• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo niet klaar voor Eredivisie Live

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo heeft het afgelopen jaar verlies geboekt en als Zesko Holding 3 kabelbedrijven fuseren kost ook een fortuin. Dit geld moet ergens terugverdiend worden. De abonnees van Eredivisie Live zijn nu bij Ziggo de dupe.

Eerlijk gezegd ging dit in het verleden bij UPC ook al zo. In kabel-land zit je het beste bij Cai Westland oftewel Caiway. Qua aanbod en prijzen. Als je abonnee bent van de kabelreuzen Ziggo en UPC moet je gewoon fors je portemonnee trekken. Ik snap dan ook eerlijk ook niet waarom de OPTA niet optreedt tegen dit soort praktijken! En al helemaal aan het tussentijds wijzigen van voorwaarden (2 maanden gratis schrappen)!

Ik denk dat je dit enigzins moet nuanceren. De investeerder hebben verlies. De afzonderlijke kabelmijen liepen prima, ook qua winst. Dat de fusie niet lekker loopt (zeker gezien dat @home nu nog niet over is) is een feit.

Hoe dan ook kan het nu niet zo zijn dat we na de fusie met schrikbarend hogere prijzen worden geconfronteerd. Wij hebben als klant immers nooit om deze fusie gevraagd, sterker ik denk dat er veel klanten zijn die helemaal niet zaten te springen om een fusie!

De OPTA had vanaf dag 1 dat Ziggo € 5,= meer wou gaan vragen voor deze vier kanalen moeten ingrijpen. Ziggo heeft immers een monopoliepositie op kabelgebied. Daarnaast had ik ook verwachte dat Eredivisielive contractueel een maximumprijs had vastgelegd, waardoor er niet zo maar opeens een veel grotere winst naar de kabelboer gaat. Als de kostprijs immer zo rond de € 7,= ligt en de vraagprijs van Ziggo ten opzichte hiervan 100% meer is, dan is er toch echt iets mis.

Maar goed we zullen alles moeten gaan volgen de komende maanden... Ik denk dat het hier niet bij blijft!
 
Ziggo heeft het afgelopen jaar verlies geboekt en als Zesko Holding 3 kabelbedrijven fuseren kost ook een fortuin. Dit geld moet ergens terugverdiend worden. De abonnees van Eredivisie Live zijn nu bij Ziggo de dupe.

Eerlijk gezegd ging dit in het verleden bij UPC ook al zo. In kabel-land zit je het beste bij Cai Westland oftewel Caiway. Qua aanbod en prijzen. Als je abonnee bent van de kabelreuzen Ziggo en UPC moet je gewoon fors je portemonnee trekken. Ik snap dan ook eerlijk ook niet waarom de OPTA niet optreedt tegen dit soort praktijken! En al helemaal aan het tussentijds wijzigen van voorwaarden (2 maanden gratis schrappen)!

Moet inderdaad hard worden aangepakt, ziggo neemt het helemaal over, vervolgens met verlies, vervolgens moeten wij meer betalen.

oplichter gewoon!
 
Moet inderdaad hard worden aangepakt, ziggo neemt het helemaal over, vervolgens met verlies, vervolgens moeten wij meer betalen.

oplichter gewoon!

Iets genuanceerder mag wel denk ik. Eerst afwachten wat Ziggo verder gaat doen wat betreft eredivisievoetballive. Ik denk zelf dat Ziggo nog wel bakzeil gaat halen.
 
Iets genuanceerder mag wel denk ik. Eerst afwachten wat Ziggo verder gaat doen wat betreft eredivisievoetballive. Ik denk zelf dat Ziggo nog wel bakzeil gaat halen.

Ik hoop het. Wellicht dat ze uiteindelijk de prijs terugbrengen naar 9.95.... Dan pas wordt het interessant.

Gert.
 
Deze kanalen kan ik dus niet vinden in het test noord netwerk, dus wellicht gaan de berichten over het niet klaar zijn voor de doorgifte van Eredivisielive over de voormalige @home klanten.
Bij @Home heten de zenders Eredivisie Live 1, 2, 3 en 4 op het testnetwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan