• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

"proefperiode verlopen" is dit specifiek voor Cisco? (gaat het opgelost worden?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

onno72

Heb het al een aantal keer gevraagd, maar nog steeds geen duidelijk antwoord. Hoop op meer duidelijkheid en graag vanuit Ziggo medewerker.

Euvel is al eerder genoemd, en blijft bij mij bestaan:
Na starten "proefperiode verlopen". Probleem lijkt steeds vaker op te treden, en de enige oplossing bij mij is stekker er min 1 minuut uit, en dan maar hopen..... kan soms wel een tijdje duren... en als het niet op gang komt "rinse en repeat".... (soms duurt het wel een minuutje of 30 voor ik beeld heb) (gelukkig heb ik opnames om ondertussen iets te kijken.. oh nee, die mislukken hierdoor ook)


Via helpdesk al geprobeerd dit opgelost te krijgen, maar ik kan net zo goed tegen het achtereind van een koe praten. Wordt niets opgelost (als er al wat wordt gedaan).

Nu vraag ik me af,
- is dit euvel specifiek van de Cisco?
- heeft iedereen met een Cisco dit?
- gaat het ooit opgelost worden?
- is er nog iets anders aan te doen?
 
Euvel is al eerder genoemd, en blijft bij mij bestaan:
Na starten "proefperiode verlopen".

Nu vraag ik me af,
- is dit euvel specifiek van de Cisco?
- heeft iedereen met een Cisco dit?
- gaat het ooit opgelost worden?
- is er nog iets anders aan te doen?

Ik heb een cisco en een humax5050c en nog wat decoders :rolleyes: en het euvel is niet specifiek voor de cisco, want ik zie dat op allemaal.
Ik denk dat het te maken heeft met de aktie dat 'alle pakketten op meerdere smartcards zitten'. Mogelijk hebben ze daarbij iets aan de encryptie veranderd.
In ieder geval heb ik dit fenomeen sinds die tijd.
Bij mij helpt het gewoon een minuutje (of zo) wachten en dan verdwijnt de melding.
Helaas mislukken hierdoor wel regelmatig opnames op zowel de cisco als de humax, want die wachten niet een minuutje en geven er gelijk de brui aan.:censored:
Persoonlijk vind ik hierdoor zowel de cisco als de humax hun functie als gecertificeerde pvr niet meer waar maken.
 
Bij mij helpt het gewoon een minuutje (of zo) wachten en dan verdwijnt de melding.
Dat ligt aan Ziggo met hun zeer korte geldigheid van subscriptions op de smartcard. Als ze die gewoon eens op een week zetten i.p.v. van een paar uur dan heb je dit gedoe niet. In de satelliet wereld is een geldigheid van een maand heel normaal. Als gevolg van die flauwekul zie je nu bijvoorbeeld dat ze de Humax iHDR-5050C meerdere keren per dag laten ontwaken zodat de smartcard bijgewerkt kan worden. Onnodig extra stroomverbruik.
 
Dat ligt aan Ziggo met hun zeer korte geldigheid van subscriptions op de smartcard. Als ze die gewoon eens op een week zetten i.p.v. van een paar uur dan heb je dit gedoe niet. In de satelliet wereld is een geldigheid van een maand heel normaal. Als gevolg van die flauwekul zie je nu bijvoorbeeld dat ze de Humax iHDR-5050C meerdere keren per dag laten ontwaken zodat de smartcard bijgewerkt kan worden. Onnodig extra stroomverbruik.

De geldigheid van een abonnement / subscription is gewoon een maand, maar dit zegt niets over de 'geldigheid' van keys die nodig zijn voor decryption. Omdat de keys veel sneller verlopen voert de 5050 een wake-p tijdens standby uit om de keys in sync te houden.
 
De geldigheid van een abonnement / subscription is gewoon een maand, maar dit zegt niets over de 'geldigheid' van keys die nodig zijn voor decryption. Omdat de keys veel sneller verlopen voert de 5050 een wake-p tijdens standby uit om de keys in sync te houden.

In mijn IT beleving is alles in te stellen, dus of het nou de geldigheid van de subscription is of van de KEY, beide zouden aan te passen moeten zijn naar een acceptabele duur. En voor zover ik kan beredeneren is een acceptabele duur niet om de paar uur TV kijken, ik denk dat een groot gedeelte van de mensen 1 keer per dag in de avond een televisie moment hebben. Duur van minimaal 1 dag zou dus zeer normaal zijn.

Verder is het euvel bij de 5050 kennelijk opgelost middels uit standby halen, maar zoals ik merk werkt dit bij de Cisco niet. Wat dus betekent dat de gecertificeerde PVR volledig waardeloos is, want opnemen doe ik nou juist omdat ik opdat moment niet bij de TV ben.

En dan tot slot idd nog even het euvel van het stroomverbruik. De Cisco verbruikt in standby bijna evenveel als "aan". Waarschijnlijk is beste workaround dus gewoon de decoder altijd aan laten staan.....
 
Verder is het euvel bij de 5050 kennelijk opgelost middels uit standby halen, maar zoals ik merk werkt dit bij de Cisco niet. Wat dus betekent dat de gecertificeerde PVR volledig waardeloos is, want opnemen doe ik nou juist omdat ik opdat moment niet bij de TV ben.
Een troost :?, ook bij de 5050 is dat euvel niet opgelost.
Eigenlijk mislukken bijna al mijn opnames als ik de humax niet aan heb staan.
Door mijn opname-/kijkgedrag heb ik meestal de 5050 wel aanstaan tijdens opnemen. (uitgesteld kijken :rolleyes:)
Ik deel de mening dat door dit euvel zowel de cisco als de humax het predicaat 'gecerticeerde pvr' niet waard zijn.
 
De geldigheid van een abonnement / subscription is gewoon een maand, maar dit zegt niets over de 'geldigheid' van keys die nodig zijn voor decryption. Omdat de keys veel sneller verlopen voert de 5050 een wake-p tijdens standby uit om de keys in sync te houden.
Het maakt voor de klanten natuurlijk niet uit of het nu gaat om de geldigheid van de subscription of de keys. Als de geldigheid van de keys de beperkende factor zijn dan zet je die toch op een week? Zoals ik al aangaf blijven bij satelliet ontvangst de keys/subscription een maand geldig waardoor dit soort problemen niet bestaan en klanten ruim de tijd hebben om opnames gemaakt met een PVR met CI slot en een enkele CAM/smartcard achteraf te decrypten. Gebruiksvriendelijkheid noemen we dat.
 
Ik heb zowel de Cisco als de Samsung PVR en beiden geven die sh*t melding:evil:

Echt waardeloos en klantonvriendelijk. Leuk inderdaad, als je je pvr aanzet als je weggaat. Weggegooid geld dus.:evil:
 
Het maakt voor de klanten natuurlijk niet uit of het nu gaat om de geldigheid van de subscription of de keys. Als de geldigheid van de keys de beperkende factor zijn dan zet je die toch op een week? Zoals ik al aangaf blijven bij satelliet ontvangst de keys/subscription een maand geldig waardoor dit soort problemen niet bestaan en klanten ruim de tijd hebben om opnames gemaakt met een PVR met CI slot en een enkele CAM/smartcard achteraf te decrypten. Gebruiksvriendelijkheid noemen we dat.

Ik geloof dat je het niet wilt begrijpen. We verplichten je geen abonnement, als je dit een belemmering vindt dan kun je toch gewoon overstappen. Problemen met PVR / CI moet je ons niet verwijten.
 
Ik geloof dat je het niet wilt begrijpen. We verplichten je geen abonnement, als je dit een belemmering vindt dan kun je toch gewoon overstappen. Problemen met PVR / CI moet je ons niet verwijten.

Je draait weer aardig om de zaak heen zo?
Hoe zit het nu met die preview verlopen meldingen en mislukte opnames van de PVR bezitters zoals hierboven genoemd?
Gaat dat nu nog opgelost worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan