• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grote problemen met Docsis3 modem dat zichzelf reset (wie kan helpen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik adverteer het ook niet als oplossing, maar als makkelijk test-hulpmiddel; je kan er je kabels trouwens ook inwikkelen (denk je dat ik die CAS5 op de plank heb liggen).......:grin:
Blijvend is (indien onvermijdelijk) het mooiste een speciale afgeschermde kast; bij een zeef moet je met die hoge frequentiebanden mikken op aardig kleine gaatjes.
Router en dect basisstation ergens anders (opener en centraler) neerzetten, is wel zo simpel en voor je telefoon/wifi netwerk-verbindingen trouwens ook alleen maar beter.
En zolang het stoorsignaal van je meterkast electra geen roet in het eten gooit.......:cry:

Maar hoe gaat het met Pro:?:
Geen nieuws, goed nieuws:?:

Mees de Roo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je trekt voorbarige conclusies. Zie mijn eerdere bericht. Op het gebied van RF storingen kan je vrijwel niets uitsluiten.

Heb jij ooit meegemaakt dat een DECT of draadloze router een modem doet resetten? :sleep:
 
Vergeet al die namen van modem, router, L3 switch, Gamebox enz. enz. ; het zijn computers met een OS en een software applicatie(s). De randapparatuur kan verschillen, de software die je laadt kan verschillen, maar de rest maakt niets uit. Kijk maar eens wat al die groepen hobbyisten aan zo'n doosje kunnen veranderen/bijbouwen.
En, ja, ik heb computers last zien hebben van alles. Het weer, statische electriciteit, zwevende aardaansluitingen, spikes op het powernet, zware magneten, thyristors (zelfs een keer een portemonnee), maar ook en vaak van de meest onmogelijke vormen van RF.
En vergeet daarbij ook het verhaal van "een andere band". Bij de hoge frequenties waarbij dit allemaal werkt kan elk willekeurig draadje, elk printspoor, elke willekeurige groep componenten een toevallig afgestemde kring vormen (dat lukt zelfs in audio LF apparatuur).

Mees de Roo
 
Goedenavond heren,

allereerst nogmaals bedankt voor jullie actieve hulp!!!:applause::applause::applause:

Nu even een update....
Ik heb nog steeds de modem buiten de meterkast staan. Deze staat er circa een meter buiten, met de deur van de meterkast dicht. In de meterkast staan nog de draadloze (N) router en mijn DECT basisstation.

Ik heb de afgelopen 2 dagen overdag en 's avonds geen enkele (0/NUL!) resets gehad. Wel zie ik in mijn router dat er zowel afgelopen nacht als die nacht daarvoor 1 reset geweest is. Dat laatste is wellicht nog wat raar, maar de situatie is nu echt veel beter dan voorheen.

Ik heb dagen gehad waarbij de modem wel minimaal 50 a 100 keer gereset werd, dan is nu 1x (en dan ook nog midden in de nacht) een hele grote vooruitgang.

Nou is het zo dat ook Ziggo druk bezig is om dingen te testen/aan te passen (tenminste dat hebben ze beloofd) en ik weet dus niet 100% zeker wat nu de oplossing is. Maar het lijkt toch dat jullie tips de oplossing zijn!!

Ik ga de komende dagen de modem weer eens terug zetten op de oude plek en kijk dan eens of ik weer het oude probleem heb. Ik laat jullie nog wel even weten (na het weekend) wat mijn bevindingen zijn.

Nogmaals super bedankt voor alle tips!!!!
 
Hm,
inderdaad nog een beetje vroeg om te juichen, maar het ziet er naar uit dat Helpdesk en monteurs een aantekening moeten maken over het feit dat het nieuwe DOCSIS 3.0 modem wat gevoeliger is voor RF storing dan die goeie ouwe Surfboard.:oops::oops::oops:

bedankt voor de info,

Mees de Roo
 
Heb jij ooit meegemaakt dat een DECT of draadloze router een modem doet resetten? :sleep:
Ja hier wel, een DECT basispost minder dan 5cm naast een motorola was geen goed idee.

Dat het niet hetzelfde frequentiegebied is maakt hiervoor niets uit. Mensen die het bewijs willen hebben moeten hun GSM of UMTS toestel maar vlak bij hun computer speakers neerleggen en dan een gesprek beginnen. De meeste goedkopere speakers brullen dan volop (sommige oudere audiosets en andere apparaten ook.
 
Heb jij ooit meegemaakt dat een DECT of draadloze router een modem doet resetten? :sleep:

Ik weet niet waarom je zo nodig dit soort dingen wil zeggen. Dat jij een bepaald probleem nog nooit gezien hebt wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.

Ervaring en kennis van mijzelf en anderen op het gebied van elektronica en computers zeggen iets anders.
 
Ervaring en kennis van mijzelf en anderen op het gebied van elektronica en computers zeggen iets anders.
Alleen jammer dat je de RF storingsbron als mogelijke dader vergeten was te vermelden... Ik maak maar een grapje... :thumb up:
 
Je trekt voorbarige conclusies. Zie mijn eerdere bericht. Op het gebied van RF storingen kan je vrijwel niets uitsluiten.

Inderdaad, ooit van "harmonischen" gehoord? Dat zijn neven draaggolven die opgewekt kunnen worden door b.v. een dect-station en nét de MoDem kunnen beïnvloeden. Maar wat mij verbaasd is de frequentie waar het mee gebeurd niet continue is en een dect toestel 'zoekt' eens in de zoveel tijd naar zijn handsets, dus zou het vaker moeten gebeuren...het is een erg vreemd verhaal in elk geval, ik hoop dat je er snel achter komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan