• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Firmware update in week 3 of 4?

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat gaat niet. Heb alle aansluitingen in de meterkast zitten, ook de vertakkingen naar boven toe (middels versterker, heeft dat er misschien iets mee te maken?) Heb enkele jaren geleden ook problemen gehad, toen moest ik van Essent alle aansluitingen in de meterkast maken, anders kwam de monteur niet eens langs!

Start een nieuw topic voor deze vraag. Ik denk dat je dan meer reacties krijgt. Is nu off-topic.
 
Anoniem, is er door jou een indicatie te geven van op welke termijn de update beschikbaar komt?
Weet jij ook welke verbeteringen t.a.v. ttx in de update zitten?

Met de teletext ligt het gecompliceerder, we testen de testversie nog niet, omdat er nog geen fix beschikbaar is voor het teletekst issue. Humax heeft hiervoor zelf support voor nodig van de core-chip manufacturer. We verwachten eind januari een testversie te ontvanger die ook voorzien is van een fix voor teletext (fix om de teletekst data ook aan te bieden aan de TV via scart/composite).

Het normale maintenance proces met alle testen vraagt enkele maanden. Ik verwacht de software niet eerder dan eind Q1
 
[...](fix om de teletekst data ook aan te bieden aan de TV via scart/composite).
Wordt er ook iets gedaan aan het inladen van de teletekstpagina's in het geheugen van de Humax en het verbeteren van de bediening van teletekst? (zie de opmerkingen/suggesties van Cees en mij hier). Ik heb de Humax via HDMI aangesloten en dus kan ik de teletekstfuncties van de tv niet gebruiken. Ik hoop(te) op een verbetering van teletekst op de Humax zelf (zodat het niet nodig is om alsnog scart of component aan te sluiten).
 
..even een vraagje, wat is de laatste firmware versie?? Als ik de decoder nu aanzet zie ik V3.1 in beeld, is dit de laatste??
 
..even een vraagje, wat is de laatste firmware versie?? Als ik de decoder nu aanzet zie ik V3.1 in beeld, is dit de laatste??


De Humax heeft de eigenschap dat het zelf nieuwe software automatisch detecteert. Zodra we nieuwe software op het netwerk plaatsen dan zal de ontvanger na het opstarten de nieuwe software detecteren en de gebruiker hierover via een speciale melding informeren.
 
Anoniem, je schrijft dat eind Q1 de update waarschijnlijk beschikbaar komt. Ik dacht af te leiden uit eerdere reacties dat de 5000 problemen deels overeenkwamen met die van de 5050.
Kent de 5050 geen problemen met een plat en onscherp SD beeld?
Of eerlijk gevraagd : levert de 5050 in testen een scherper SD plaatje?

Daarnaast suggereerde je in een andere topic dat stand original het SD signaal beter weergeeft. Vreemd....want als ik stand original probeer (via de work around) dan lijkt dit gelijkwaardig aan 576p.
 
Anoniem, je schrijft dat eind Q1 de update waarschijnlijk beschikbaar komt. Ik dacht af te leiden uit eerdere reacties dat de 5000 problemen deels overeenkwamen met die van de 5050.
Kent de 5050 geen problemen met een plat en onscherp SD beeld?
Of eerlijk gevraagd : levert de 5050 in testen een scherper SD plaatje?

Daarnaast suggereerde je in een andere topic dat stand original het SD signaal beter weergeeft. Vreemd....want als ik stand original probeer (via de work around) dan lijkt dit gelijkwaardig aan 576p.

De typering van de kwaliteit is mede afhankelijk van het gebruikte scherm en blijft persoonlijk. De eerste vergelijking in juni 2008 met een samsung DVB-360 waren in vergelijking met de 5000 leverde geen duidelijk voorkeur op, een aantal testers had de voorkeur voor de 360 en een andere groep testers sprak de voorkeur uit voor de 5000.
Op dit forum is door een aantal gebruikers gemeld dat de kwaliteit van de SD kanalen als minder werd ervaren in combinatie met een bepaald scherm. Deze ervaringen hebben hebben we zelf niet. Om de betreffende gebruikers tegemoet te komen, om de aangeboden signaal resolutie zonder conversie / upscalen door te geven, zal in de nieuwe release een optie Native / original worden opgenomen. Zelf ervaar ik een slechtere kwaliteit in de resolutie mode 576p/i bij SD en kies standaard 1080i, ongeacht de resolutie van de bron. De native mode heeft voor sommige combinaties met schermen welliht een beter resultaat, maar het nadeel is dat de hdmi/hdcp verbinding opnieuw opgezet moet worden bij het omschakelen van de ingangsresolutie, op dezelfde wijze als je met je RC de resolutie aanpast. Zoals ik eerder aangaf zijn de gebruikte corechips bij de 5000 en 5050 op dit punt van video kwaliteit gelijk.

 
Beste Anoniem,

Wordt het probleem van dolby digital op de HD kanalen (sync issue).
Ook opgelost in deze nieuwe aankomende update?
 
Beste Anoniem,

Wordt het probleem van dolby digital op de HD kanalen (sync issue).
Ook opgelost in deze nieuwe aankomende update?

weet ik niet uit m'n hoofd. zodra de software beschikbaar komt zal ik de release notes publiceren
 
TTX

Sinds de laatste update van de Humax gaat bij diverse kanalen af en toe een dubbele ondertiteling aan. De orginele en een van de humax.
Als je dan doorschakeld blijft het gewoon staan.
Moet je eerst terug naar het betreffende kanaal en wachten tot de ondertitels weg zijn en dan kan je doorschakelen.
Vreemd, had hier geen last van voor de update!

Iemand een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan