• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiting optische ingang op tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geluid via HIFI-installatie werkt niet

Net heb ik mijn nieuwe decoder (Humax) ontvangen en om het geluid via de stereo te willen laten gaan heb ik een optische kabel gekocht (s-pdif, zoals ook in de handleiding staat vermeldt) echter werkt het niet.

Nu is het niet zo dat ik zoals bij de vorige decoder ik de rood-witte (sorry... geen idee hoe deze heten) kan aansluiten.

Wie kan mij helpen hoe ik toch het geluid via de stereo installatie kan laten verlopen??
 
Net heb ik mijn nieuwe decoder (Humax) ontvangen en om het geluid via de stereo te willen laten gaan heb ik een optische kabel gekocht (s-pdif, zoals ook in de handleiding staat vermeldt) echter werkt het niet.

Nu is het niet zo dat ik zoals bij de vorige decoder ik de rood-witte (sorry... geen idee hoe deze heten) kan aansluiten.

Wie kan mij helpen hoe ik toch het geluid via de stereo installatie kan laten verlopen??

Welke receiver heb je?
Moet je je ingangen nog toewijzen op de receiver?
 
Oke, hartelijk dank!
Bestaat er evt. wel een mogelijkheid om het geluid via de stereo te laten verlopen. b.v. als ik de rood-witte kabels in de dvd-speler doe. Deze staat middels een scart kabel in verbinding met de decoder?
 
Oke, hartelijk dank!
Bestaat er evt. wel een mogelijkheid om het geluid via de stereo te laten verlopen. b.v. als ik de rood-witte kabels in de dvd-speler doe. Deze staat middels een scart kabel in verbinding met de decoder?

Je zou dan beter een scartkabel kunnen gebruiken die mede voorzien is van tulp kabels (wit en rood). Op de analoge ingang kun je hem wel aansluiten las ik. De tulp moet dan wel vanaf de decoder worden aangesloten. Althans, zo moest dat met mijn kabel.
 
Als ik het goed begrijp kan ik dan een scartkabel aansluiten (welke voorzien is van tulpkabels) van de decoder op de dvd-speler, in de aansluiting van de dvdspeler kan ik de tulpkabels aansluiten.
Op deze wijze zou het moeten lukken qua geluid op de stereo installatie?
Ook indien de dvd-speler uitgeschakeld staat?
Waarschijnlijk hele onnozele vragen, maar ben ook niet echt bekwaam met dit soort dingen...
 
Als ik het goed begrijp kan ik dan een scartkabel aansluiten (welke voorzien is van tulpkabels) van de decoder op de dvd-speler, in de aansluiting van de dvdspeler kan ik de tulpkabels aansluiten.
Op deze wijze zou het moeten lukken qua geluid op de stereo installatie?
Ook indien de dvd-speler uitgeschakeld staat?
Waarschijnlijk hele onnozele vragen, maar ben ook niet echt bekwaam met dit soort dingen...

Je moet een scartkabel kopen die tulp aansluitingen heeft. Zal straks ff zoeken voor een afbeelding. De scart sluit je normaal aan tussen je decoder en dvd speler. De zijde waar de tulp stekkers zitten sluit je aan op de decoder. De tulp stekkers plug je vervolgens in je Sony. Dus ook al staat de dvd speler uit dan gaat je audio via de decoder naar je Sony.
Kun je het nog volgen? Voor mij is het helder, ik hoop voor jou nu ook een beetje.

Scart kabel met audio uitgang, 1.5 Meter.

gd_main_367_.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan