• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Decoder loopt iedere nacht vast als die uit staat?

  • Onderwerp starter sjekmans
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjekmans

Hoij,

Al bijna 2.5 jaar een tevreden klant van deze decoder maar deze week heeft ie rare kuren, hij loopt vast ,afstandbediening doet nix meer, ook niet handmatig iets veranderen op de decoder zelf.Ik moet dan echt de stroom er af halen en opnieuw opstarten.
Dan doet hij het gewoon goed en kan ik normaal tv kijken, ik zet hem uit en ga naar bed en smorgens zie ik de tijd zeg maar op 4.15 staan of andere tijd terwijl het zeg maar 9.00 is, dan is hij op dat tijdstip weer vastgelopen, terwijl die uit staat?.Ik heb hem al diverse malen gereset, fabrieksinstelling hersteld warmte lijkt het me ook niet echt want zo warm is het hier niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Voor de rest een tevreden klant maar als het zo doorgaat gaat ie de deur uit.
 
Hoi,

Ik denk dat het iets met de reset chip is, als je een opname doet op de hd of bekijkt merk je dan ook dat het beeld niet altijd even soepel loopt? als dit zo is dan kan het ook de voeding zijn die het niet allemaal meer bij kan benen.
Mocht je hem weg willen doen of meer willen weten PM me dan ff.
 
ik merk alleen als ik digitaal kijk dat ik iets meer stroring heb als normaal maar das de laatste paar weken al zo.Als ik de stekker er uit trek en opnieuw opstart doet hij het gewoon de hele avond weer.
 
Dan denk ik dat je voeding het aan het begeven is dan moet je de bekende elco's, weerstanden en diodes (laten) vervangen en voor de zekerheid kun je beter ook de reset ic doen.
 
wat zouden de kosten hiervoor zijn als ik dit laat repareren, hij is helaas al uit de garantie
 
Als je het laat repareren bij een een vakman denk ik dat je tussen de 50 en 100 euro kwijt bent.
 
Lijkt inderdaad dat de reset-ic chip defect is. Heb min of meer dezelfde problemen gehad. Hij is destijds onder coulance gerepareerd. Daarbij is toen ook meteen de voeding meegenomen.

Mocht je hem laten repareren bij een vakhandel of handige klusser (kijk maar eens op google) vervang dan wel meteen zowel de reset-ic chip als de onderdelen bij de voeding.
Onderdelen kosten vrijwel niets. Het is meer de maakkosten.


Als je zelf handig bent is het goed te doen.

Wat doen je Led's als hij vastloopt?

Kijk maar naar de andere threads in dit Forum over de P850R.
 
Je ziet eigenlijk niets ,alleen dat de tijd niet klopt,op die tijd is hij dan vastgelopen. dan probeer je hem aan te zetten met de afstandsbediening, er gebeurt dan niets.Zelfs met de knoppen op de decoder zelf reageert hij niet.Hij zit dan helemaal vast en reageert nergens meer op.Ik trek dan de stekker eruit en hij start opnieuw op en kun je weer normaal kijken..Dit is nu al 4 x gebeurd van de week terwijl ik er nooit problemen mee heb gehad.
 
Ik kan het ook voor je doen kost je 25 euro dan vervang ik gelijk alles.
 
Ik hou het ff in gedachte, ga ff kijken of ie meer vastloopt.Het kan ook zijn dat het geen bekend probleem is volgens iemand die die dingen reageert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan