• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen Siemens Gigaset M750 C IR Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje: weet iemand of het mogelijk is om via de Siemens Gigaset M750 C IR toch Divx bestanden af te spelen als deze converted zijn naar MPEG2?
 
M750 C IR ervaringen

All, ik ben sinds twee weken in bezit van deze decoder.
Eerste indruk: prima beeldkwaliteit, veelbelovende functionaliteit, maar nog instabiel.
Ik heb een wireless connectie via een "Siemens Gigaset WLAN Repeater 108", dit werkt stabiel aan de ethernet poort van mijn laptop, dus hier heb ik een zeker vertrouwen in. Geen USB disk nog.

1. De M750 slaagt er echter niet in een stabiele netwerkverbinding op te bouwen. In de verkenner wordt dan "PC1" lichtgrijs en dus niet meer te selecteren, en opnemen (naar een netwerkshare) werkt dan niet meer. De momenten waarop dit allemaal wel werkt zijn sporadisch .... Vraag: heeft iemand ervaring met dit probleem, hoe is weer een netwerkverbinding op te bouwen? Bv opnieuw starten (vanuit "energiebesparing" mode om zoveel mogelijk echt opnieuw te starten) helpt niet echt, het blijft rommelen.

2. Wanneer ik beide tuners tegelijk gebruik (via PIP of door een opname te starten en weg te zappen) resulteert dit beslist snel in een hang. De Siemens reageert dan niet meer op de afstandsbediening, ook niet aan/uit, dus rest niets anders dan om de stekker er maar uit te trekken. Vraag: heeft iemand een tip hoe dit soort hangs te voorkomen of op te lossen zonder steeds de stekker eruit te hoeven trekken?

3. Heeft iemand al gekeken naar tooling zoals PVRpilot, Crid manager, VideoReDo etc.? Ik ga hier zeker zelf mee aan de slag.

4. Ik lees ook verhalen van mensen die naast software problemen ook nog hardware problemen hadden, klinkt dit jullie als hardware problemen in de oren?

Ik ga volgende week Siemens maar eens bellen. Ik wacht natuurlijk op een software update (nu 2.0.54), maar als iemand tips heeft hoe het gebruik van de huidige versie makkelijker te maken dan hoor ik het graag.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen ....

Groeten, Menno.
 
Ik heb geen ervaringen met de netwerkverbindingen van de Siemens. In het begin had ik ook veel last van 'hangs'. Toen ik besloot dat ik de timeshift functie zelden gebruikte heb ik deze uitgezet. Sindsdien is de Siemens veel stabieler en loopt nog maar zelden vast. Ik heb het vermoeden dat de constante interactie met de USB harde schijf bij timeshift voor hangers zorgt.
 
Einde Gigaset!

Helaas vandaag het apparaat teruggestuurd! Na wat meer ervaring zie en merk je steeds meer gebreken. Het beeld is wel scherp maar er loopt vaag een lichtere band van onder naar boven, valt eerst niet op maar als je het 1 maal ziet....... Van de 3 opnames is er 1 opzeker niet terug te kijken en de andere met storingen, en dit alles bovenop de bovenstaande gebreken!

Daarnaast met Siemens gebeld en die geeft toe dat er nog heel veel fouten in het syteem zitten en dat de beloofde firmware update van december uit gesteld is tot minstens half februari om een goedwerkende firmware uit te brengen. Helaas werd dat ook met de eerste serie uitgeleverde apparaten beloofd maar de 2e versie die er bij mij in zit heeft daar niet veel verbeteringen in laten zien. Dus mijn vertrouwen is tot nul gedaald en neem dus afscheid van het apparaat. Gelukkig heeft mijn leverancier volledig begrip voor de situatie.
 
@Nairobi,

Als ik een .vob bestand hernoemde naar mpg speelde hij gewoon af. Dus als de Divx goed omgezet is naar mpg2 en de goed extentie (mpg) lijkt het mij dat het gewoon zou moeten werken.

Kan het niet meer voor je testen

Paul
 
Bij mij gaat het, na ongeveer 3 weken, eigenlijk erg goed met de Siemens. Het enige probleem is dat de HDD regelmatig "verdwijnt"... Dit blijkt altijd samen te vallen met door MK aangekondigde onderhoudswerkzaamheden danwel storingen aan het digitale tv netwerk. Zo ook vandaag... je hersteld het weer door de HDD uit te zetten, en dan weer opnieuw te laten "mounten".

Heel erg onaangenaam ivm opnames, die dan echt niet zijn gelukt!

GrFr
 
Pffff.... wat een ramp!

Ik heb de Siemens nu een week of drie in bezit en ik ben er niet erg enthousiast over.
Eerst dan maar het positieve: het beeld is haarscherp. Maar dat is dan ook zo'n beetje alles.

Snel zappen tussen de zenders lukt niet, want de box is heel erg traag. Het duurt een seconde of 3 voordat je het beeld van het volgende kanaal ziet. De box reageert sowieso erg traag op de afstandsbediening en soms ook helemaal niet.

Vorige week had ik een DVD recorder met HDD aangeschaft. Het is niet gelukt de box en de recorder met elkaar te laten communiceren. Volgens de winkelier had ik alles goed gedaan, maar gaf volgens hem de box de zenders niet door aan de recorder.

Daarop de recorder teruggebracht een 400Gb externe Hard Drive gekocht. Ik heb diverse opnames gemaakt en die leken goed te gaan. Tenminste, de box zei dat de opnames gelukt waren. Maar toen ik het ging terugkijken, kreeg ik enkel een hakkelend beeld en hoor je het geluid niet synchroon en met horten en stoten.

Vanmiddag de Siemens helpdesk gebeld. Volgens Siemens helpdesk moest ik een 'harde reset' uitvoeren, o.t.w. de stekker er 4x in- en uitdoen. (Wat een volslagen bezopen manier van resetten, maar dit terzijde). Dat heb ik gedaan, een aantal zenders geprogrammeerd, maar helaas. Nog steeds een hakkelend beeld.

Wie heeft dit ook gehad en wie weet een oplossing?

 
Weet je zeker dat de externe harde schijf goed werkt ?
Die kan je eventueel op je computer ook testen denk ik.

Een kennis van mij had ook laatst een NAS externe harddisk in gebruik genomen die ook niet lekker wilde werken. Erg traag en er ontstonden fouten in de mp3 bestanden die hij erop opgezet had en wilde afspelen. Dit bleek te komen door een foute jumpersetting op de harddisk die hij in het externe-harddisk-doosje had geplaatst. Die moest in zijn geval op 'master' staan en hij had hem per ongeluk op "master but slave present" gezet, waardoor de drive blijkbaar steeds probeerde contact met de slave te maken die er niet was. In ieder geval waren die problemen toen voorbij toen de jumper op de harde schijf goed gezet was.
Mocht je zelf een harde schijf gemonteerd hebben moet je dat nog maar eens checken. Als het een 'kant-en-klare' externe harddisk is zal dat wel goed zitten, maar kun je hem misschien eens testen op een computer, of opnieuw formatteren via de Siemens.
 
De geschetste problemen zijn voor mij niet herkenbaar. Ik heb een Freecom USB harde schijf aangesloten en die werkt vanaf het begin prima. Opnames gaan eigenlijk altijd goed. Ik heb echter wel de timeshift functie uitgezet omdat dit wel leidt tot vele vastlopers en daarmede misschien ook wel tot foutieve opnames.
 
Nog steeds een hakkelend beeld...

Ik heb:

* de Siemens gereset
* de Freecom externe HD geformatteerd
* de timeshift uitgeschakeld (althans, op 0 minuten gezet. Ik vind in de handleiding niet hoe je de timeshift functie kunt uitschakelen)
* de HD getest door hem aan te sluiten op de computer. Die blijkt prima te zijn. Ik kan er files op zetten (mp3, avi en mpeg) en afspelen

Maar helaas... nog steeds een hakkelend beeld en geluid.

Oh, iets nieuws. Sinds gisteren knippert de Siemens constant. Aan - kort uit - aan - kort uit - etc. Volgens de handleiding betekent dit dat er een opname actief is.
Dat is echter niet het geval. Ik heb niets geprogrammeerd en ook niet handmatig een opname gestart.

Wie o wie? Ik word echt gek van de Siemens en ben in staat hem het raam uit te flikkeren.... :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan