats.nl/ziggo/aansluiting-itv/target25.html) staat, met nog 1 extra tv op aansluiting 4 van de breedbandversterker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de handleiding! Ik hoop de spullen begin januari binnen te krijgen, maar nu alvast wat voorpret in de vorm van de handleiding kan geen kwijt :lol:

Enige maanden geleden zijn wij overgestapt naar een Alles-in-1 abo, toen heb ik de aansluiting in de meterkast al moeten veranderen naar een 1 gats aansluiting. Het aansluiten van versterker zal ook geen problemen op gaan leveren.

Ik vraag me enkel af of ik de WCD in de woonkamer ook moet vervangen. Volgens de handleiding wel, maar ik heb recent alle WCD's en kabels in huis vervangen door Hirschmann spullen. Zonde van die (prijzige) Hirschmann WCD :sad:

In de woonkamer hebben wij een Hirschmann EDC01 eindcontactdoos met de volgende specificaties:
- Frequentiebereik: 5-862 MHz
- Retourgeschikt tot 75 MHz
- Galvanische scheiding
- Klasse A: >85dB Afscherming

Zal deze niet geschikt zijn?
In de woonkamer kan ik er juist slecht bij als die vervangen moet worden, dat wordt weer etteren.
 
Dank voor de handleiding! Ik hoop de spullen begin januari binnen te krijgen, maar nu alvast wat voorpret in de vorm van de handleiding kan geen kwijt :lol:

Enige maanden geleden zijn wij overgestapt naar een Alles-in-1 abo, toen heb ik de aansluiting in de meterkast al moeten veranderen naar een 1 gats aansluiting. Het aansluiten van versterker zal ook geen problemen op gaan leveren.

Ik vraag me enkel af of ik de WCD in de woonkamer ook moet vervangen. Volgens de handleiding wel, maar ik heb recent alle WCD's en kabels in huis vervangen door Hirschmann spullen. Zonde van die (prijzige) Hirschmann WCD :sad:

Ik heb begrepen dat de vod wordt verstuurd over de frequentie die zit tussen de radio en tv afscheiding van de 2-gats dozen, dus volgens mij moet je vervangen. Als je tenminste vod wil.
 
Oh, ik dacht dat de signaaldoorgifte op beide 'gaten' van de Hirschmann identiek waren.
 
Oh, ik dacht dat de signaaldoorgifte op beide 'gaten' van de Hirschmann identiek waren.

Voor het radio signaal wordt maar een beperkte frequentieband gebruikt. Al het overige wordt dus weggefilterd. Voor de aansluiting "tv" is voor zover ik weet wel de hele band beschikbaar welke de aansluitdoos door kan geven.

De GHV20 versterker is wel retourgeschikt maar dan moet dus wel die juiste frequentieband worden gebruikt welke voor VOD wordt gebruikt. De duurdere versterkers kunnen worden aangepast op de retour frequentie.
Aftakelementen geven alle frequenties door welke tussen de min en max waarde liggen. En zijn bijna altijd retourgeschikt.
 
Retourgeschikt maken einddoos

Ik heb een combidoos met UTP aansluiting. Ik was dus niet zo blij met het vervangen van de einddoos voor een SAP doos. (1 gat)

Ik heb daarom de de ingang met de tv uitgang in de einddoos kortgesloten met een afgeschermd draadje. Op de einddoos zit een metalen kapje wat je kunt verwijderen om bij het printplaatje te komen. Nu is het dus een retourgeschikte einddoos geworden en itv werkt prima. Radio en UTP blijven gewoon werken als voorheen.

_________
| |----Radio
antenne ----| filter |
| | |----TV
| |_________| |
| |
|___draadje____|

Je kunt ook een kant en klare retourgeschikte einddoos kopen, maar ik heb ze nog niet gezien in combi met UTP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan