• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe huisaansluiting aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mlaven

Hallo allemaal,

Bijna ten einde raad hoop ik hier het juiste antwoord te krijgen.

Ik zal eerst even de situatie schetsen:

2 jaar geleden hebben wij een boerderijtje gekocht. Deze is vorig jaar kadastraal gesplitst en van de oude stal is ondertussen een woonhuis gemaakt, incl. aparte aansluitingen (gas/water/electra/KPN).
Het zijn dus nu twee afzonderlijke woningen geworden, ieder met zijn eigen aansluitingen.
Het oorspronkelijke huis heeft al een Ziggo aansluiting. Het nieuwe huis heeft nog geen ziggo aansluiting. Ik heb Ziggo benaderd om ook hier een aansluiting te realiseren.
Twee weken geleden kwamen twee monteurs de boel inventariseren. Nu blijkt dat er geen vrije kabel meer in de grond ligt en dat er een nieuwe kabel gegraven moet worden naar de wijkcetrale (ca. 200 meter). Zij zouden dit doorgeven aan Ziggo. Dezelfde dag nog kregen wij een telefoontje met de mededeling dat het realiseren van deze aansluiting ongeveer 5000 euro gaat kosten!!

Mijn vraag is nu: Kan dat zomaar?? Als ik als particulier met een normaal woonhuis een aansluiting wil moet ik deze kosten dan betalen? Is Ziggo niet verplicht ieder woonhuis te voorzien van tenminste één analoge aansluiting?

Ik hoop dat hier wat Ziggo experts zijn die mij verder kunnen helpen....

Groetjes,
Marcel.
 
Hallo allemaal,

Mijn vraag is nu: Kan dat zomaar?? Als ik als particulier met een normaal woonhuis een aansluiting wil moet ik deze kosten dan betalen? Is Ziggo niet verplicht ieder woonhuis te voorzien van tenminste één analoge aansluiting?
Groetjes,
Marcel.
Nee Ziggo is dit niet verplicht,maar wat ze zouden kunnen doen is de kabel van de buren buiten netjes splitsen in een kastje met versterker.
Dat is goedkoper.
Wat je ook kan doen is het gewoon proberen op een accoordje te gooien met de buren en hun kabel doortrekken met een goede versterker.
Betaal samen het abonnement.
Het enige nadeel is dat je dan qua diensten afhankelijk bent van de buren.
 
Nee Ziggo is dit niet verplicht,maar wat ze zouden kunnen doen is de kabel van de buren buiten netjes splitsen in een kastje met versterker.
Dat is goedkoper.
Wat je ook kan doen is het gewoon proberen op een accoordje te gooien met de buren en hun kabel doortrekken met een goede versterker.
Betaal samen het abonnement.
Het enige nadeel is dat je dan qua diensten afhankelijk bent van de buren.
In mijn ogen som je hier allemaal lapmiddelen op waar je vroeg of laat ellende mee krijgt.

@mlaven,Ik zou de mogelijkheden van een schotel verder onderzoeken. Via de schotel wordt ook internet geboden. Kost ook allemaal geld, maar geen €5000 + wie weet wat nog meer. En er is nu ook alles-in-1 op de schotel.
 
Nee Ziggo is dit niet verplicht,maar wat ze zouden kunnen doen is de kabel van de buren buiten netjes splitsen in een kastje met versterker.
Dat is goedkoper.
Wat je ook kan doen is het gewoon proberen op een accoordje te gooien met de buren en hun kabel doortrekken met een goede versterker.
Betaal samen het abonnement.
Het enige nadeel is dat je dan qua diensten afhankelijk bent van de buren.
Naar mijn mening noem je hier enkel opties die bruikbaar zijn voor een tijdelijke oplossing, niet voor een structurele oplossing. Iets combineren met je buren is wat dit betreft een heel slecht idee, je bent volledig afhankelijk van je buren qua abonnement en daarnaast kan je ook niet zelfstandig een internet, telefonie of Alles-in-een pakket afnemen als de buren dat reeds hebben. Zeggen zij op, of verhuizen zij en de nieuwe bewoner neemt schotel heb je dus wel een probleem.

@TS:
Voor zover ik weet, is Ziggo niets verplicht te leveren, net zo min als jij verplicht bent om iets af te nemen bij Ziggo. Het kan inderdaad zijn dat een wijkkast vol is, wat er dan gedaan kan worden om de capaciteit uit te breiden is afhankelijk van de situatie. Soms kan er een extra multitap in een wijkkast worden gehangen, maar als het maximale aantal er al in hangt, dan zal er een nieuwe kast geplaatst moeten worden met een kabel naar de groepsversterker (wijkcentrale) om jou in een aansluiting te voorzien. Dit is geen standaard werk, en je begrijpt zelf denk ik ook wel dat hier de nodige kosten mee gemoeid zijn, die ze er enkel met jou als klant nooit meer uithalen voor zolang jij leeft. (tenzij je huis grenst aan een groot nieuwbouwplan, dan heb je nog een kans dat Ziggo de kosten voor zich neemt)
 
Volgens mij is Ziggo wel degelijk in staat om op 1 lijn meerdere abonnementen te laten lopen. Kijk maar eens bij Ziggo zakelijk.
 
Volgens mij is Ziggo wel degelijk in staat om op 1 lijn meerdere abonnementen te laten lopen. Kijk maar eens bij Ziggo zakelijk.
Maar dat lost technisch niks op. Meerdere adressen aansluiten op 1 AOP lijkt mij gewoon niet verstandig.
 
In mijn ogen som je hier allemaal lapmiddelen op waar je vroeg of laat ellende mee krijgt.

@mlaven,Ik zou de mogelijkheden van een schotel verder onderzoeken. Via de schotel wordt ook internet geboden. Kost ook allemaal geld, maar geen €5000 + wie weet wat nog meer. En er is nu ook alles-in-1 op de schotel.
Natuurlijk zijn het lapmiddelen waar je problemen mee KAN krijgen (netjes uitgevoerd kan het tientallen jaren uithouden) maar het ging er de vrager om hoe hij kabel kon krijgen onder die 5000,vandaar dat ik de schotel niet noem want TS heeft het over een kabel aansluiting en dan ga ik niet zeggen,neem een schotel,of digitenne,of televisie via Tele2 o.i.d., er is immers telefoon,dat zal ie zelf ook wel bedacht hebben.
Aangezien telefoon ,gas en licht doorgetrokken zijn vanaf de andere woning (snap zowieso niet waarom de kabel dan niet is meegenomen) zou dat met de kabel ook kunnen.
Dat levert de nadelen op die ik al heb opgesomd.

Misschien is het mogelijk,op eigen grond,zelf de sleuf te graven hetgeen kosten bespaart.
Bij een gedeelde kabel blijf je de nadelen houden dat er niet individueel afgesloten kan worden.

T.S. legt alles uit en stelt dan de enige vraag:
Mijn vraag is nu: Kan dat zomaar?? Als ik als particulier met een normaal woonhuis een aansluiting wil moet ik deze kosten dan betalen? Is Ziggo niet verplicht ieder woonhuis te voorzien van tenminste één analoge aansluiting?

Het enige juiste antwoord is,ja dat kan zo maar,en nee Ziggo is niet verplicht om een woning kosteloos te voorzien van een analoge aansluiting.
 
Volgens mij is Ziggo wel degelijk in staat om op 1 lijn meerdere abonnementen te laten lopen. Kijk maar eens bij Ziggo zakelijk.
Technisch is het ook wel mogelijk, administratief is een heel ander verhaal. Zakelijk misschien wel, maar op consumenten vlak is dit voor zover ik weet niet mogelijk.
 
Mijn vraag is nu: Kan dat zomaar?? Als ik als particulier met een normaal woonhuis een aansluiting wil moet ik deze kosten dan betalen? Is Ziggo niet verplicht ieder woonhuis te voorzien van tenminste één analoge aansluiting?

Ik hoop dat hier wat Ziggo experts zijn die mij verder kunnen helpen....
Tja... ook hier geldt: Ziggo is een filantropische instelling. Ziggo brengt gewoon geld in rekening voor het aanleggen van een aansluiting. Dit doen ze overigens bij alles en iedereen hoor. Deze kosten zitten gewoon in de aanschafprijs van je huis en zijn betaald door de aannemer, of je moet het zelf regelen.
 
als kpn wel gesplitst is kan je daar voor het andere woonhuis toch ook de diensten van afnemen als geld het probleem is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan