• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve TV topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren nieuwsbrief in mijn mailbox ontvangen over ITV. Ik vind het meer een sigaar uit eigen doos

Even los van nut en noodzaak van iTV, maar je berekening is niet helemaal correct.
De abonnementskosten moet je sowieso betalen of je de cisco voor de 'volle' prijs aanschaft of in deze combinatie, dus de 12 * € 11,95 mag je niet meerekenen.

Je krijgt dus het installatiepakket voor € 130 plus € 120 (24 * € 5) = € 250
Als je de cisco voor de volle prijs koopt, dan is het installatiepakket € 459 (geen € 495).
Je voordeel is dus € 209, en daarvoor zit je inderdaad 2 jaar vast aan een contract.

P.S. Je kunt ook proberen de cisco over te nemen van een ex-tester. Er zijn er een aantal die hem aanbieden voor de waarborgprijs van € 150, dat is nog goedkoper dan de aanbieding van Ziggo.
 
Even los van nut en noodzaak van iTV, maar je berekening is niet helemaal correct.
De abonnementskosten moet je sowieso betalen of je de cisco voor de 'volle' prijs aanschaft of in deze combinatie, dus de 12 * € 11,95 mag je niet meerekenen.

Je krijgt dus het installatiepakket voor € 130 plus € 120 (24 * € 5) = € 250
Als je de cisco voor de volle prijs koopt, dan is het installatiepakket € 459 (geen € 495).
Je voordeel is dus € 209, en daarvoor zit je inderdaad 2 jaar vast aan een contract.

P.S. Je kunt ook proberen de cisco over te nemen van een ex-tester. Er zijn er een aantal die hem aanbieden voor de waarborgprijs van € 150, dat is nog goedkoper dan de aanbieding van ziggo.

Als je nu kijkt naar het aanbod en problemen, is het niet voordelig en is het een sigaar uit eigen doos wanneer je in zo´n aanbod trapt. Daarom bereken ik de abonnementskosten van (24 x € 11,95) mee.

Tot op dit moment geeft ITV m.i. geen toegevoegde waarde op het gebied van digitale TV bij Ziggo dit staat in schril contrast met aanbod van UPC.

https://www.ziggo.nl/producten/televisie/extra-zenders/itv-pakketten/ dit
https://www.upc.nl/televisie/upc_on_demand_films_tv/svod/

Volgens de advertentie van ziggo in de mail kost het installatie pakket toch echt € 495,- en geen € 459,-. Als het pakket inderdaad € 459,- kost is het voordeel uiteindelijk nog minder.



* € 11,95 voor het Interactief Totaal pakket en € 5,- bijdrage voor de digitale ontvanger. Na 2 jaar vervalt de € 5,- bijdrage.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp ziggo niet waarom eerst een testtrajrect opstarten onder de panelleden. Wat is de uitkomst hiervan geweest of probeert Ziggo wederom zo snel mogelijk (gezien de advertentie in mijn mailbox) over de rug van de consument geld te verdienen voor een product wat:
1. Nog in de kinderschoenen staat.
2. Niet is door ontwikkeld.
3. Volgens mij niet overal beschikbaar is.
4. Summiere aanbod ITV.

Mochten er medewerk(st)ers van Ziggo meelezen. Geef op de volgende vraag eens antwoord.

Wat kunnen consumenten verwachten op het gebied ITV bij Ziggo in de komende 2 jaar als zij ingaan op het aanbod.

Of gaat dit een kwestie worden zoals het Sagem tijdperk (ijskast verhaal).
 
Mijn vragen:

  • Werkt IA niet omdat het netwerk er nog niet klaar voor is?
  • Ligt het aan mijn smartcard? (zowel de nieuwe die bij het pakket zit als mijn oude geprobeerd)
  • Kan het zijn dat mijn aansluiting niet retourgeschikt is? (ik heb de bijgeleverde wandcontactdoos en versterker nog niet geinstalleerd, maar de decoder krijgt wel de status "Gereed" bij IA en krijgt ook IP-adressen van de DHCP-server)
Hopelijk leest er iemand van Ziggo mee die wat antwoorden kan verschaffen :)

  • Als je de catalogus kunt zien, dan werkt IA.
  • De smartcard heeft geen invloed op IA.
  • Als je het hebt aangesloten op een 2-gats wandcontactdoos, dan dien je deze te vervangen door de 1-gats doos. Aansluiten op een 2-gats doos werkt niet goed.
[/QUOTE]



Ik wacht wel met interactive tv, heb genoeg ellende gehad met Ziggo.
Namen als de Fauw, van der Wouw, Marinka van Ziggo geven mij geen goed gevoel, zeker ook niet afbraakmanager Evers Joop, inmiddels exit.
Ook Martine Ferment zal het niet op de rit krijgen.
Immer zou ze dan eerst gezorgd hebben dat alles in de pilot fase 100% is i.p.v. Interactive TV nu al in de markt te zetten.
Ik heb maar één TIP: Schade claims indienen en je niet met een kluitje het bos laten insturen.
 
Even los van nut en noodzaak van iTV, maar je berekening is niet helemaal correct.
De abonnementskosten moet je sowieso betalen of je de cisco voor de 'volle' prijs aanschaft of in deze combinatie, dus de 12 * € 11,95 mag je niet meerekenen.

Je krijgt dus het installatiepakket voor € 130 plus € 120 (24 * € 5) = € 250
Als je de cisco voor de volle prijs koopt, dan is het installatiepakket € 459 (geen € 495).
Je voordeel is dus € 209, en daarvoor zit je inderdaad 2 jaar vast aan een contract.

P.S. Je kunt ook proberen de cisco over te nemen van een ex-tester. Er zijn er een aantal die hem aanbieden voor de waarborgprijs van € 150, dat is nog goedkoper dan de aanbieding van ziggo.




De mensen van Ziggo zijn niet achterlijk.
Elke andere dienst kun je per maand opzeggen, bij Interactive TV ben je voor de eerste 2 jaar genaaid.
Fijn hé Ziggo, zo belangstellend voor mensen dat ze enkel maar interesse hebben in het geld.
 
Slechte deal ITV

Zoals ik al schreef slecht zaken doen met Ziggo omtrent ITV.
 
De mensen van Ziggo zijn niet achterlijk.
Elke andere dienst kun je per maand opzeggen, bij Interactive TV ben je voor de eerste 2 jaar genaaid.
Fijn hé Ziggo, zo belangstellend voor mensen dat ze enkel maar interesse hebben in het geld.
Snap je verhaal niet, je kiest er toch voor om met een korting het apparaat te krijgen samen met een abonnement. Alle GSM providers doen al jaren niet anders, gratis of toestellen met korting bij een 1 of 2 jarig abonnement weggeven. Nu Ziggo het doet is het opeens achterlijk?
 
Dan doe je het toch gewoon niet?
Ik heb het wel gedaan en vind het een goeie 'deal'. Ieder zijn meug.
 
Snap je verhaal niet, je kiest er toch voor om met een korting het apparaat te krijgen samen met een abonnement. Alle GSM providers doen al jaren niet anders, gratis of toestellen met korting bij een 1 of 2 jarig abonnement weggeven. Nu Ziggo het doet is het opeens achterlijk?

In dit geval klantenbinding terwijl de rest van de producten per maand opzegbaar is. Dan het feit dat iTV nog niet iets is wat het wezen moet. Met het aanbod probeert Ziggo zieltjes te winnen en voor de rest moet je die twee jaar maar afwachten wat de ontwikkelingen gaan worden.

Wat heeft iTV nu helemaal te bieden voor dat abonnementsgeld van € 11,95? Een paar programmaatjes uit Netgemist, een 10tal series en een 10tal films uit de TV-theek.
 
De mensen van Ziggo zijn niet achterlijk.
Elke andere dienst kun je per maand opzeggen, bij Interactive TV ben je voor de eerste 2 jaar genaaid.
Fijn hé Ziggo, zo belangstellend voor mensen dat ze enkel maar interesse hebben in het geld.

Je mag ook gewoon de ontvanger los kopen voor de adviesprijs. Zo'n korting van €209,- kan Ziggo niet geven zonder dat er wat tegenover staat, dat is toch logisch? En zoals gemeld is deze actie niet anders dan die voor een telefoon met een flinke korting met een één- of tweejaarscontract (of voel je vrij toe te lichten waarom dat wel anders zou zijn).

In dit geval klantenbinding terwijl de rest van de producten per maand opzegbaar is.

Ja en bij de rest van de producten krijg je ook geen €209,- korting op een duur apparaat. Voor niks gaat de zon op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan