• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom geen TV-app voor de 'gewone' laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

papadiva


Hallo,

Best grappig eigenlijk, zo'n app voor op m'n iPhone, maar waarom stelt Ziggo geen app beschikbaar voor (Windows, Mac's) laptops?

Vriendelijke groet,
Jim
 
Goeie vraag die ik al eerder aan Ziggo stelde:

"Op dit moment kan er via een App met een tablet via het draadloos netwerk vanaf mijn Ziggomodem TV worden gekeken.
Nu heb ik geen tablet maar bij mij hangen mijn PC's en een laptop draadloos aan mijn Ziggo-modem (Alles in een plus).
Ik zou het heel comfortabel vinden om af en toe een TV-programma via een PC te kunnen bekijken. Op de website vind ik als antwoord waarom dat via een tablet wel en via een PC niet kan, dat vanwege de beveiliging van webstreams tegen kopieeren Live TV kijken via de PC niet meer kan.
Ik vind dat argument wat vreemd.
Ten eerste kan ik mij niet zo goed voorstellen dat "handige jongens" niet al lang een manier hebben gevonden om streams via een tablet te kopieeren.
Bovendien begrijp ik ook niet waarom u dan niet op zijn minst de nederlandse publieke omroepen voor Live TV vrijgeeft.
Die streams zijn al lang te herhalen en te downloaden via uitzending gemist.
Graag uw reactie.

Antwoord van Ziggo (REF:339961575899):

Bedankt voor het versturen van uw e-mail waarin u aangeeft dat u het niet helemaal begrijpt waarom live tv via bijvoorbeeld een pc of laptop niet meer mogelijk is.
Dit komt doordat wij op verzoek van de content leveranciers/omroepen deze optie moesten uitzetten.
In de huidige omstandigheden konden wij niet garanderen dat de TV streams uitermate goed beveiligd worden. Wij zijn op dit moment bezig alle opties te onderzoeken en tv kijken op je laptop/computer wellicht weer mogelijk te maken. Tot die tijd is het ook niet mogelijk om in ieder geval de nederlandse publieke omroepen via Live Tv beschikbaar te maken. Ik adviseer u om de website in de gaten te houden

Tja, aan zo'n antwoord heb je weinig want waarom Ziggo op zijn minst Ned1, 2 en 3 niet Live via de PC (weer) aanbiedt wordt niet uitgelegd.
Ik acht het buitengewoon onwaarschijnlijk dat de publieke omroep verbiedt Live TV te kijken via de PC en zulks via een tablet wel toestaat.
Misschien kan een van de anonieme Ziggo-officals die ook wel eens op dit forum actief zijn, dat eens echt uitleggen."

En dat laatste moet nog steeds gebeuren....

Groet,

KarelS
 
Tja, aan zo'n antwoord heb je weinig want waarom Ziggo op zijn minst Ned1, 2 en 3 niet Live via de PC (weer) aanbiedt wordt niet uitgelegd.
Ik acht het buitengewoon onwaarschijnlijk dat de publieke omroep verbiedt Live TV te kijken via de PC en zulks via een tablet wel toestaat.
Misschien kan een van de anonieme Ziggo-officals die ook wel eens op dit forum actief zijn, dat eens echt uitleggen."

En dat laatste moet nog steeds gebeuren....

Groet,

KarelS


Gok, ziggo wil ook dit (in de toekomst) als betaalde dienst aanbieden.
 
Ik vind het niet erg als ze er nog niet klaar voor zijn. Of als Ziggo zegt dat ze het (voor nu) een te grote investering vinden voor een te kleine afzetmarkt. Maar dat ze niet anders kunnen omdat hun 'content leveranciers' dat eisen is, tja, hoe kan ik dat netjes zeggen ... , gelul.

Bij Telfort 'Alles in 1' en bij KPN kun je wel live TV kijken op ALLES (tablet, PC en telefoon). En die hebben dezelfde content providers. Deze idiote houding gaat ze boel veel abonnees kosten. Achter de schermen zijn ze er gewoon allang mee bezig anders kunnen ze niet mee met de concurrentie. Alleen zeggen ze dat niet. Of te laat. Net als toen oude CAM modules (via internet gekocht enzo) ineens niet meer werkten in je TV omdat Ziggo er zelf een op de markt bracht.

Ziggo bonzen: breng je technici en je voorlichters nau gewoon eens op de hoogte van wat je allemaal aan het doen bent.

Overigens wel leuk: TV kijken bij Ziggo op die drie tablets die wel ondersteund worden kan gelukkig wel zonder een apart, duur, "interactief" TV abonnement. Dat dan weer wel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gok, ziggo wil ook dit (in de toekomst) als betaalde dienst aanbieden.
Denk ik ook. De concurrent is reeds zo ver. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat TV kijken op een tablet niet meer kan. Althans, niet zonder extra abo op "interactieve televisie".
 
Wellicht dat er iemand bezig is, om een mogelijkheid te maken om de tvapp op je laptop te draaien, en het programma voor de gek houd door te laten denken dat je op een telefoon/tablet zit.

zo is er bijvoorbeeld Bleustacks, je kan de tvapp installeren alleen crashed de tvapp, wellicht dat dit in de toekomst wel werkt.

En zo kun je dan toch tv kijken op je pc/mac
 
ziggo tv app

het hele vreemde is dat UPC het wel kan en dat is volgens mij gewoon ziggo in brabant, want ik kan geen upc aanvragen op mijn adres.
ziggo was voorheen @home / en upc was casema :cry:
 
Ik denk dat Ziggo de waarheid verteld maar niet de hele waarheid.

De oude streams die Ziggo op de PC aanbood waren inderdaad wel heel makkelijk te recorden op de PC. Dus daar zullen de contentproviders over gevallen zijn.

Wat bijvoorbeeld HBO Go op de PC doet is de PC streams helemaal inkapselen met DRM middels Silverlight.
Dat kan Ziggo natuurlijk ook doen, maar dat vergt een flinke investering in een nieuwe app.
En die investering zullen ze nu niet doen omdat ze bezig zijn met een nieuw platform voor interactieve TV en VOD, ik vermoed dat ze in de nabije toekomst dit platform ook naar mobile devices en de TV gaan brengen inclusief live TV. Dus dat zou betekenen dat het gewoon een kwestie van geduld is.

Overigens ben ik het helemaal met iedereen eens die aangeeft dat DRM op TV content kul is aangezien er nog steeds genoeg methoden zijn om de opnames vanaf de kabel naar de PC te krijgen. Gewoon een DVB-C tuner als de Anysee op de PC aansluiten bijvoorbeeld.
Maar helaas kan Ziggo aan de eisen van leveranciers niet heel veel doen.
 
het hele vreemde is dat UPC het wel kan en dat is volgens mij gewoon ziggo in brabant, want ik kan geen upc aanvragen op mijn adres.
ziggo was voorheen @home / en upc was casema :cry:
1. Inderdaad, in principe zou elke provider dit mogelijk kunnen maken, ze moeten het alleen willen. Kijk maar naar Telfort, die gooien je dood met hun ophef-hype reclame over alles-in-1 en overal TV. (link)

2. UPC is UPC. Er is nimmer een regio geweest die over is gegaan van UPC naar Ziggo. Ziggo is in feite een fusie van Casema en ... (ben ik even vergeten). Maar zeker niet met UPC of KPN: dat zijn hun grootste vijanden!
 
Ik denk dat Ziggo de waarheid verteld maar niet de hele waarheid.

De oude streams die Ziggo op de PC aanbood waren inderdaad wel heel makkelijk te recorden op de PC. Dus daar zullen de contentproviders over gevallen zijn.

Wat bijvoorbeeld HBO Go op de PC doet is de PC streams helemaal inkapselen met DRM middels Silverlight.
Dat kan Ziggo natuurlijk ook doen, maar dat vergt een flinke investering in een nieuwe app.
En die investering zullen ze nu niet doen omdat ze bezig zijn met een nieuw platform voor interactieve TV en VOD, ik vermoed dat ze in de nabije toekomst dit platform ook naar mobile devices en de TV gaan brengen inclusief live TV. Dus dat zou betekenen dat het gewoon een kwestie van geduld is.

Overigens ben ik het helemaal met iedereen eens die aangeeft dat DRM op TV content kul is aangezien er nog steeds genoeg methoden zijn om de opnames vanaf de kabel naar de PC te krijgen. Gewoon een DVB-C tuner als de Anysee op de PC aansluiten bijvoorbeeld.
Maar helaas kan Ziggo aan de eisen van leveranciers niet heel veel doen.
Goede duidelijke reactie. Wordt hoog tijd dat Ziggo eens uit gaat leggen wat zij precies van plan zijn op de PC en op de Tablet/smartphone. Zelfs ik zit er over te denken om over te gaan naar Telfort of KPN. En dat terwijl ik een schurfthekel aan dat voormalig staatsbedrijf heb. Ik bedoel: geld gaan vragen voor een netwerk dat van het geld van mijn Opa aan hen cadeau gegeven is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan