• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

verbinding vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
al ruim een week valt hier in het gebied 5251 internet en telefoon uit zowel overdag als s`avonds,de ene keer duurt het enkele minuten de andere keer ruim een uur soms langer.
word er echt niet goed van dit was enkele weken geleden ook al en nu begint het van voren af aan:sad:
en het internet is vreselijk traag!

Het klinkt of je een signaal probleem met je modem hebt. Je kunt hiervoor beter de helpdesk bellen en je signaal laten bekijken. Dat kunnen ze van afstand doen. Ze kunnen dan bepalen of het nodig is om een monteur te sturen.
 
dan zou de hele wijk daar last van hebben!

Stel jouw modem is defect, dan merkt de rest van de wijk daar natuurlijk (gelukkig) niks van...
Zo nog veel meer opties waar een ander niks van zal merken, raadzaam is toch maar even te bellen...
 
Sorry dan heb ik je door je vorige post helemaal verkeerd begrepen! :oops:

Toch zal iemand aan de bel moeten trekken, zonder meldingen is de kans erg klein dat het Ziggo op gaat vallen.

Ik zelf heb alleen zicht op oud Multikabel, en kan daardoor helaas niet heel veel voor je betekenen, maar er leest vast wel iemand mee die even voor je wilt spieken :wink:
 
Toch zal iemand aan de bel moeten trekken, zonder meldingen is de kans erg klein dat het Ziggo op gaat vallen.

Als er in een wijk modems uitvallen moet men bij Ziggo NOC toch een alarm moeten krijgen? Dus de kans dat het iemand bij Ziggo op zou vallen zal dan groter moeten zijn ipv kleiner. Als er daadwerkelijk ook een hele wijk onderuit is gegaan natuurlijk.
 
@InternetGuru

Jij haalt hier 2 dingen door elkaar.

Ik reageerde op een mede-forumgebruiker uit het voormalige Multikabel gebied die een wegvallende verbinding ondervond. Er zijn op dit moment inderdaad een aantal issues m.b.t. een aantal dns-servers, maar die zijn totaal niet van toepassing op gebruikers uit het voormalige Multikabel gebied. Vandaar dat het mij dan ook belangrijk lijkt dat deze gebruiker eerst zelf op onderzoek uit probeert te gaan en eventueel vervolgens contact op neemt met de helpdesk. Zij kunnen een vrij exacte diagnose stellen en op die manier bepalen wat de beste vervolg actie is.

Jij, als voormalig Casema klant, hebt ook last van een weg vallende verbinding. Vooral door het feit dat games e.d. wel blijven werken, ga ik er ook vanuit dat jij last hebt van de dns server die hapert (games, messenger, etc. maken geen verbinding via een dns-server). Een (tijdelijke) oplossing voor jou zou dus zeer waarschijnlijk zijn om een andere dns server in te stellen (opendns).

Het kan misschien zo zijn maar ik begrijp er niets van vind het er verdacht veel op lijken namelijk ook al zit ik in een heel ander gebied.. ik begin het erg vermoeiend te vinden in ieder geval.. paar dagen nix aan de hand en het is er weer echt maar 2 3 seconden dat internet wegvalt heb echt vanalles geprobeert mijn kabel gecontroleerd allerlei pings uitgevoerd met overal steeds om de 5 minuten timeout soms 1 keer soms 5 keer en dan doelhost kan niet gevonden worden dan raak ik meestal alles kwijt ik word om de haverklap uit mijn spel gegooid.. heb multikabel al meerdere keren hierover gebeld en ze zeggen dat er geen problemen zijn..

toen zelfs nog gedacht dat ik een virus had dus heel mijn computer laten onderzoeken op verschillende pc forums hijackthislogs helemaal schoongemaakt en wel en er zat niets :shock: en bij multikabel word je gewoon afgedaan als iemand die vast een kapotte kabel heeft of wat dan ook.. ik zou gewoon graag zien dat het eens opgelost word :s ik weet het echt niet meer
 
Als jij alles al nagekeken zegt te hebben en zeker weet dat alles in orde is bij jou, zou er iets aan de kant van Ziggo niet goed moeten zijn. Neem contact op met de helpdesk en vraag om een monteur, dan zal hij voor jou kijken wat er aan de hand is.
 
Ok ik heb ze weer gebeld... nu bleek er iets te zijn met de waardes van mijn modem die omhoog en omlaag gingen.. geen idee wat het inhoudt maar ze gaan iemand langsturen.. duimen dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan