• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is wel vreemd dat Ziggo dit zomaar doet, ik denk dat dit te maken heeft met de certificiering van de TV's voor de CAM CI+ module, maar ik ben ook maar een leek.
Je zal toch raar opkijken als je bij de pomp staat nadat je auto bij de garage is geweest voor een beurt en de garage houder blijkt ongevraagd de brandstof vul opening van je auto zodanig te hebben aangepast dat je alleen nog maar bij zijn pomp kan tanken. Als er hier echt sprake is van een ongevraagde firmware update zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker dan is "vreemd" niet bepaald de term die bij mij opkomt. Het is al van de gekke dat Ziggo probeert om geforceerd updates te verspreiden voor de door hen "gecertificeerde" kabel ontvangers, terwijl zo'n apparaat mijn eigendom is en ik dus wil kunnen bepalen of er wel of niet een update opkomt. Laat staan dat ze dit gaan doen met niet speciaal voor Ziggo ontwikkelde apparatuur zoals TV's met CI+ slot. Ze mogen aan de voor hen geschikte Irdeto CI+ CAM klooien tot ze een ons wegen (mits ze die in bruikleen geven), maar daar stoppen de door hen toegeëigende "rechten".

En laten we niet vergeten dat het hier waarschijnlijk om een test firmware versie gaat als blijkt dat dit waar is. Mag de klant dan de boel weer rechtgezet zien te krijgen met alle kosten en ellende die daarbij hoort als zo'n test firmware versie meer problemen geeft. Dit nog afgezien van de kosten die de winkelier moet gaan maken als dit tijdens de garantie periode gebeurt.
 
J

En laten we niet vergeten dat het hier waarschijnlijk om een test firmware versie gaat als blijkt dat dit waar is. Mag de klant dan de boel weer rechtgezet zien te krijgen met alle kosten en ellende die daarbij hoort als zo'n test firmware versie meer problemen geeft. Dit nog afgezien van de kosten die de winkelier moet gaan maken als dit tijdens de garantie periode gebeurt.
de tv is 2 maanden oud dus ik heb er nog garantie op, maar dit is iets wat ziggo moet oplossen toch, ik denk niet dat wat er met mijn tv gebeurd is bij de garantie zit inbegrepen.
 
Even de knuppel in het hoenderhok: staat er ergens iets in de "kleine lettertjes" van de Ziggo voorwaarden over dit onderwerp, ook in de ruimste zin van het woord?

In praktische zin: hoeveel last heb je van die gewijzigde zendervolgorde? En als je er veel last van hebt, dan kun je toch je eigen "Favorietenlijst" aanmaken en daar voortaan mee werken?
Daar kun je de zenders precies zo neerzetten als je wilt.

Groet,
JW
 
Even de knuppel in het hoenderhok: staat er ergens iets in de "kleine lettertjes" van de Ziggo voorwaarden over dit onderwerp, ook in de ruimste zin van het woord?

In praktische zin: hoeveel last heb je van die gewijzigde zendervolgorde? En als je er veel last van hebt, dan kun je toch je eigen "Favorietenlijst" aanmaken en daar voortaan mee werken?
Daar kun je de zenders precies zo neerzetten als je wilt.

Groet,
JW
Ik kon de zenders op eigen voorkeuzekanaal zetten, en dit kan nu niet meer, is heel iets anders dan favorietenlijst want als ik die wil gebruiken kan ik niet zappen alleen scrollen en is dus geen handige optie.

En nogmaals ziggo heeft het recht niet om ongevraagd firmware op mijn tv te installeren, punt uit.
 
Ik kon de zenders op eigen voorkeuzekanaal zetten, en dit kan nu niet meer, is heel iets anders dan favorietenlijst want als ik die wil gebruiken kan ik niet zappen alleen scrollen en is dus geen handige optie.

En nogmaals ziggo heeft het recht niet om ongevraagd firmware op mijn tv te installeren, punt uit.

Dat stel je nu zó, maar is dat ook echt het geval?
Ik weet dat niet, vandaar mijn vraag over die "kleine lettertjes".....

Groet,
JW
 
Dat stel je nu zó, maar is dat ook echt het geval?
Ik weet dat niet, vandaar mijn vraag over die "kleine lettertjes".....

Groet,
JW
daar kom ik wel snel genoeg achter.

En ik wil hierover niet meer verder discussiëren dus AUB geen vragen meer over kleine lettertjes enzz!
 
Ik heb toch 's even de favorietenlijst gemaakt maar daar heb je dus echt niks aan, de zenders komen niet op de plek te staan waar ik die wil, op 8 had ik rtl8 gezet maar als ik favorietenlijst open staat op 8 Veronica. De zenders die ik gemarkeerd heb staan er wel in maar niet in de volgorde zoals ik dat wil, ze staan dus gewoon in dezelfde volgorde zoals Ziggo ze doorgeeft.
Hier heb ik dus echt niks aan.
 
Ik heb toch 's even de favorietenlijst gemaakt maar daar heb je dus echt niks aan, de zenders komen niet op de plek te staan waar ik die wil, op 8 had ik rtl8 gezet maar als ik favorietenlijst open staat op 8 Veronica. De zenders die ik gemarkeerd heb staan er wel in maar niet in de volgorde zoals ik dat wil, ze staan dus gewoon in dezelfde volgorde zoals Ziggo ze doorgeeft.
Hier heb ik dus echt niks aan.

En kun je die vervolgens niet meer van plaats verwisselen?
Bij mijn Dreambox en Lemon STB's maak ik een Favorietenlijst aan, en zet dan één voor één daarin de zenders die ik wil hebben, in díe volgorde. Gaat dat niet bij jouw Sony?

Groet,
JW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan