• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

onbedoelde afspraak.????????

  • Onderwerp starter sjekmans
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjekmans

Sinds jaren een gelukkige abonnee van Ziggo&home, laatst ook de nieuwe arris modem binnengehad en aangesloten , ik behaalde een snelheid van ongeveer 25 mbit wat eigenlijk 50 zou moeten zijn, eigenlijk geen probleem van gemaakt omdat het nog het begin was.

Nu 2 maanden later eigenlijk nog hetzelfde probleem dat de beloofde snelheid niet te halen is en 20-25 mbit het max is, gisteren daarom maar eens gebeld om te kijken of ze iets konden doen voor me, een goed gesprek gehad , wat testjes gedaan met en zonder router, en inderdaad , ik haalde de snelheid inderdaad niet.De zaak werd doorgegeven aan de technische dienst en die zou er verder naar kijken.

Gisterenavond de nachtdienst ingegaan en vandaag overdag geslapen, nu word ik wakker om 3.00 smiddags en zie ik een kaartje van ziggo in de bus zitten dat ze zijn langsgeweest en niemand aangetroffen hebben, maar ze hebben wel voorrijkosten gerekend a 35 euro.

Ik vandaag gebeld naar ziggo met de mededeling dit verhaal en dat er geen afspraken zijn gemaakt, de ene medewerker zegt vreemd en de ander zegt dat er een afspraak stond maar dit is zondagmiddag helemaal niet afgsproken of vermeld maar moet het wel betalen.

Iemand die weet wat ik hier aan kan doen?
Ik heb dus eigenlijk gemeld dat mijn snelheid niet overeenkwam met mijn abonnement, de test bleek dus dat dat klopte, er zijn geen afspraken gemaakt hoe of wat dan ook.De zaak zou worden doorgegeven en gemeld aan de technische dienst
Maar de volgende dag staat er een monteur voor de deur die ik wel moet betalen.
 
In zulke gevallen wordt er een taak aangemaakt voor de technische dienst inderdaad. Als zij een monteur bij je langs willen sturen bellen ze je daar eerst voor.
Dus het is heel vreemd dat er zomaar een afspraak gemaakt is... Wat je het beste kan doen is een mail sturen naar het webteam (weet zo uit m'n hoofd de link niet, heeft iemand die?) met het hele verhaal en vragen of je de kosten niet hoeft te betalen.
 
Tja de arrogantie ten top natuurlijk. Kreeg je maar 35 euro als er een monteur niet komt opdagen. Maar dan zegt ziggo: "nee hoor meneer, er staat niks in het systeem, u heeft het vast verkeerd begrepen. Ons systeem zit namelijk nooit fout". En probeer dan maar eens te bewijzen dat je toch echt de afspraak hebt gemaakt. Een nette bevestigingsbrief/mail van een afspraak lijkt me een goede optie.

p.s. zit nu ook te wachten op een monteur. Eens kijken of hij komt.....
 
Tja de arrogantie ten top natuurlijk. Kreeg je maar 35 euro als er een monteur niet komt opdagen. Maar dan zegt ziggo: "nee hoor meneer, er staat niks in het systeem, u heeft het vast verkeerd begrepen. Ons systeem zit namelijk nooit fout". En probeer dan maar eens te bewijzen dat je toch echt de afspraak hebt gemaakt. Een nette bevestigingsbrief/mail van een afspraak lijkt me een goede optie.

p.s. zit nu ook te wachten op een monteur. Eens kijken of hij komt.....
Zo'n bevestigingsmail wordt niet standaard verstuurd, maar je kan altijd aan de betreffende medewerker vragen of hij/zij dat wil doen.
Hoe laat zou je monteur komen?
 
Zo'n bevestigingsmail wordt niet standaard verstuurd, maar je kan altijd aan de betreffende medewerker vragen of hij/zij dat wil doen.

Vragen staat vrij, maar ook bij de tweede afspraak gaf de HD medewerker abij mij aan dat er geen schriftelijke bevestiging van de afspraak kan worden gegeven. Lijkt dus gewoon Ziggo-beleid om afspraken niet te bevestigen.

Nu weet ik toevallig eea van call centres af en kunnen ze in geval van dispuut het gevoerde gesprek er bij halen (gesprekken worden opgeslagen) om te zien of de afspraak nu wel of niet was gemaakt. Zijn natuurlijk schandalige praktijken, zeker voor een bedrijf in de digitale dienstverlening. Door hun monopolistische positie komen ze er vooralsnog mee weg helaas.
 
Nu moet ik even vermelden dat ik niet weet wat de echt officiële werkwijze is mbt bevestigingen van afspraken. Ik weet wel dat het heel makkelijk is voor een HD'er om een mailtje te sturen met daarin de bevestiging; ik heb dat zelf ook wel gedaan als een klant daarom vroeg.
 
Monteur is geweest hoor. Alleen problemen zijn niet verholpen. Kan de monteur ook niks aan doen. Ligt ergens aan het signaal extern. We hebben alle kastjes in de straat en de wijkverdeler nagelopen. Maar helaas zonder suc6. Op de hoge frequenties hou ik storingen. Ja ik heb het direct op de hoofdaansluiting aangesloten met een goede korte :-Pcoax kabel. Ook nog de coax kabel van de monteur gebruikt. Maar goed dit is off topic.

Monteur is geweest en netjes op tijd.
 
na verschillende medewerkers te hebben gesproken eindelijk wat vooruitgang geboekt, de voorrijkosten van de monteur worden teruggestort als de nota binnen is.Ook heeft de medewerker dit opgeschreven en van een ander doorgekregen.We zien wel verder hoe het is afgelopen.:pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan